Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Makalöst att nåt så enkelt som tvättmaskin och att använda den, genererar en tråd med en massa inlägg där som vanligt åsikterna spretar åt olika håll och folk har en drös olika mer eller mindre knasiga påståenden….
Ser förresten att många verkar använda sköljmedel, varför det…?
Har man torktumlare är det rätt onödigt och jag slutade med sköljmedel för länge sedan och det jag tvättat är fortfarande mjukt och fluffigt och luktar fräscht, helt utan sköljmedel. Man spar både pengar och miljön på det.
Sköljmedel kan väl möjligen försvaras om man inte har torktumlare.
Tror många använder sköljmedel bara av gammal vana, eller för att de tror man ska/måste det för reklam säger det….
Hahah därför jag startade denna tråden. Alltså det är ju 10 år sedan man köpte sin billiga Whirlpool, och den gjorde sitt jobb, men på slutet så satt det kvar dålig lukt.
Det är inte fräscht när man sitter på jobbet och skjortorna luktar skunk så fort man blir varm.
Frugans konstanta miljötallibanism i förhållandet gör vi förbjudits att använda sköljmedel istället ettika och andra kurer, typ äppelcidervinäger.
Jag har gjort ren den ändlösa gånger, torkat rent inne i och i listerna utan resultat. Därför köptes en ny då jag var less.
Denna nya är ju en tidsmaskin jämfört med den gammla och leder mig såklart till att få lite tips för att öka levtiden på denna.
Att jag aldrig kört maskin i 90 var ju något jag lärde mig nu.