2024-01-01, 02:55
Medlem
Lundamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Undersök alltid yrkesmannens bakgrund; tack för den kommentaren SHA 70. Denna juristen som Linus anlitat han är inte jurist i meningen att han gått jur.kand. Jag har sett både gult och rött ljus som lyst samtidigt som jag sett på denna juristen Linus anlitat, eftersom jag inte uppfattat denna personen som jur.kand. Eftersom jag varit förundrad över hans sätt att uttrycka sig om juridiska frågeställningar på Linus kanal Hälsopanelen.

Jag har haft åtskilliga bekanta och vänner som jag umgåtts med under min studietid som gått jur.kand och jag har ärligt talat inte känt igen sättet denna jurist talar på eller presenterar juridiska problem på. Allt är alltså påhitt, denna är inte jur.kand som jag trodde. Det går ej lita på någon.

Jag har pluggat ekonomiskt historia och har koll ungefär på vilka som går dessa utbildningar. Denna juristen hade alltså gått ekonomisk historia, likaså utbildningen europarätt vilket denne hade en fil.kand i. Jag har alltså träffat åtskilliga jur.kand som jag skrivit om ovan och har varit undrande från första sund men litat på personen ifråga ändå. Jag litar på folk generellt. Nej, det här var inte bra alls. Dexter nästa, ungefär så. Du som pluggat europarätt, var ärlig med vad du pluggat. Eftersom mig lurade du initialt att du var jur.kand, utifrån att jag kopplade samman titeln jurist med jur.kand.

Närmare bestämt kan en person kalla sig för jurist, utan att vara jur.kand. Ja, då vet jag det och är observant på det numera. Jurist är alltså inte en skyddad titel, tack så mycket SHA 70 för ert påpekade. Personligen titulerar jag mig för landshövding. Hövding och överhuvud är även sådant jag associerar mig själv med.

https://www.youtube.com/watch?v=2nxr2y7XTCo

Kalla sig för "polis" och sen vara en av de sämsta/värsta i området är också patetiskt! Men vem fan bryr sig, jag ska tillbringa 2024 med att må bra över lag som jag alltid har gjort och skiter fullständigt i både SHAHAHA Sjutti och den där jävla ironin till människa som kallas C.B! Gott Nytt År på er allihop!
Citera
2024-01-01, 19:22
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Jag blir lite beklämd av att läsa vissa inlägg här. Vissa verkar sakna grundläggande logik: Calles ursprungliga påstående var att CB var intvingad och sedermera fångad av en terrorsekt. Sedan har vi fått reda på att denna "terrorsekt" är ett behandlingshem för missbruk och/eller psykisk ohälsa.

Hur ska massor med utgifter till privatdeckare och advokater hjälpt honom att komma ut därifrån? Sedan finns det inga bevis att han var där ens emot sin vilka, han kan ha få ett ultimatum av frun men tvångsvårdad är en annan sak.

Så Calle kunde lika gärna ha sagt att han skulle försöka frita någon från en valfri svensk psykmottagning..

Alltså har man bevisat att hans historia och därmed donationer vilat på en lögn. Alltså=Bedrägeri.

Är det raketforskning?
Citera
2024-01-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Jag blir lite beklämd av att läsa vissa inlägg här. Vissa verkar sakna grundläggande logik: Calles ursprungliga påstående var att CB var intvingad och sedermera fångad av en terrorsekt. Sedan har vi fått reda på att denna "terrorsekt" är ett behandlingshem för missbruk och/eller psykisk ohälsa.

Hur ska massor med utgifter till privatdeckare och advokater hjälpt honom att komma ut därifrån? Sedan finns det inga bevis att han var där ens emot sin vilka, han kan ha få ett ultimatum av frun men tvångsvårdad är en annan sak.

Så Calle kunde lika gärna ha sagt att han skulle försöka frita någon från en valfri svensk psykmottagning..

Alltså har man bevisat att hans historia och därmed donationer vilat på en lögn. Alltså=Bedrägeri.

Är det raketforskning?

Flashback har den effekten ibland.

