Citat:
Tres Genco, 21, står åtalad misstänkt för att planerat en masskjutning, för att ”slakta” kvinnor, vid ett universitet i delstaten Ohio, enlig en åklagare.
Utredningen visar att 21-åringen rekade ett universitet i Ohio den 15 januari 2020. Samma dag ska Genco ha sökt på ”planera ett skjutbrott” och ”när blir förberedelserna för ett brott till ett försök?” på nätet.
– Jag skulle betrakta honom som extremt farlig, motiverad och organiserad, säger polisens utredare Vinny Antinore, enligt tv-kanalen WKYT.
Under utredningen hittades även 21-åringens manifest – som hävdade att han skulle döda kvinnor ”av hat, svartsjuka och hämnd”.
Utredningen visar att 21-åringen rekade ett universitet i Ohio den 15 januari 2020. Samma dag ska Genco ha sökt på ”planera ett skjutbrott” och ”när blir förberedelserna för ett brott till ett försök?” på nätet.
– Jag skulle betrakta honom som extremt farlig, motiverad och organiserad, säger polisens utredare Vinny Antinore, enligt tv-kanalen WKYT.
Under utredningen hittades även 21-åringens manifest – som hävdade att han skulle döda kvinnor ”av hat, svartsjuka och hämnd”.
https://www.expressen.se/nyheter/21-...nor-pa-skolan/
Känns väl som att det bara är en tidsfråga innan en mer vapenkunnig och mer driftig incel tar kål på ett stort antal unga kvinnor. Har själv märkt att på samma incelsida som den här misstänkta gärningsmannen hänger på så börjar jag se fler och fler svenska incels.
Det här börjar på riktigt bli ett större problem. Aldrig någonsin har jag märkt av hur incel-sidan blir mer och mer omfattande med fler aktiva medlemmar än tidigare från olika länder. Jag tror inte att lösningen är att bara säga "bittra incels måste ta tag i sina liv". Något annat måste göras än att bara håna och smäda. Vad tror ni.
Nu blev han i alla fall gripen av en tillfällighet tack vare internt gräl mellan hans morsa och honom varvid polisen anträffade ett gäng vapen.
Att reka ett universitet och säga sig vilja ha kål på minst 3000 måste vara ett rekord i naivitet.