2006-06-02, 22:21
Medlem
Körde lite för hårt i bänkpressen för ett par veckor sen, har sedan dess haft problem med bröstkorgen. Kan inte lyfta tunga saker, gör lite ont när jag pratar länge och högt osv...

Först trodde det var hjärtat som krånglade, så jag drog ner till doktorn och tog ett EKG, det visade inga konstigheter, dom tog blodtrycket (vilket var lite högt: 130/110) men doktorn trodde det berodde på att jag kände mig uppjagad genom att jag trodde det var hjärtat.
Så doktorn lugnade mig att det inte var hjärtat, fick då "Naprosyn" utskrivet som skulle hjälpa muskeln att läka, men shit alltså! Jag fick hjärtklappning så det stod härliga till! Så den fick jag sluta med, efter samråd med en annan doktor har jag istället ätit 1st Ipren och 2st Alvedon 3ggr om dagen i 4 dagar nu.

Enligt vad det står om dom här tabletterna får man inte äta dom mer än 5 dagar i rad, vilket jag nu har gjort. Vad gör jag nu?

Det irrar liksom i bröstmuskeln...otroligt jobbigt!
Nån som vet eller har gjort samma sak? Tar det lång tid innan det läker?

/Stratp!
Citera
2006-06-03, 12:29
Medlem
Lät ju inte bra, och bra är ju inte det min far lyckades med. Att bröstmuskeln råkade gå rakt av på ett ställe. Det var när han skulle upp på taket via en stege på vintern då han tappade fästet med fötterna så han föll och höll kvar med händerna. Smack sa det så var skiten av, fick 40 tusen från försäkringen, men det var ett bra tag sedan så de va mer då. Hur som helst så var och är gubben tränad...

Men jag rekommenderar annars att du kollar upp de där, vilar och försöker stretcha bröstmuskeln sakta.
Citera
2006-06-03, 13:18
Medlem
knassanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratpung
efter samråd med en annan doktor har jag istället ätit 1st Ipren och 2st Alvedon 3ggr om dagen i 4 dagar nu.

Enligt vad det står om dom här tabletterna får man inte äta dom mer än 5 dagar i rad, vilket jag nu har gjort. Vad gör jag nu?
/Stratp!

Det står väl att man inte får äta dom mer än 5 dagar utan läkares ordination? Sa inte läkaren till dig hur länge du ska fortsätta äta dom?
Citera
2006-06-04, 00:14
Medlem
Tyvärr inte. Han sa att det var ett gammalt säkert kort vid just skador som dom här?
Får ta ett snack igen med han. Kan ju inte gå hela livet som en annan krympling.

Citat:
Ursprungligen postat av knassank
Det står väl att man inte får äta dom mer än 5 dagar utan läkares ordination? Sa inte läkaren till dig hur länge du ska fortsätta äta dom?
Citera
2006-06-04, 00:15
Medlem
Farsan var med om en liknande grej, fast han ramlade ner från en stol när han skulle plcoka ner nåt. Han kan inte använda högerarmen då han ramlade på den.
Han fick ut typ 5 papp av försäkringsbolaget.

Citat:
Ursprungligen postat av paddanQ
Lät ju inte bra, och bra är ju inte det min far lyckades med. Att bröstmuskeln råkade gå rakt av på ett ställe. Det var när han skulle upp på taket via en stege på vintern då han tappade fästet med fötterna så han föll och höll kvar med händerna. Smack sa det så var skiten av, fick 40 tusen från försäkringen, men det var ett bra tag sedan så de va mer då. Hur som helst så var och är gubben tränad...

Men jag rekommenderar annars att du kollar upp de där, vilar och försöker stretcha bröstmuskeln sakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in