Nej, det är inte raketforskning, däremot så är inte omfattningen på bedrägeriet klarlagt ännu.
Citera
2024-01-02, 15:47
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalbin
Man kan ju snarare undra varför du är så mån om det? Är du inblandad i detta? Oavsett kommer du bli besviken.
Då att tiga är guld, och skrämda är vi inte snarare att man visar respekt mot sina medmänniskor. Jag har ingen anledning att bedriva någon jakt eller hänga ut någon till öppen beskådan som en dokusåpa.
Med hänvisning till FB regler så kan jag inte säga mer vad jag har för känsla med hjälp av dina val av formuleringar.

Vilket Bullshitinlägg! Ni (Framförallt Tim) gick ut och lovade bomber hit o dit, men sedan höjde Konstapeln rösten och ni blev ett gäng små Harar, lova aldrig något du inte kan hålla, gäller dej men kanske framförallt Guds son Tim.

(Sedan ang ett annat av dina inlägg, där DU säger dej VETA att Tim försökt återbetala hela sin skuld till Cykelmössan, ännu ett Bullshitinlägg från dej, Bigander har INTE fått sina pengar tillbaka!)
Citera
2024-01-02, 18:06
Medlem
Dalbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vilket Bullshitinlägg! Ni (Framförallt Tim) gick ut och lovade bomber hit o dit, men sedan höjde Konstapeln rösten och ni blev ett gäng små Harar, lova aldrig något du inte kan hålla, gäller dej men kanske framförallt Guds son Tim.

(Sedan ang ett annat av dina inlägg, där DU säger dej VETA att Tim försökt återbetala hela sin skuld till Cykelmössan, ännu ett Bullshitinlägg från dej, Bigander har INTE fått sina pengar tillbaka!)

Har aldrig lovat något vad jag vet. Kan bara tala för mig själv i detta. Däremot tror jag Tim gjorde det taktiskt för att CS skulle visa sitt pass och domslutet. Vilket han också gjorde så det blev ju en fullträff.

Hur vet du att CB inte fått sina pengar? Har du insyn i det? Jag har sett mailen som Tim skickat om att betala tillbaka CBs insats men behöver ett kontonummer. Något CB inte givit honom, ganska svårt att betala då. Den påstådda skulden är en tvist mellan två privatpersoner som inte är överens om avtalets innebörd. Alltså inte något vi har något att göra med. Därför lägger jag ingen energi på det. Hela detta löjliga bråket är bara trams!
Citera
2024-01-02, 18:29
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Du som känner Tjockisen Tim och är med i hans skara av trogna följare måste hälsa honom att om han inte går ner 20-30 kg lär han ligga sex fot under jorden inom max två år! Tittade på en Video av Sheriffen när Tjockisen Tim besökte Göteborg, denna Guds dvärg från Skåne är enormt mkt fetare än vad jag trott.

Har du lust att länka till den videon med Tim? Antagonisten till SHA 70, så jag kan okulärbesiktiga han?
Citera
2024-01-02, 18:46
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har du lust att länka till den videon med Tim? Antagonisten till SHA 70, så jag kan okulärbesiktiga han?

Du får leta själv bland Hasse Sheriffs alster, den heter, "igår med gänget".
Ca 1.10 in i filmen ser du Tjockisen Tim i profil, detta säger jag i all välmening, han måste gå ner i vikt, snart bredare än lång 😅.
Citera
2024-01-02, 18:53
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Du får leta själv bland Hasse Sheriffs alster, den heter, "igår med gänget".
Ca 1.10 in i filmen ser du Tjockisen Tim i profil, detta säger jag i all välmening, han måste gå ner i vikt, snart bredare än lång 😅.

Ja okej, tack så mycket. https://www.youtube.com/watch?v=qI4s3JXPBlE Jag gissar han väger 95-105 kg. Han verkar gilla mat lite för mycket. Går säkert åtgärda genom minskat kaloriintag.
Citera
2024-01-02, 19:07
Medlem
Lundamannens avatar
Citat:
Du som känner Tjockisen Tim och är med i hans skara av trogna följare måste hälsa honom att om han inte går ner 20-30 kg lär han ligga sex fot under jorden inom max två år! Tittade på en Video av Sheriffen när Tjockisen Tim besökte Göteborg, denna Guds dvärg från Skåne är enormt mkt fetare än vad jag trott.

