Citat:
Ursprungligen postat av
siister
Vet du ens själv vad du argumenterar för nu?
et var du som kapade mitt svar till Harry, och tydligen håller du inte med Brå, men av någon anledning vill du inte förklara varför, utan tydligen är det mitt fel att en genomgång av ca 800 nedlada anmälningar renderade i slutsattsen att i ca 2/3 av dessa hade inte bevis ens hjälpt för att ta det till åtal.
Citat:
Jag vet att majoriteten av våldtäktsfall läggs ner, det innebär inte att det är falska anmälningar.
Då har du antigen missupfattat mig eller brå. om det ät 1% eller 66% som passar in på vad du skulle definra som falska anmälningar är väll ointressant, tror du det är falska anmälning de 2 unga kvinnor i Trådstartens fall,
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/kvinnor-atalas-for-falsk-valdtaktsanmalan
för om jag förstått dig rätt så är det våldtäkt, även om nu någon av dem ångrat sig (erkänt på mail), mannen anmäldes ju för våldtäkt, och bara för att polisen konstaterade (senare)att han är oskyldig så är det endå våldtäkt?
Citat:
Om du är övertygad om att det är så det ligger till förstår jag att du ser falska anmälningar överallt.
Att det är vanligare med falska anmälningar än fällande domar är väll sant % sätt?, eller fins där inget som är falskt gällande "BOs våldtäkts rop"?
Citat:
I prop. 2017/18:177 kan du läsa bemötandet av kritiken. Tycker du fortfarande att våldtäkt är luddigt nu för tiden kan du för all del läsa hela propositionen, sådana som du behöver undervisas på ämnet.
Våldtäkt är glasklart, i min värld räcker det inte med att man tycker eller känner att man blivit mördad eller för den delen blivit våldtagen, i synnerhet inte om man inte är död eller bara är pyskiskt sjuk.