• 2
  • 3
2021-07-26, 12:42
Medlem
Plockar dom fram mattan och mter effekt p plats s ligger du risigt till har du en 1000cc och dom ser du har endast A2 mter dom garanterat om dom r fittor.
Citera
2021-07-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
HAHA ! visa ngon som blivit kollad fr detta

TS att polis skulle kolla detta behver du inte vara orolig fr , fr det hnder inte !

dremot om du kr i kull eller annat s fr du rejla problem med frskringsbolag nr de upptcker att strypningarna r borta och d r du utan ersttning .

tycker du ska ta kortet , kra med stypningarna i ett tag s du fr grundrutinen p tung hoj , sedan plocka bort sprren nr du knner att du fixar den kningen , det r inte effekt som ddar mc kare , det r o-rutin nr det uppkommer en situation som gr att de flesta nybrjare inte klarar av den situationen .

och viktigt , lita inte p ngon i trafiken , alla r idioter !!! typ
och ett ppet system rddar liv , d folk hr dej komma !
Jag vet 1 som dom dragit fram mattan p
Citera
2021-07-26, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .kalashnikov
Plockar dom fram mattan och mter effekt p plats s ligger du risigt till har du en 1000cc och dom ser du har endast A2 mter dom garanterat om dom r fittor.

hur mter dom riktigt nyfiken p din kunskap i detta
Citera
2021-07-26, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Fast det dr r ju ologiskt.

Att lra sig hantera en hoj sitter inte i kortet, utan genom att va. Och va kan du gra utan ett kort.

S om man aldrig blir kontrollerad behver man ju inte ha kort heller enligt din logik.

r du trg eller lgbegvad , eller bda p samma gng ?

att ha kortet r ett bevis att du har genomgtt en bra utbildning p det fordon du framfr
och det r bra .

att trna och va fre ett inskaffande av krkort r ocks vldigt viktigt fr att f rutin p att framfra ditt fordon

du skaffar inte krkort fr att ha ntt att visa fr polis

jag va 17 r nr jag skaffade min frsta 750R hoj , hade ingen att vningskra med , s jag vningskrde sjlv i nstan 5 mnader , frsta tiden s valde jag tider nr det va lite trafik , nr man blev mer van s flyttades kturerna in till stderna och mer avancerad trafik , krde ngra ggr3- 4 meter bakom mlade polisbilar de utan att vcka uppmrksamhet , s nr jag kom till krskolan och skrev in mej och frklarade att jag ville ta kort , s sa krlraren , vad ska du ha kort till du har ju kt ett bra tag nu redan blev full utbildning och 5,5 krlektion , kuggade p teori en gng d det va riktigt svrt , men sedan va det klart .

dagen jag fick mitt kort i handen , s kte jag in till storstaden , vi va ett gng som kte hoj hela den dagen och det blev sen natt innan jag skulle dra mej hemmt , trtt och lngtan till min sng s gasade jag p ut ut staden i betydligt hgre fart n vad skyltarna angav , och s klart s brjade det blinka bltt i backspeglarna , vxlade ner och frsvann bara , har inte hrt av de n i dag

detta med en hoj som toppade 275km/tim och noll till hundra p 2,8 sek

det gick bra ! och ker n i dag .
Citera
2021-07-26, 21:43
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kalashnikov

