• 1
  • 2
2021-07-25, 16:04
Medlem
Hej Flashback nu behöver jag fan hjälp.
För 5 år sedan hade jag the one that got away, aldrig kännt så starka känslor för en människa som med henne. Men det tog slut och har kännt mig ganska tom sedan känslorna för henne behövde/började försvinna på riktigt.

Det har bla fyllts ut med knark,alkohol,rave och ons.
Problemet jag har idag, vart jag än får napp om det är via bekanta, på krogen eller tinder är det ALLTID morsor. Har jag något komplex med mommy issues? Jag tycker själv kvinnor som fått barn verkar mer vettiga och vuxna. Och det har jag alltid dragits till.

Det blir aldrig något bra dock, jag får sällan några känslor som vara länge och blir jävligt trött av tanken på att behöva ta hand om en brud och barn när jag knappt kan ta hand om mig själv.
Ofta håller detta resonemang ett par månader sedan vill de ha mer eller får känslor som blir obesvarade..
Medans jag främst är ute för å ligga, mysa, göra roliga och vardagliga saker ihop, typ träna, laga mat, titta film.

Frågeställningen borde väl lyda något som.. någon med samma problem(får bara morsor) och att jag börjar känna att det gör mig illa att aldrig hitta någon att binda med.

Känns som ett självskadebeetende när man själv inte vill vara farsa åt nån annans unge men är där å nallar endå. Sjukt ju.
Kram
Citera
2021-07-25, 16:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneballe
För 5 år sedan hade jag the one that got away, aldrig kännt så starka känslor för en människa som med henne. Men det tog slut och har kännt mig ganska tom sedan känslorna för henne behövde/började försvinna på riktigt.

Problemet jag har idag, vart jag än får napp om det är via bekanta, på krogen eller tinder är det ALLTID morsor. Har jag något komplex med mommy issues? Jag tycker själv kvinnor som fått barn verkar mer vettiga och vuxna. Och det har jag alltid dragits till.

Det blir aldrig något bra dock, jag får sällan några känslor som vara länge och blir jävligt trött av tanken på att behöva ta hand om en brud och barn när jag knappt kan ta hand om mig själv.
Ofta håller detta resonemang ett par månader sedan vill de ha mer eller får känslor som blir obesvarade..
Medans jag främst är ute för å ligga, mysa, göra roliga och vardagliga saker ihop, typ träna, laga mat, titta film.

Frågeställningen borde väl lyda något som.. någon med samma problem(får bara morsor) och att jag börjar känna att det gör mig illa att aldrig hitta någon att binda med.

Känns som ett självskadebeetende när man själv inte vill vara farsa åt nån annans unge men är där å nallar endå. Sjukt ju.
Kram

Snart är hon som du förlorade för fem år sedan även hon en ensamstående morsa och då är hon plötsligt väldigt intresserad av dig!
Hur ställer du dig till det?

Har en bekant som råkade ut för exakt det, han nobbade henne vänligt men bestämt.
Citera
2021-07-25, 16:21
Medlem
jagarinleggens avatar
Dejta inte singelmödrar, utan ha ett uns självrespekt. Enkelt.
Citera
2021-07-25, 16:21
Medlem
xposures avatar
Så dejta inte morsor då??
Citera
2021-07-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneballe

Kram

Som sagt det är ju du som bestämmer om du ska gå den vägen med en kvinna som är morsa.

Ensamstående morsor är inget kap direkt utan klassar dessa lite i samma kategori som män som är arbetslösa eller liknande, att man lever för- eller på någon annans bekostnad. Om inte tidigare förhållande varade så finns det ju någon anledning varför det inte gjorde detta, och i många fall så verkar den ensamstående morsan och pappan till barnet vara ganska verklighetsfrånvarande. Eftersom de sätter in ett barn i världen så vet inte du hur dessa två personer har handlat eller resonerat, oftast så blir det väl samma klyschiga mening "det bara hände" och det kallar jag för en dåres tankesätt.

Du är ju medveten att det inte är hållbart eller för den delen något som du kan engagera dig för. Såklart att det finns undantag, men ärligt talat om man ska börja resonera sådär så kan man lika gärna resonera att alla människor är snälla sålänge man har en kärleksfull familj. Men verkligheten är grymmare än så.
En icke elak kvinna är en gudagåva, och jag har svårt att tro att sådana blir ensamstående morsor.
Citera
2021-07-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Som sagt det är ju du som bestämmer om du ska gå den vägen med en kvinna som är morsa.

Ensamstående morsor är inget kap direkt utan klassar dessa lite i samma kategori som män som är arbetslösa eller liknande, att man lever för- eller på någon annans bekostnad. Om inte tidigare förhållande varade så finns det ju någon anledning varför det inte gjorde detta, och i många fall så verkar den ensamstående morsan och pappan till barnet vara ganska verklighetsfrånvarande. Eftersom de sätter in ett barn i världen så vet inte du hur dessa två personer har handlat eller resonerat, oftast så blir det väl samma klyschiga mening "det bara hände" och det kallar jag för en dåres tankesätt.

Du är ju medveten att det inte är hållbart eller för den delen något som du kan engagera dig för. Såklart att det finns undantag, men ärligt talat om man ska börja resonera sådär så kan man lika gärna resonera att alla människor är snälla sålänge man har en kärleksfull familj. Men verkligheten är grymmare än så.
En icke elak kvinna är en gudagåva, och jag har svårt att tro att sådana blir ensamstående morsor.

Brukar inte stå på kvinnors sida men du verkar vara hatisk mot kvinnor att man är en elak och dålig kvinna om man är ensamstående? okej.. inte riktigt verkligheten.

