2021-07-27, 13:24
Medlem
Gubbens avatar
"Hellre ska 10 skyldiga gå fria än att 1 oskyldig döms"
Citera
2021-07-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du behöver inte vara butthurt bara för att jag berättar för sig att du har svårt för procent och att tolka en text. Falska anmälningar är precis som jag säger ovanligt, våldtäkter är desto vanligare. Tyvärr är det ovanligt att dömas för våldtäkt också.

så du håller inte med brå att 2/3 av de nedlagda anmälningarna inte skulle leda till dom ens om polisen hade bevis för brottet? eller önskar du bara att bevis inte är viktigt, utan det räcker med att känna sig tex våldtagen eller mördad för att någon annan ska dömmas för våltäkt eller mord?

jag har inte så mycket till övers för brå, de är ju klåpare, men de är ju den femenistiska regeringens klåpare.....

Citat:
Men självklart tar du upp att våldtäkt numera är ett "otydligt begrepp", det brukar sådana som du argumentera för också. Helt obildad

du menar rättsliga rådets kritik mot ”våldtäkt” ?

https://www.svd.se/jurister-om-kritiserade-lagen-onodig

jovars det leder ju inte till speciellt många fler domar, tycker det säger en heldel om att majoriteten av de nedlagda våldtäktsanmälningarna blir just det, nedlagda...

sen vet jag inta vad du menar med ”sånna som mig” jag är ju inte från MENA, dvs därifrån den överväldigande majoriteten av våldtäktsmän kommer ifrån, antar att du helt enkelt hatar människor och önskar att fler ska våldtas, dvs tvärtemot vad ”sånna som mig” önskar.
Senast redigerad av slö 2021-07-27 kl. 13:35.
Citera
2021-07-27, 17:56
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så du håller inte med brå att 2/3 av de nedlagda anmälningarna inte skulle leda till dom ens om polisen hade bevis för brottet? eller önskar du bara att bevis inte är viktigt, utan det räcker med att känna sig tex våldtagen eller mördad för att någon annan ska dömmas för våltäkt eller mord?

jag har inte så mycket till övers för brå, de är ju klåpare, men de är ju den femenistiska regeringens klåpare.....

du menar rättsliga rådets kritik mot ”våldtäkt” ?

https://www.svd.se/jurister-om-kritiserade-lagen-onodig

jovars det leder ju inte till speciellt många fler domar, tycker det säger en heldel om att majoriteten av de nedlagda våldtäktsanmälningarna blir just det, nedlagda...

sen vet jag inta vad du menar med ”sånna som mig” jag är ju inte från MENA, dvs därifrån den överväldigande majoriteten av våldtäktsmän kommer ifrån, antar att du helt enkelt hatar människor och önskar att fler ska våldtas, dvs tvärtemot vad ”sånna som mig” önskar.

Vet du ens själv vad du argumenterar för nu? Jag vet att majoriteten av våldtäktsfall läggs ner, det innebär inte att det är falska anmälningar. Om du är övertygad om att det är så det ligger till förstår jag att du ser falska anmälningar överallt.

I prop. 2017/18:177 kan du läsa bemötandet av kritiken. Tycker du fortfarande att våldtäkt är luddigt nu för tiden kan du för all del läsa hela propositionen, sådana som du behöver undervisas på ämnet.
Citera
2021-07-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vet du ens själv vad du argumenterar för nu?

et var du som kapade mitt svar till Harry, och tydligen håller du inte med Brå, men av någon anledning vill du inte förklara varför, utan tydligen är det mitt fel att en genomgång av ca 800 nedlada anmälningar renderade i slutsattsen att i ca 2/3 av dessa hade inte bevis ens hjälpt för att ta det till åtal.

Citat:
Jag vet att majoriteten av våldtäktsfall läggs ner, det innebär inte att det är falska anmälningar.

Då har du antigen missupfattat mig eller brå. om det ät 1% eller 66% som passar in på vad du skulle definra som falska anmälningar är väll ointressant, tror du det är falska anmälning de 2 unga kvinnor i Trådstartens fall,

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/kvinnor-atalas-for-falsk-valdtaktsanmalan

för om jag förstått dig rätt så är det våldtäkt, även om nu någon av dem ångrat sig (erkänt på mail), mannen anmäldes ju för våldtäkt, och bara för att polisen konstaterade (senare)att han är oskyldig så är det endå våldtäkt?

