Citat:
Ursprungligen postat av
Bajslukt
Jag håller med dig till fullo, och min bakgrund är väldigt snarlik.
Som du säger, så låter det verkligen efterblivet idag.
Varje gång jag återbesöker förorten igen, så är det med stor sorg som jag ser förfallet av svenskarna. Jag ser och hör svenska grabbar som säger "azzå wallahi han e cok galen bre" och som kopierar hela det afrikanska/arabiska sättet att vara. Hur de går, för sig, talar och klär sig är mer arabiskt än svenskt.
För att inte nämna tankeverksamheten som tycks ha försämrats avsevärt också.
Av alla dåliga saker som jag ser med mångkulturen och Sverige idag, så är det sorgligaste att se hur svenska ungdomar och barn har blivit. Då menar jag alltså inte att de lyssnar på dålig musik eller är upproriska, det är alla tonåringar.
Ja, lyssnade på intervju med kompisarna till den tjej i Göteborg som var ute med hunden när hon blev skjuten och som jag förstod det var en del av dem helsvenskar, men alla lät precis som blattar när de pratade.
Mina föräldrar var lågbetalda arbetare, själv blev jag civilingenjör och gick på Chalmers för så länge sedan att det fanns lediga lägenheter i Angered. Bor nu i en småstad och känner noll personer som talar som blattar.
Läste om nåt pengabråk hon som spelar i serien var inblandad i och hittade då några sexscener tjejen spelar i, så laddade ner serien i veckan och provspelade några sekunder här och där av nåt avsnitt, verkade inte lockande...
Sedan jag läst här i tråden lär det dröja innan jag kan plåga mig igenom serien...
Men har på TikTok ramlat på ett par invandrar grabbar från Helsingborg som åker på såna där eldrivna sparkcyklar, de har innan bott i Danmark och pratar en väldigt skön dialekt så kanske kan jag acklimatisera mig på sikt...