Det är bådas fel, inte bara en parts.
I vissa fall mer än den andra men är det något som ens behöver diskuteras?

Om TS endast kan få desperata ensamstående morsor så visar det TS värde också.
Antagligen där problemet ligger.
Citera
2021-07-25, 18:19
Medlem
CompressorVanes avatar
Singelmorsor är en no go zon!

Är det tonvis av problem med kvinnor utan barn så räkna med att multiplicera dem några gånger till när de har.
Citera
2021-07-25, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Brukar inte stå på kvinnors sida men du verkar vara hatisk mot kvinnor att man är en elak och dålig kvinna om man är ensamstående? okej.. inte riktigt verkligheten.

Det är bådas fel, inte bara en parts.
I vissa fall mer än den andra men är det något som ens behöver diskuteras?

Om TS endast kan få desperata ensamstående morsor så visar det TS värde också.
Antagligen där problemet ligger.

Hatisk är jag inte. Som sagt så har jag ganska svårt att se kopplingen att en icke elak kvinna är ensamstående... Sambandet där kan jag se som ganska logiskt om inte kvinna i sig är änka.

Jag har heller inte påstått att det bara är kvinnans fel att hon blir ensamstående, men som jag tidigare har skrivit så ser jag ett samband med att en ensamstående kvinna oftast inte är så god av sig. Undantag finns däremot och man har sina val i sitt liv, men en dåres val blir alltid ganska dåligt.
Så det där med att det inte behöver diskuteras är en fånig vinkel eftersom det är ju TS val att ge dessa "ensamstående morsor" en chans och kanske få en pajas på köpet (ex-mannen). Sedan märker ju TS att det inte får måendet att bli bra.

Det finns goda kvinnor och det finns onda kvinnor. Och det är sanning. Vidare så tar jag det igen, så ser jag ett samband med att ensamstående kvinnor oftast inte är så goda av sig. Det kan diskuteras, men TS skriver ju själv "lyckas bara dejta morsor"... Jag ser det som sagt inte som någon lycka i sig.
Senast redigerad av Locho 2021-07-25 kl. 18:26.
Citera
2021-07-25, 19:12
Medlem
Rozenkvartss avatar
Tror bara inte du träffat rätt. Gör du det och känner starkt nog spelar det nog ingen roll om hon har barn sen innan...sen tror jag att det är svårare att bli riktigt kär som lite äldre...logiska delen tar över liksom.
Citera
2021-07-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Hatisk är jag inte. Som sagt så har jag ganska svårt att se kopplingen att en icke elak kvinna är ensamstående... Sambandet där kan jag se som ganska logiskt om inte kvinna i sig är änka.

Jag har heller inte påstått att det bara är kvinnans fel att hon blir ensamstående, men som jag tidigare har skrivit så ser jag ett samband med att en ensamstående kvinna oftast inte är så god av sig. Undantag finns däremot och man har sina val i sitt liv, men en dåres val blir alltid ganska dåligt.
Så det där med att det inte behöver diskuteras är en fånig vinkel eftersom det är ju TS val att ge dessa "ensamstående morsor" en chans och kanske få en pajas på köpet (ex-mannen). Sedan märker ju TS att det inte får måendet att bli bra.

Det finns goda kvinnor och det finns onda kvinnor. Och det är sanning. Vidare så tar jag det igen, så ser jag ett samband med att ensamstående kvinnor oftast inte är så goda av sig. Det kan diskuteras, men TS skriver ju själv "lyckas bara dejta morsor"... Jag ser det som sagt inte som någon lycka i sig.

Jaha men det kan inte vara så att den ursprunglige mannen inte är god av sig och att kvinnan väljer att prioritera barnen?

Sambandet med ensamstående är dålig man, lösaktig kvinna, barn i för tidig ålder, dålig relation mellan mannen och kvinnan och dålig kvinna.

Det finns riktigt kvalitativa ensamstående morsor också.
Finns ett par kändisar man valt framför många andra kvinnor.
Citera
2021-07-25, 19:31
Medlem
Jag tycker att morsor är bäst. Dom är inte så självupptagna och fixerade vid om dom har stora bröst, eller för små läppar eller rumpan för platt.

Kvinnor idag, jag blir nästan livrädd. Men det finns många bra och trevliga morsor som kan ta hand om både barn och ny man, så han trivs.

Satsa på morsor och undvik tjejer med ankläppar. Och annat konstgjort.

Naturligtvis finns det ingen mall. Det kan finnas bra tjejer utan barn men inte många.
Citera
2021-07-25, 19:48
Medlem
Magica-Lazios avatar
Morsor är desperata. De har sina ungar varannan vecka och har då inte tiden att dejta i all oändlighet, veckan de har ungarna kan de liksom inte dra in olika okända killar i barnens liv. Deras lediga vecka kanske de vill hinna med annat än att dejta därmed blir det nog en inre stress att hitta någon och därför så är de mer medgörliga.

Men sedan förstår jag vad du menar. Hamnat i den sitsen flera gånger när jag dejtat eller som senaste gången var ihop med en morsa. Blir som att jag tröttnar på det och pallar inte ta hand om någon annan mans snorungar. En brud som är en 7a blir automatiskt en 5a om hon har en eller flera ungar. Slapp fitta, mamma kropp m.m. spelar ingen roll hur snygg kropp hon har finns alltid skavanker kvar sedan förlossningen... nej blir lite smått äcklad av det. Lär sig av sina misstag som det heter. Aldrig mer.

Tycker också att morsor luktar speciellt. Deras hud utsöndrar någon säregen/härsken lukt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in