Såg säsong 1 en seg söndag förra året, då jag såg klart den kan den inte vara helt värdelös. Är dock ointresserad av den andra säsongen då man inte bryr sig om karaktärerna.
Tempot var för högt och man kunde tagit bort startupgrejen, var det en app som Leah blev rik på?
Som samhällsskildring var det en rå bild och i vissa delar överdriven t.ex. när de sköt vilt på sportbaren men det är väl så man ser på det, om man inte lever i total förnekelse som medelklassvensk på långt avstånd.
Gällande ortenspråket och de överdrivna karaktärerna: I brist på realism eller intressant dialog kan man som filmskapare med låg budget och amatörmässiga skådespelare fokusera på att karaktärerna ska vara arga, skrika och prata i munnen på varandra. Och mycket skjutande. Jämför med Johan Falkfilmerna som inte heller alltid hade realistisk dialog men det blev ett bra flow både från poliserna och de kriminella.
Att Netflix använde titeln Snabba Cash utan att serien hade något att göra med böckerna visar att de bara gjorde en billig serie för att tjäna just snabba cash.
Av svenskar är det nog mest ungdomar som kollar på Snabba Cash. En serie om de värsta dräggen vi har i landet skulle kunna vara intressant, ortenspråket behöver inte vara ett hinder utan kan dra in tittarna i den miljön, men allt blev så fel. Och mitt i röran Olle Sarri som galen IT-miljardär, varför?
Likt i andra svenska filmer eller tv-serier ska vi egentligen tycka synd om kriminella med utländsk bakgrund, för att deras farsor sket i dem osv, och är man uppvuxen i orten har man inget val. Jag tycker inte det är någon glorifiering utan budskapet är att skildra vilka losers det är vi kollar på, även om de gör något spännande som att mörda och sälja knark. Men de lyckas inte skapa empati, man skiter i vad som händer med dem. Huvudrollen som sköts av den stora svarta ledaren, då tänkte man jaha ja.
Serien kunde ändå varit sämre. Den funkade att se som ett experiment snarare än som något bra, men är man från förorten själv och ser upp till kriminella som suttit inne och kör en fin BMW med en fin blondin i passagerarsätet förstår jag om man hellre ser Snabba Cash på Netflix än på Änglagård på C More.
De roliga är att dom här b skådisarna är kriminella tex yasmine vargas som spelar Måns flickvän hon åkte ju in 2019 för grov narkotika smuggling. Sen så pekade hon ut en gangsters mördare i en rättegång. Vidriga människor
Verkar som att tråden är borttagen men googla bara två kvinnor smugglade kokain i brev finns artikel om det på Aftonbladet . Här är målnummret: B4545-18 attunda tingsrätt . Du kan beställa fup via mail gratis .
Säsong 2 tycker jag var skitjobbig att se, ett överdrivet stashande och bror i varje mening. Man funderar på om dom gör det med flit för att få det att verka humoristisk ?
Det enda som speglar verkligheten i serien skulle kunna vara polis-tätheten (0).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!