Det finns inga 1000cc som man kan strypa till a2. Och det finns ingen "matta" som polisen anvnder fr att mta effekten p fordon som de stoppar. Polisen anvnder sig inte av ngon effektmtning. Det r samma sak om de stoppar nn fr fr hg ljudniv. Den vanliga trafikpolisen har inte utrustning fr att utfra korrekt bullermtning s de ger ett frelggande om besiktning istllet och lter de som kan gra jobbet. Nu har inte bilprovningen ngon "matta" heller s de gr endast p vad det str i papperen att en mc's strypning bestr av. De plockar inte isr hojen och kollar om det sitter ngra trottel-lock eller strypbrickor utan de gr en avvgning huruvida hojen verkar strypt eller ostrypt. Och hr i ligger problemet. Hur vet man om en hoj har 35 hk eller exempelvis 72 hk? Nr man kr hojen normalt s beter den sig normalt. Det r frst nr man drar rullen i botten som knner om hojen r strypt eller ostrypt. Och jag har ALDRIG varit med om att ngon har varvat upp nn av mina hojar som jag besiktat eller reg.besiktat till mer n 4-5000 varv. En van mc-frare med lite kunskap knner skillnaden direkt nr man drar p men bde polisen och bilprovningen r lekmn hr, de kan inte ett skit om detta och puttrar oftast runt livrdda fr att krascha och d. Hur ska de kunna gra en professionell bedmning?
Citera
2021-07-27, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
hur mter dom riktigt nyfiken p din kunskap i detta
Brjade med en ds80a nr jag var 8, brjade kra p bana vid 12 med en cr80a, 13 bt till crf150 15 slutade kra p bana. Moped 15-16 exc 125 16-18, fzr600 + kxf450 18-19, zxr636 20-22. S 15r en hel del skruvat genom ren samt jobbar som lastbils mekaniker och utbildad metallare och snuten har jag efter mig titt som ttt. S rtt s mycket kunskap av bde snutfan och motorcyklar faktiskt. Ordet mattan av att jag fick hra av vn till mig p moppe tiderna att dom kunde ha rullband som dom mter effekt p drav som jag nmnde en vn. Lter faktiskt ganska ologiskt i praktiken.
Citera
2021-07-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Det finns inga 1000cc som man kan strypa till a2. Och det finns ingen "matta" som polisen anvnder fr att mta effekten p fordon som de stoppar. Polisen anvnder sig inte av ngon effektmtning. Det r samma sak om de stoppar nn fr fr hg ljudniv. Den vanliga trafikpolisen har inte utrustning fr att utfra korrekt bullermtning s de ger ett frelggande om besiktning istllet och lter de som kan gra jobbet. Nu har inte bilprovningen ngon "matta" heller s de gr endast p vad det str i papperen att en mc's strypning bestr av. De plockar inte isr hojen och kollar om det sitter ngra trottel-lock eller strypbrickor utan de gr en avvgning huruvida hojen verkar strypt eller ostrypt. Och hr i ligger problemet. Hur vet man om en hoj har 35 hk eller exempelvis 72 hk? Nr man kr hojen normalt s beter den sig normalt. Det r frst nr man drar rullen i botten som knner om hojen r strypt eller ostrypt. Och jag har ALDRIG varit med om att ngon har varvat upp nn av mina hojar som jag besiktat eller reg.besiktat till mer n 4-5000 varv. En van mc-frare med lite kunskap knner skillnaden direkt nr man drar p men bde polisen och bilprovningen r lekmn hr, de kan inte ett skit om detta och puttrar oftast runt livrdda fr att krascha och d. Hur ska de kunna gra en professionell bedmning?

En mc-polis lr mrka det rtt omgende...
Citera
2021-07-28, 17:33
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
En mc-polis lr mrka det rtt omgende...

Det tror jag ocks. De utfr dock sllan ngra flygande besiktningar.
Citera
2021-07-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Det tror jag ocks. De utfr dock sllan ngra flygande besiktningar.

Ja, det r nog inte s ofta, om de inte har skl att misstnka ngot.
Citera
2021-08-13, 10:02
Medlem
Det var vldigt vad det spekuleras vilt hr. Nej, varken polisen eller bilprovning har mjlighet att kontrollera om du har plockat bort begrnsningen. Det r vldigt vanligt att folk plockar bort strypningen p a2 hojar.

Det som kan hnda r att om du rkar ut fr en allvarlig olycka, dr det grs en teknisk underskning av fordonet, s kan det bli olovlig krning och problem med frskringsbolag osv.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in