Citat:
Ursprungligen postat av
kajusi
Brukar inte stå på kvinnors sida men du verkar vara hatisk mot kvinnor att man är en elak och dålig kvinna om man är ensamstående? okej.. inte riktigt verkligheten.
Det är bådas fel, inte bara en parts.
I vissa fall mer än den andra men är det något som ens behöver diskuteras?
Om TS endast kan få desperata ensamstående morsor så visar det TS värde också.
Antagligen där problemet ligger.
Hatisk är jag inte. Som sagt så har jag ganska svårt att se kopplingen att en icke elak kvinna är ensamstående... Sambandet där kan jag se som ganska logiskt om inte kvinna i sig är änka.
Jag har heller inte påstått att det bara är kvinnans fel att hon blir ensamstående, men som jag tidigare har skrivit så ser jag ett samband med att en ensamstående kvinna oftast inte är så god av sig. Undantag finns däremot och man har sina val i sitt liv, men en dåres val blir alltid ganska dåligt.
Så det där med att det inte behöver diskuteras är en fånig vinkel eftersom det är ju TS val att ge dessa "ensamstående morsor" en chans och kanske få en pajas på köpet (ex-mannen). Sedan märker ju TS att det inte får måendet att bli bra.
Det finns goda kvinnor och det finns onda kvinnor. Och det är sanning. Vidare så tar jag det igen, så ser jag ett samband med att ensamstående kvinnor oftast inte är så goda av sig. Det kan diskuteras, men TS skriver ju själv "lyckas bara dejta morsor"... Jag ser det som sagt inte som någon lycka i sig.