2021-07-24, 17:16
Bannlyst
Citat:
Tres Genco, 21, står åtalad misstänkt för att planerat en masskjutning, för att ”slakta” kvinnor, vid ett universitet i delstaten Ohio, enlig en åklagare.

Utredningen visar att 21-åringen rekade ett universitet i Ohio den 15 januari 2020. Samma dag ska Genco ha sökt på ”planera ett skjutbrott” och ”när blir förberedelserna för ett brott till ett försök?” på nätet.

– Jag skulle betrakta honom som extremt farlig, motiverad och organiserad, säger polisens utredare Vinny Antinore, enligt tv-kanalen WKYT.

Under utredningen hittades även 21-åringens manifest – som hävdade att han skulle döda kvinnor ”av hat, svartsjuka och hämnd”.

https://www.expressen.se/nyheter/21-...nor-pa-skolan/

Känns väl som att det bara är en tidsfråga innan en mer vapenkunnig och mer driftig incel tar kål på ett stort antal unga kvinnor. Har själv märkt att på samma incelsida som den här misstänkta gärningsmannen hänger på så börjar jag se fler och fler svenska incels.

Det här börjar på riktigt bli ett större problem. Aldrig någonsin har jag märkt av hur incel-sidan blir mer och mer omfattande med fler aktiva medlemmar än tidigare från olika länder. Jag tror inte att lösningen är att bara säga "bittra incels måste ta tag i sina liv". Något annat måste göras än att bara håna och smäda. Vad tror ni.

Nu blev han i alla fall gripen av en tillfällighet tack vare internt gräl mellan hans morsa och honom varvid polisen anträffade ett gäng vapen.

Att reka ett universitet och säga sig vilja ha kål på minst 3000 måste vara ett rekord i naivitet.
Citera
2021-07-24, 17:34
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlXgustav
Det här börjar på riktigt bli ett större problem.

Helt plötsligt känns det fullt förståeligt att myndigheter ser dessa handlingar som inhemskt terrorism .
Citera
2021-07-24, 18:08
Medlem
Skulle han peppra genusforskarna först ? De är ju impopulära i sådana kretsar.
Citera
2021-07-24, 18:34
Medlem
Frågan är om det inte egentligen var hämnd mot sin morsa som han projicerade på andra kvinnor.

Men faktumet att ett stort antal singlar, speciellt män får olika former av konsekvenser i samhället är välkänt.
Citera
2021-07-24, 18:40
Medlem
Vilken webbsida var det snubben hängde på?
Citera
2021-07-24, 18:46
Medlem
Vad larvigt.

Incels är helt ofarliga. Det handlar om en ung man som fantiserat lite. Han har säkerligen inte ens gjort något.

Incels hatar inte kvinnor, de hatar dagens kultur som förnekar män att få utlopp för sina grundläggande biologiska drifter. Mänsklig kultur har ALDRIG varit så fientlig mot män som dagens.

99,9999999% av incels är bara kärleks törstande unga män, men det ska tydligen skambeläggas idag.
Citera
2021-07-24, 18:46
Medlem
tumbleeweeds avatar
Jävlar vad med brudar han hade fått efter sig om han begått dådet och åkt fast...sen när han sitter på kåken menar jag...
Citera
2021-07-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedizz151

Enligt KWF rör det sig om incels.is . Den åtalades dox finns ute också.

Verkar vara en störd individ, något besatt av Elliot Rodgers.
Citera
2021-07-24, 18:48
Medlem
Citat:

Det anges inte. Men ändå ljuger TS om att han minsann läst på "samma incel sida". Lögner staplas på lögner.

Allt för att uppmuntra hat mot unga män, i enlighet med feministiska principer.

Att andra män vill uppmuntra hat mot män (egna söner och släktingar) är sjukt. Dagens män hatar verkligen sitt eget kön, pga feministisk hjärntvätt, vilket förklarar hatet mot incels.
Citera
2021-07-24, 18:48
Medlem
susets avatar
Varför döper mexikaner sina ungar till Tres?
Påminner om George Costanza från Seinfeld som ville döpa sin unge till Seven.

Hoppas han utvisas.
Senast redigerad av suset 2021-07-24 kl. 18:51.
Citera
2021-07-24, 18:50
Medlem
Nattjags avatar
Hur gör man när man "rekar ett universitet" på ett sätt som är olagligt nog att bli dömd för? Det händer att jag vistas nära ett universitet utan att egentligen ha där att göra. Visserligen på grund att det är fint beläget och lämpligt för promenader, kombinerat med minst en bra restaurang Men dock.

Sen är jag ju man. Inte ung, inte incel. Men vit och medlålders Vapen har jag också, samlar till och med på knivar och yxor. Samt militär utbildning.

Min googlehistorik antyder förmodligen att jag vill massmörda porrmodeller genom högläsning av filosofiska verk akompanjerat på gitarr. Eller något ännu värre.

Plus att jag är aktiv på hatsiten Flashback.

Nu har jag ju då inga planer på att ta någon av daga eller har brutit mot någon lag. Men. När kommer de och tar mig?
Senast redigerad av Nattjag 2021-07-24 kl. 18:52.
Citera
2021-07-24, 18:59
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:

Flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in