Citat:
Om du är övertygad om att det är så det ligger till förstår jag att du ser falska anmälningar överallt.

Att det är vanligare med falska anmälningar än fällande domar är väll sant % sätt?, eller fins där inget som är falskt gällande "BOs våldtäkts rop"?

Citat:
I prop. 2017/18:177 kan du läsa bemötandet av kritiken. Tycker du fortfarande att våldtäkt är luddigt nu för tiden kan du för all del läsa hela propositionen, sådana som du behöver undervisas på ämnet.

Våldtäkt är glasklart, i min värld räcker det inte med att man tycker eller känner att man blivit mördad eller för den delen blivit våldtagen, i synnerhet inte om man inte är död eller bara är pyskiskt sjuk.
Citera
2021-07-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Falsk anmälan borde ge samma straff som brotten skulle givit, så några år inlåsta bör dessa bli.
Precis min tanke också, om det ska vara något sånär rättvist.
Citera
2021-07-27, 19:08
Medlem
Ghandis avatar
Ännu ett bevis på det jag alltid sagt och det vissa inte förstår...

Att tjejer kan förstöra ett liv genom att sätta detta i system och utpressa män. det görs redan. men kommer ju inte fram som här denna gången.
Det måste få ett stopp denna cicusen att man kan kalla allt våldtäkt o anmäla om en kille tittar lite för länge på en...
Räcker man klappar någon på axeln för att uppmärksamma dom att dom tappat mobilen till exempel så anmäls man för våldäkt eller sexuellt ofredande. Sorligt det ska vara så.
Och dom verkar inte förstå att om man inte kan ha en normal relation och initial kontakt med tjejer så leder det till att en del då blir trötta på och inte få knulla så då kan det bli en riktig våldtäkt eller så.

och lägg till den idiotin att kriminalisera att 2 vuxna har sex om dom vill med varandra mot ev tjänst/gentjänst eller ekonomisk ersättning. Alla kanske orkar eller har lust att spendera timmar att köpa drinkar o dine ans wine för att få knulla.

Ändra detta genast.
Citera
2021-07-27, 19:22
Medlem
Jon.Holmss avatar
Bra att dessa två fittor åtalas! Hoppas de får hårda straff
Citera
2022-01-01, 20:43
Medlem
AquaBears avatar
Någon som vet något nytt?
Citera
2022-01-02, 04:00
Medlem
Det krävs nästan alltid ett erkännandes för att kvinnor ska dömas till falsk tillvitelse. Ändå ganska obehagligt att man kan ljuga om våldtäkt och komma undan lätt.
Citera
2022-01-02, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Away20
Det krävs nästan alltid ett erkännandes för att kvinnor ska dömas till falsk tillvitelse. Ändå ganska obehagligt att man kan ljuga om våldtäkt och komma undan lätt.

Detsamma gäller våldtäkter. Krävs massiv bevisning eller erkännande för att någon ska dömas för våldtäkt. Och det är också "ganska obehagligt" att folk kan våldta och komma undan så lätt.

Men så behöver det vara i ett rättssäkert samhälle. Det ska krävas stark bevisning eller erkännande för att kunna döma någon för våldtäkt eller falsk tillvitelse.
Citera
2022-01-02, 04:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Away20

Så lätt kommer dom inte undan om det kan bevisas att de ljugit.

Samtidigt har den ena kvinnan i det aktuella fallet skrivit ett mail till den oskyldigt utpekade mannen och erkänt att de ljugit.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/kvinnor-atalas-for-falsk-valdtaktsanmalan
Citera
2022-01-02, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Så lätt kommer dom inte undan om det kan bevisas att de ljugit.

Samtidigt har den ena kvinnan i det aktuella fallet skrivit ett mail till den oskyldigt utpekade mannen och erkänt att de ljugit.

Ur SVT-artikeln, ett citat:
"Den ena kvinnan skrev senare ett mejl till mannen där hon erkände att de hittat på anklagelsen, enligt åtalet."

Det där får ju ändå sägas vara ett synnerligen märkligt påstående.
Eftersom den man som häktades för våldtäkten rimligen bör ha vetat om att han inte utförd någon våldtäkt, så behöver han ju inte via mall upplysas om att någon våldtäkt inte skett, utan att kvinnorna ljugit.

Här är nånting konstigt, men vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in