Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Tja, då kan du väl laga käk eller diska medans hon hjälper barnen med läxorna. Och medans hon nattar barnen kan du slappa på soffan. Hon skulle förmodligen uppskatta det (hjälp med käk och disk medans hon får kvalitetstid med sina barn)
Exakt. Äntligen en annan syn på det hela istället för det vanliga om att behöva ta hand om barn som om det vore ens egna.
Jag skulle säga att vettiga mammor vill ha det just så som du beskriver då det inte är den nye mannens ansvar.
Min barndom var liknande det du beskriver från när jag var runt 11,
jag hade ingen pappa men hennes pojkvän var just hennes pojkvän och inte någon "styvpappa".
En man som bodde under samma tak.
Många verkar dock anta att det automatiskt betyder att man måste leka med barnet, hjälpa med läxor, spendera pengar på barnet och så vidare...
Om jag hade dejtat/haft ett förhållande så hade jag inte förväntat mig något mer av mannen än att han är hövlig mot mitt barn. "barnvakt, försörjning och avlastning." som någon nämnde är det sista jag är ute efter... dock har jag noll erfarenhet av andra mammor.
(skönt det när man ser och hör om hur mammor introducerar nya killar ständigt istället för att dejtandet hålls privat - utan att blanda in barnet/barnen)