2021-07-22, 21:28
Medlem
realvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Du har missförstått vad telepati är.

Det går inte ens teoretiskt att använda, att kommunicera, med någon som inte lever med telepati.
Döda lever i en parallell verklighet. Med kvantfysik kan man nå parallella verkligheter.
Alltså kan telepati nå en parallell verklighet eftersom den erhåller kvantfysiska krafter.
Citera
2021-07-22, 22:08
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realviking
Döda lever i en parallell verklighet. Med kvantfysik kan man nå parallella verkligheter.
Alltså kan telepati nå en parallell verklighet eftersom den erhåller kvantfysiska krafter.

Du har uppenbarligen ingen aning om vad kvantfysik handlar om.

Resten som du svamlar om (parallella världar och telepati) är science fiction.

Jämförbart med att påstå att Elvis Presley teleporterade Bigfoot till mitt sovrum igår natt.
Citera
2021-07-22, 22:11
Medlem
LaffanStings avatar
Varför frågar du om vi tror på det när du inte tänker lyssna på svaren?
Citera
2021-07-22, 22:57
Medlem
realvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaffanSting
Varför frågar du om vi tror på det när du inte tänker lyssna på svaren?
Svaren är tramsiga i högsta grad. Vore intressant om intresserade av ämnet svarade.
Citera
2021-07-22, 23:50
Medlem
Citat:
Så varför hörde jag min farmors varningar som sedan blev till sanning om det inte är sant? Det kan ni inte förklara.

Människor kan höra röster i olika sammanhang på grund utav olika orsaker och det finns förklaringar till detta. Jag hade själv en panikattack/psykos en gång (drogutlöst) och trodde jag skulle dö, samtidigt hörde jag min mamma prata med mig (hon lever för övrigt) men även där och då förstod jag att det inte var någon verklig röst även om det verkligen lät som det.

Så nej, jag tror inte det är möjligt att kommunicera med döda (eller levande) genom telepati. Man har inte lyckats påvisa existensen av telepati genom vetenskapliga försök och det finns naturliga förklaringar för de som hör röster.
Citera
2021-07-23, 00:33
Medlem
realvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Människor kan höra röster i olika sammanhang på grund utav olika orsaker och det finns förklaringar till detta. Jag hade själv en panikattack/psykos en gång (drogutlöst) och trodde jag skulle dö, samtidigt hörde jag min mamma prata med mig (hon lever för övrigt) men även där och då förstod jag att det inte var någon verklig röst även om det verkligen lät som det.

Så nej, jag tror inte det är möjligt att kommunicera med döda (eller levande) genom telepati. Man har inte lyckats påvisa existensen av telepati genom vetenskapliga försök och det finns naturliga förklaringar för de som hör röster.
Radio, datorer, Bluetooth osv kan kommunicera med varandra via signalvågor av olika slag. Tror du inte att hjärnan kan skicka liknande signaler mellan varandra och eftersom hjärnan är mer komplex än en dator borde det vara möjligt.

Men ni kan väl inte tänka logiskt.
Citera
2021-07-23, 00:42
Medlem
Citat:
Radio, datorer, Bluetooth osv kan kommunicera med varandra via signalvågor av olika slag. Tror du inte att hjärnan kan skicka liknande signaler mellan varandra och eftersom hjärnan är mer komplex än en dator borde det vara möjligt.

Men ni kan väl inte tänka logiskt.

Det hade ju i så fall varit ganska enkelt att dels mäta och dels testa. Och ja, hjärnan är mer komplex än en dator men det säger ju inget om vilka olika förmågor den har.

Själva begreppet telepati är ju inte någonting nytt direkt, tester av olika slag har gjorts under flera decennier. Men både de praktiska resultaten och det vi vet om hjärnan biologiskt talar emot telepati som ett reellt fenomen. Finns inte så mycket mer att tillägga egentligen.
Citera
2021-07-23, 00:47
Medlem
realvikings avatar
Citat:
Det hade ju i så fall varit ganska enkelt att dels mäta och dels testa. Och ja, hjärnan är mer komplex än en dator men det säger ju inget om vilka olika förmågor den har.

Själva begreppet telepati är ju inte någonting nytt direkt, tester av olika slag har gjorts under flera decennier. Men både de praktiska resultaten och det vi vet om hjärnan biologiskt talar emot telepati som ett reellt fenomen. Finns inte så mycket mer att tillägga egentligen.
Eftersom människan inte kan under normala tillstånd använda sin maximala kapacitet av hjärnans funktioner så blir det svårt att mäta något sådant . Dock under andra tillstånd , tex det som uppfattas som psykos använder hjärnan andra funktioner som inte används under normala tillstånd.
Hjärnan har mycket att erbjuda i form av funktioner men de är svårtillgängliga.
Citera
2021-07-23, 00:55
Avslutad
Citat:
Eftersom människan inte kan under normala tillstånd använda sin maximala kapacitet av hjärnans funktioner så blir det svårt att mäta något sådant . Dock under andra tillstånd , tex det som uppfattas som psykos använder hjärnan andra funktioner som inte används under normala tillstånd.
I vilket tillstånd befann du dig i när detta skedde?
Citera
2021-07-23, 00:57
Medlem
Citat:

Det beror ju på vad du menar med maximal kapacitet. Det är ju svårt att argumentera mot att exempelvis Albert Einstein inte använde sin hjärnas maximala kapacitet. Han lär ju knappast haft någon psykos, i alla fall inte då han presterade som bäst. Det som du kallar andra funktioner vad skulle det vara i så fall? Under en psykos så fungerar ju inte hjärnan som den ska göra och det kan förvränga den drabbades upplevelser ganska rejält. Det handlar ju då inte om att använda hjärnans maximala kapacitet utan mer om att hjärnan inte fungerar som den ska göra.
Citera
2021-07-23, 01:00
Medlem
realvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
I vilket tillstånd befann du dig i när detta skedde?
Min sinnestillvaro var förhöjd och mitt undermedvetna blev mitt medvetna.
Det undermedvetna erhåller mysterium och där hittar man de psykiska krafterna som telepati.
Det undermedvetna läser information miljoner gånger snabbare än det medvetna tex.
Citera
2021-07-23, 01:08
Medlem
realvikings avatar
Citat:
Det beror ju på vad du menar med maximal kapacitet. Det är ju svårt att argumentera mot att exempelvis Albert Einstein inte använde sin hjärnas maximala kapacitet. Han lär ju knappast haft någon psykos, i alla fall inte då han presterade som bäst. Det som du kallar andra funktioner vad skulle det vara i så fall? Under en psykos så fungerar ju inte hjärnan som den ska göra och det kan förvränga den drabbades upplevelser ganska rejält. Det handlar ju då inte om att använda hjärnans maximala kapacitet utan mer om att hjärnan inte fungerar som den ska göra.
Psykos kan vara en av hjärnans dolda funktioner som finns i det undermedvetna. Tex har du egentligen konstant psykos men det lever i ditt undermedvetna, men när en del av ditt undermedvetna blir till det medvetna ser du psykosen. Vad psykos är kan ingen läkare eller forskare svara på, de vet väldigt lite om psykos.
Men svaren finns definitivt i det undermedvetna, det som är dolt för oss alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in