2021-07-25, 09:27
Medlem
I Svensson Svenssons andra film så handlar det om att Lena fått nog. Hon vill att Gustav skall ge all fokus på henne för att bevisa sin kärlek. En helt okej och rimlig krav där den andre partnern skall bekräfta att denne älskar den andre om han/hon nu varit urdålig på i år och dar.

Så det där med att ''Fokusera på vårt äktenskap'' låter rätt rimligt. Men att då och då vilja se på sport, spela sport och prata om en spelare som gjorde bra eller dålig av sig - Är det verkligen ett rimligt krav att ta bort den ena partnerns intresse och hobby?

Det är nästintill som om man begär/kräver personen att befinna sig i bostaden 24 timmar om dygnet för att bevisa att man älskar denne. Kanske också lite lik om att kräva personen att avsluta all sin kontakt med vänner, för att man inte vill att personen skall umgås med andra och bara mot sin älskade partner.

Jag finner Lenas krav orimliga. Det ser bra ut, när hon vill att Gustav skall bevisa något, men att sätta en lista på att han absolut inte ens får titta på sport, syssla med sport, prata om sport eller tänka på sport.

Nu var det länge sedan jag såg filmen, men var inte slutet såhär:

Citera
2021-07-25, 09:35
Medlem
Vodos avatar
Det är orimligt hårt av henne kan jag tycka. Det är ju inte ens sport utan fotbollen han inte får prata om eller tänka på.
Citera
2021-07-25, 09:52
Medlem
När en kvinna/karl sätter förhållandet(äktenskap) i pant och använder det som ett medel och utpressnings situation... Får jag inte som jag vill så går jag.

Då är det illa ställt. Utpressaren kommer aldrig att ge sig, snarare flytta upp ribban högre och högre.

Det slutar alltid med att ribban rivs och utpressaren får sin anledning att gå, som den egentligen varit ute efter från början.

Gå inte i den fällan att hoppa efter högre o högre ribba för att någon sätter den där och tror sig själv vara perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in