2006-06-02, 19:47
Medlem
Okej, here's the deal: Jag har snusat i 4 år, ungefär en halv dosa om dagen. Jag brukade ibland ta nån cigg då och då för att det är gott, men senaste månaden eskalerade rökningen väldigt mycket. Jag har senaste månaden rökt tre paket Rolling rulltobak (50g), mest för att jag gillar nikotinkicken (fjortisvarning?). Har nu hållit upp en vecka, intalade mig själv att jag kunde nöja mig med snuset. Men likt förbannat sitter jag här och känner världens sug att gå dom 30 metrarna till kiosken och köpa mig rulltobak... Helvete!

Så vad ska jag göra? Gå och köpa onyttig, underbart god rulltobak (vanliga cigg är inget alternativ) eller helt enkelt stå emot begäret? Vad jag är rädd för är att om jag nu går och köper cigg så kommer jag bli "fast", och jag vill inte vara rökare. Är livet för kort för att inte kunna röka?
Citera
2006-06-02, 19:50
Medlem
micaeles avatar
Röka (vanlig tobak) är en trevlig upplevelse som ingen borde undvaras. Men man skall undvika att bli heltidsrökare, då försvinner det fina i allting.

Gå och köp din tobak du, och bestäm dig för att endast röka vid fina tillfällen så att du kan njuta av det. Självdisciplin!
Citera
2006-06-02, 19:53
Medlem
Kan hålla med dig om att cigg och snus beroende inte alls är samma sak, jag kan vara skit sugen på cigg när jag snusar och tvärtom, beror lite på hur livet sätt ut veckorna innan.

Jag tycker du ska una dig en till påse! det är ju trottsallt lång helg!!
Citera
2006-06-02, 22:50
Medlem
Nu har jag varit och köpt min kära rulltobak. Fan vad gott det var
Citera
2006-06-02, 23:28
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virtuoso
Nu har jag varit och köpt min kära rulltobak. Fan vad gott det var
Det är rätt! Rök med andakt och njut av blossen!
Citera
2006-06-22, 02:41
Medlem
grojn-nies avatar
Självklart kan du unna dig någonting du tycker om, det vore dumt att låta bli. Men röker du för mycket tar din kropp stryk, och det är inte smart att vara dum mot sin kropp. Mitt tips är att du röker lite då och då, inte så fort du blir sugen. Tänk på att det är farligt att röka, och när du helt fast så kommer cigaretterna inte smaka lika gott, utan du kommer bara behöva dem för att inte må dåligt. Belöna dig själv med en cigarett efter en arbetsvecka eller liknande, rök vid lite lyxigare tillfällen, efter en god måltid

Lagom är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in