Ang Bomben så borde den väl kunna släppas nu eftersom Fröken Dalbin har återuppstått, eller är det så att Skithögen i Hua Hin verkligen har skrämt dessa *"tre vise män" till evig tystnad?

*
Tjockisen Tim
Nydansken Rönne
Fröken Dalbin

GOD FORTS på 2024

God fortsättning på dig också! 🙂
Nej jag känner inte Tim men följer honom på YT. Hans hälsostatus får du ta med honom själv, det är inget jag lägger mig i! 😅 Om någon har har skrämt någon eller några känner jag inte till, men nån evig tystnad tror jag inte det blir. Det verkar åtminstone inte så.
Citera
2024-01-07, 15:51
Medlem
Metrioids avatar
Citat:
Hur känns det att vara så korkad som du är, tydligen så räcker det med att Tomten sätter på sej ett par solglasögon för att du skall missa honom.

SHA70, läs och njut av din tråd.

Detta är sjukt kul 😂😂😂.

Vet du vad det var som avslöjade dig Micropitten?
Citera
2024-01-07, 16:45
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalckAmb
Du är riktigt sjuk individ.

Utifrån vad? Vilka argument har du?

Det jag skrev var underförstått att jag inte alls tror den juristens argument klarar av att rentvå Linus, Öystein, Denny eller Tim, eller hur jag ska uttrycka det. Juristen är på kvartettens sida mot SHA 70, åtminstone utifrån de juridiska råd han uttalar sig om, i intervjun jag såg med han, Linus och Denny. I fallet litar jag mera på SHA 70:s juridiska kunskaper. SHA 70 pekar på att dokumentation finns, där tider, citat och videoklipp illustrerar vad som sagts och gjorts.

Det materialet ska sedan tillsammans med en polisanmälan hamna som ett mål i en Tingsrätt. I förundersökningen kallas kvartetten, eller vilket antal av männen det blir i praktiken för misstänkta. Under rättegången i målet kommer SHA 70 vara målsägare och käranden, och kvartetten vara åtalade och svaranden. Utifrån att SHA 70 sagt på sin kanal i senaste avsnittet att han kommer lämna in materialet han samlat på sig, via skärmdumpar och annat.

Det är för mig oklart vilka som kan komma att behöva infinna sig i en eventuell kommande rättegång där åtalspunkterna är förtal och förolämpning, vilka är ärekränkningsbrott. Jag tror det blir flertalet eller samtliga av de fyra män jag nämnt ovan. Det jag ej förstår mig på är säkerheten utifrån hur juristen uttalar sig. Hur kan han veta att SHA 70:s bevisföring inte håller i en kommande rättegång?
Senast redigerad av Hegamon 2024-01-07 kl. 17:13.
Citera
2024-01-07, 19:05
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalckAmb
Du är en bra korkad vidrig typ själv fyfan vad du spyr gälla visa vad du gjort istället ditt lilla kräk

Människor vilka lovar guld och gröna skogar men inte håller det överhuvudtaget är smuts, lika som den Fete Pastorn gjort i fallet med SHA70 och Bomben.
Sällan eller aldrig har väl en en trumma slagits högre än den Fete Pastorn under veckor slog på då han annonserade kommande händelse, dvs Bomben.
Men den kortväxte Fete Pastorn gjorde detta bara för egen vinning, att få fler följare, för att tjäna pengar, lägg sedan till dessa bortförklaringar de körde med, Fröken Dalbin är sjuk så vi inväntar hennes tillfrisknande först, sen lovar vi att Bomben kommer, Fröken Dalbin, hon har varit frisk i månader nu men likväl så har ingen Bomb exploderat!
Senast redigerad av LawNumberSix 2024-01-07 kl. 19:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in