Citat:
Ursprungligen postat av
brimfull
Hahah därför jag startade denna tråden. Alltså det är ju 10 år sedan man köpte sin billiga Whirlpool, och den gjorde sitt jobb, men på slutet så satt det kvar dålig lukt.
Det är inte fräscht när man sitter på jobbet och skjortorna luktar skunk så fort man blir varm.
Frugans konstanta miljötallibanism i förhållandet gör vi förbjudits att använda sköljmedel istället ettika och andra kurer, typ äppelcidervinäger.
Jag har gjort ren den ändlösa gånger, torkat rent inne i och i listerna utan resultat. Därför köptes en ny då jag var less.
Det är märkligt ändå att du inte klarar av att se kausaliteten mellan din frus miljötalibanism och att du går runt med skjortor som luktar skit. Svenska "män" anno 2021...
Miljötalibanismen har även sina företrädare i denna tråd. Sedan länge har det i Sverige bedrivits en aggressiv riktad kampanj mot användandet av Klorin, av den enkla anledningen att den produkten har stor negativ miljöpåverkan.
Jag förnekar nu inte att Klorin oxiderar vissa typer av gummi och kan ha en nedbrytande effekt på gummibälgen i en tvättmaskin över tid. Jag har inte heller rekommenderat dagligt bruk av Klorin, även om jag själv tidigare faktiskt använde det till all vittvätt utan att få onormal påverkan på gummit. Gummi oxiderar nämligen helt spontant och naturligt över tid vilket leder till sprickor och uttorkning.
Det enda jag har förespråkat är en enstaka akut nödåtgärd med Klorin OM man nu har lyckats med konststycket att få så kraftig bakterietillväxt i sin tvättmaskin att det t.o.m. börjar lukta. Jag har dessutom påpekat att tvättmaskinen då skall sköljas ur efteråt.
Medan ättika funkar alldeles utmärkt för mer vardaglig rengöring saknar det den dramatiska momentana effekt på en bakteriehärd som en lösning med Klorin har. Klor lyserar celler.
I ett vanligt badhus eller vissa typer av kemiska vattenreningsverk rinner det vatten med mycket hög koncentration av klor genom rör med gummipackningar utan att det för den sakens skull konstant pissar vatten ur varje rörkoppling för det. Klor oxiderar gummi, men..proportioner för helvete! I ert tvättmedel för vittvätt som ni säkert använder flera gånger i veckan finns också blekmedel som oxiderar.
Sammanfattningsvis är det såhär. Ni Södermalmshipsters med era surdegar, era racercyklar för 100.000 kr., små skitungar i sele på bröstet och medlemskap i Greta Thunbergs fanclub kommer få fortsätta gå runt och lukta skit. För era bögiga politiskt korrekta tvättmaskiner kräver att få dosera tvättmedel själva, vilket gör att tvätten inte blir ren. Bögtvättmaskinen använder inte heller tillräckligt med vatten eller värmer upp det nog mycket. Vilket gör att ni snart även har en surdeg i botten av er bögtvättmaskin.
Eftersom er vegan till kärring dessutom har sagt att den surdegen skall få leva vidare då ni inte får använda Klorin är det bara att ställa in sig mentalt på ett långt liv i bajsdoft på Södermalm. Enjoy, fuckers.