• 1
  • 2
2021-07-24, 15:24
Medlem
En fråga;

Hur kommer det sig att dessa äckliga så kallade becknarväskor plötsligt är så populära? Ser på stan super många blattar med sådana väskor. Plus en del Svensson ungdomar som typ försöker vara ”inne”. Är det på grund av all ”orten” rap är populärt nuförtiden? Och om man redan/du har en sådan, är det inte ändå ganska trashigt att essentiellt klä sig/efterlikna en knarklangare? Är det bara jag?

Mvh,

Jazzman35
Citera
2021-07-24, 15:30
Bannlyst
Det är 80-talet som är här och hälsar på, vore det inte så förbannat fult och bögigt så skulle jag kunna tänka mig att ha en "midjeväska".
Citera
2021-07-24, 15:31
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
En fråga;

Hur kommer det sig att dessa äckliga så kallade becknarväskor plötsligt är så populära? Ser på stan super många blattar med sådana väskor. Plus en del Svensson ungdomar som typ försöker vara ”inne”. Är det på grund av all ”orten” rap är populärt nuförtiden? Och om man redan/du har en sådan, är det inte ändå ganska trashigt att essentiellt klä sig/efterlikna en knarklangare? Är det bara jag?

Mvh,

Jazzman35

Syftar du på den praktiska midjeväskan?
Citera
2021-07-24, 15:33
Medlem
Sinraths avatar
Skulle gissa på att den är precis lagom stor att dölja små saker i under en jacka, typ droger.
Citera
2021-07-24, 15:36
Medlem
Plötsligt?

Har varit ”trendigt” i minst fem år.

1. Smidig förvaring för becknare
2. Se ut som en becknare trots att du inte becknar (se cool ut)
3. Svennebananer som hakar på trenden
Citera
2021-07-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Syftar du på den praktiska midjeväskan?

Ja och nej. En del av de som jag har sett med sånt har en ”ordentlig” becknarväska, Andra tar en/sin midjeväska och lutar den så att de får den där looken.
Citera
2021-07-24, 15:38
Medlem
TheJackets avatar
Det är en del av feminniseringen av män. Det är en man-purse
Citera
2021-07-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Plötsligt?

Har varit ”trendigt” i minst fem år.

1. Smidig förvaring för becknare
2. Se ut som en becknare trots att du inte becknar (se cool ut)
3. Svennebananer som hakar på trenden

Jag vet inte vilken stad du bor i men i jag minns inte att det var lika vanligt förut (Norrköping och Stockholm i det här fallet). Ungefär som med elscootrarna.
Citera
2021-07-24, 15:43
Medlem
Citat:
Jag vet inte vilken stad du bor i men i jag minns inte att det var lika vanligt förut (Norrköping och Stockholm i det här fallet). Ungefär som med elscootrarna.

Där har du en poäng, ska inte uttala mig om andra städer.

Talar för Göteborg.
Citera
2021-07-24, 15:45
Medlem
Citat:
En fråga;

Mvh,

Jazzman35

De enda som jag har sett har det här där jag bor är ryssar.
De har till och med lyckats få till någonting så häftigt som, Dam handväska som min gamla mamma hade.
Säkert jättepraktiskt. jag skulle dock aldrig för mitt liv någonsin frivilligt ta på mig något liknande själv.

Alla Sverige Kan inte plötsligt ha blivit narkotikalangare väl?
Citera
2021-07-24, 15:50
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ja och nej. En del av de som jag har sett med sånt har en ”ordentlig” becknarväska, Andra tar en/sin midjeväska och lutar den så att de får den där looken.

Jag hade aldrig tidigare hört ordet ”becknarväska”, men då förstår jag. När jag var ung kallades de för fagbag.

Varför trenden har återvänt vet jag inte, men att en av karaktärerna (en becknare) i SVTs ungdomsdrama Festen bär en kan säkert ha bidragit.
Citera
2021-07-24, 15:51
Medlem
Triplefaces avatar
De har varit populära i flera år, men instämmer att det skjutit i höjden i år. Tidigare såg jag bara ortenblattar med väskorna, nu har många svenskar också det. Ser flera såna väskor varje minut i Stockholm dessa dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in