2021-07-26, 18:03
Medlem
happyjoys avatar
Nån skrev i tråden att Granen lyckats bli portad från sin egen krog (Vass, som han har ihop med sin fru). Mer info om det? Skenade alkoholproblem?
Citera
2021-07-26, 18:07
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Hur vet du att vakten var otrevlig och provocerande? Eller du menar att "Du är för full, du får inte komma in" är att provocera? Granen har fått lite hjältestatus i Hbg, finns nog ingen som inte vet vem han är i stan. Så om en vakt inte släpper in han och hans kompisar, då är dem för fulla helt enkelt.

Tillståndsenheten i Helsingborg brukar också vara överjävliga på att göra överraskningsbesök på lönehelger, så inte konstigt om vakten tar beslut att inte ge dem tillträde till puben. Men visst, de ska ju stå i givakt när han kommer, och bära in honom på en stol enligt dig. Oavsett om han är nykter eller knappt kan ligga ner utan att svälja sin tunga.
Visa mig var jag skrivit det. Du har lika liten som vakten.
Citera
2021-07-26, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Tror inte Granen tycker det blev så där jävla jättekul efterspel när han "festade till ordentligt"
Det tycker nog inte vare sig hans familj eller arbetsgivare heller. Men vad gör väl det om han hamnar i lite bråk och får se sig själv på både film och bild i kvällspressen drängfull... Det där med nolltolerans hade nog inte varit ett så dum beslut när allt kommer omkring.
Det är inte första gången som pojken spårar ur...

Problemet är väl att det blir en ganska liten rekryteringsbas kvar om man ska vara PK-certifierad på alla plan + clean lexbase och helt alkohol/drogfri.

Man ska ju gärna kunna lite om fotboll också. Eller det kanske snart är det minst viktiga.

Sen är ju frågan vem man minns med mest värme och glädje, profiler som Frank Andresson och Thomas Wassberg eller nykteristen och universitetstudent höjdhoppar Holm som gjort allt rätt..
Citera
2021-07-26, 18:12
Avslutad
Citat:
Tror inte Granen tycker det blev så där jävla jättekul efterspel när han "festade till ordentligt"
Det tycker nog inte vare sig hans familj eller arbetsgivare heller. Men vad gör väl det om han hamnar i lite bråk och får se sig själv på både film och bild i kvällspressen drängfull... Det där med nolltolerans hade nog inte varit ett så dum beslut när allt kommer omkring.
Nej, jag tror inte han tycker efterspelet blev så kul. Han vet ju om att det sitter ett gäng frikyrkopastorer på läktarna redo att döma honom som om han hade begått ett brott mot mänskliga rättigheter. Han ber om ursäkt för att du ska hålla käften och sluta besvära honom, låt det sjunka in.
Citera
2021-07-26, 18:40
Medlem
AussieRedMans avatar
Jo håller med, sorgligt, tänk dig själv o vara 36 år och inte kommit längre i sin mentala utveckling. Visst kan man till viss del skylla på alkohol alt droger men man är personligen alltid ansvarig själv. Hoppas han får hjälp.
Citera
2021-07-26, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jo håller med, sorgligt, tänk dig själv o vara 36 år och inte kommit längre i sin mentala utveckling. Visst kan man till viss del skylla på alkohol alt droger men man är personligen alltid ansvarig själv. Hoppas han får hjälp.
Ännu en fd idrottare med problem, tänker på några till. Hoppas att hjälp erbjuds.
Citera
2021-07-26, 19:15
Avslutad
Citat:
Det är nog inte bara en gång du har spårat ur på fyllan heller. Men jag antar att du är helt felfri som sitter här och dömer honom. Då är du en av få i det här landet, så få att din åsikt utgör en grav minoritet. Visst, det kanske känns extra tufft att det hamnade i pressen, men det gör ju inte händelsen grövre för det. Det är fortfarande en liten skithändelse som händer många på fyllan.
Citera
2021-07-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Nån skrev i tråden att Granen lyckats bli portad från sin egen krog (Vass, som han har ihop med sin fru). Mer info om det? Skenade alkoholproblem?

Han har inte blivit portad från sin egen krog. Det var väl förra året när han var spelare, sportchef, scout, krogägare m.m. som han kom fram till att hans eget spel i HIF var mindre bra och att han kanske borde koncentrera sig mer på det, så frugan fick ansvar för restaurangen.

Sen är det ju pinsamt det som hände nu, han borde ju veta att man har ögonen på sig som
Granen i sin hemstad och dessutom sportchef för HIF. Han har inte alkoholproblem men säkert en gigantisk ågren. Jag har gjort värre grejor på fyllan och vet hur det känns dagen efter när minnena börjar klarna....vojne vojne vad man mått dåligt dagen efter.
Citera
2021-07-26, 20:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troldmanden
Han har inte blivit portad från sin egen krog. Det var väl förra året när han var spelare, sportchef, scout, krogägare m.m. som han kom fram till att hans eget spel i HIF var mindre bra och att han kanske borde koncentrera sig mer på det, så frugan fick ansvar för restaurangen.

Sen är det ju pinsamt det som hände nu, han borde ju veta att man har ögonen på sig som
Granen i sin hemstad och dessutom sportchef för HIF. Han har inte alkoholproblem men säkert en gigantisk ågren. Jag har gjort värre grejor på fyllan och vet hur det känns dagen efter när minnena börjar klarna....vojne vojne vad man mått dåligt dagen efter.

Jo förmodligen extrem ågren. Men vad fan. Ingen kom till skada de ordnade sig till slut. Bara glöm och gå vidare. Hänt den bästa av oss.
Citera
2021-07-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killar-kan
Jag(37 år) var ute för en dryg vecka sedan, jag kände mig inte skitful l men vakter på två ställen ansåg det och det var bara att acceptera. Tredje stället kom jag precis in på men det var på nåder att hålla mig till en öl vilket jag gjorde. Men jag tycker nog att man skall kunna festa till det som Granen gjorde, visst gjorde han bort sig men det gör alla då och då. Nästa gång är det jag eller någon annan av er som gör bort sig.
Tråkigt att inte bli insläppt pga hur du ser ut. Men så är det i detta utseendefixerade land.
Citera
2021-07-26, 21:09
Medlem
FoxHounds avatar
Så farligt är det ju inte! Finns ju dom som ballat ur totalt (Anders Borg)

Låt granen va
Citera
2021-07-27, 00:03
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Så farligt är det ju inte! Finns ju dom som ballat ur totalt (Anders Borg)

Låt granen va

Granen är en privilegierad vit man som var aggressiv mot en förtryckt brun man. Granen skall förlora arbete, hem & familj.

Granen is CANCELLED!

Eller är det inte samma måttstock för alla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in