Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-26, 08:50
Medlem
Såg klart den andra säsongen i helgen och njöt i fulla drag.
Citera
2022-09-26, 09:12
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Jag gillar lowlife gangsta genren typ pusher men snabba cash kändes woke, feministisk och cringe och långt från verkligheten.
Citera
2022-09-26, 09:18
Medlem
Helt ärligt.

Såg 2 avsnitt, sen orkade jag inte mer. Den där förortsvenskan gör att jag dör lite inombords varje gång de öppnar munnen.

Karaktärerna känns överdrivna, men jag inser att det finns individer som är så på riktigt.

Serien är en dyster påminnelse om flera års politiskt misslyckande, med segregationen i förorterna och den organiserade kriminaliteten.

Nej, usch.

Producera bättre serier som påverkar ungdomar att vilja studera, uppfylla sina drömmar, vara en bra människa och påverka framtiden positivt.

Skitserie som ger ungdomar en negativ världsbild.
Citera
2022-09-26, 11:50
Medlem
Såg säsong 1 en seg söndag förra året, då jag såg klart den kan den inte vara helt värdelös. Är dock ointresserad av den andra säsongen då man inte bryr sig om karaktärerna.

Tempot var för högt och man kunde tagit bort startupgrejen, var det en app som Leah blev rik på?

Som samhällsskildring var det en rå bild och i vissa delar överdriven t.ex. när de sköt vilt på sportbaren men det är väl så man ser på det, om man inte lever i total förnekelse som medelklassvensk på långt avstånd.

Gällande ortenspråket och de överdrivna karaktärerna: I brist på realism eller intressant dialog kan man som filmskapare med låg budget och amatörmässiga skådespelare fokusera på att karaktärerna ska vara arga, skrika och prata i munnen på varandra. Och mycket skjutande. Jämför med Johan Falkfilmerna som inte heller alltid hade realistisk dialog men det blev ett bra flow både från poliserna och de kriminella.

Att Netflix använde titeln Snabba Cash utan att serien hade något att göra med böckerna visar att de bara gjorde en billig serie för att tjäna just snabba cash.

Av svenskar är det nog mest ungdomar som kollar på Snabba Cash. En serie om de värsta dräggen vi har i landet skulle kunna vara intressant, ortenspråket behöver inte vara ett hinder utan kan dra in tittarna i den miljön, men allt blev så fel. Och mitt i röran Olle Sarri som galen IT-miljardär, varför?

Likt i andra svenska filmer eller tv-serier ska vi egentligen tycka synd om kriminella med utländsk bakgrund, för att deras farsor sket i dem osv, och är man uppvuxen i orten har man inget val. Jag tycker inte det är någon glorifiering utan budskapet är att skildra vilka losers det är vi kollar på, även om de gör något spännande som att mörda och sälja knark. Men de lyckas inte skapa empati, man skiter i vad som händer med dem. Huvudrollen som sköts av den stora svarta ledaren, då tänkte man jaha ja.

Serien kunde ändå varit sämre. Den funkade att se som ett experiment snarare än som något bra, men är man från förorten själv och ser upp till kriminella som suttit inne och kör en fin BMW med en fin blondin i passagerarsätet förstår jag om man hellre ser Snabba Cash på Netflix än på Änglagård på C More.
Citera
2022-09-26, 16:35
Medlem
Amazon-mannens avatar
Blattigt värre, spär på allt vad "fördomar" heter
Citera
2022-09-26, 18:28
Medlem
Stones avatar
Jag tänke "hoppas alla utvisas"
Citera
2022-09-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Blattigt värre, spär på allt vad "fördomar" heter

Verkligen
Citera
2022-09-26, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brasco7867
De roliga är att dom här b skådisarna är kriminella tex yasmine vargas som spelar Måns flickvän hon åkte ju in 2019 för grov narkotika smuggling. Sen så pekade hon ut en gangsters mördare i en rättegång. Vidriga människor

Är man vidrig om man vittnar i en rättegång?
Citera
2022-09-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Är man vidrig om man vittnar i en rättegång?

Ja om man ska leka gangster på sidan om , det tycker jag . Men om hon inte hade varit kriminell så tycker jag det är ok att vittna
Citera
2022-09-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brasco7867
Ja exakt, gå in i tråden där två kvinnor från Bandhagen gripna för grovnarkotika smuggling.

Vart finns den tråden, sökte men hittar ej.
Citera
2022-09-27, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphter
Vart finns den tråden, sökte men hittar ej.

Verkar som att tråden är borttagen men googla bara två kvinnor smugglade kokain i brev finns artikel om det på Aftonbladet . Här är målnummret: B4545-18 attunda tingsrätt . Du kan beställa fup via mail gratis .
Citera
2022-09-28, 12:47
Medlem
Marknadsassistents avatar
Säsong 2 tycker jag var skitjobbig att se, ett överdrivet stashande och bror i varje mening. Man funderar på om dom gör det med flit för att få det att verka humoristisk ?

Det enda som speglar verkligheten i serien skulle kunna vara polis-tätheten (0).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in