Citat:
Ursprungligen postat av
Stegbil
Fast det dr r ju ologiskt.
Att lra sig hantera en hoj sitter inte i kortet, utan genom att va. Och va kan du gra utan ett kort.
S om man aldrig blir kontrollerad behver man ju inte ha kort heller enligt din logik.
r du trg eller lgbegvad , eller bda p samma gng ?
att ha kortet r ett bevis att du har genomgtt en bra utbildning p det fordon du framfr
och det r bra .
att trna och va fre ett inskaffande av krkort r ocks vldigt viktigt fr att f rutin p att framfra ditt fordon
du skaffar inte krkort fr att ha ntt att visa fr polis
jag va 17 r nr jag skaffade min frsta 750R hoj , hade ingen att vningskra med , s jag vningskrde sjlv i nstan 5 mnader , frsta tiden s valde jag tider nr det va lite trafik , nr man blev mer van s flyttades kturerna in till stderna och mer avancerad trafik , krde ngra ggr3- 4 meter bakom mlade polisbilar de utan att vcka uppmrksamhet , s nr jag kom till krskolan och skrev in mej och frklarade att jag ville ta kort , s sa krlraren , vad ska du ha kort till du har ju kt ett bra tag nu redan

blev full utbildning och 5,5 krlektion , kuggade p teori en gng d det va riktigt svrt , men sedan va det klart .
dagen jag fick mitt kort i handen , s kte jag in till storstaden , vi va ett gng som kte hoj hela den dagen och det blev sen natt innan jag skulle dra mej hemmt , trtt och lngtan till min sng s gasade jag p ut ut staden i betydligt hgre fart n vad skyltarna angav , och s klart s brjade det blinka bltt i backspeglarna , vxlade ner och frsvann bara , har inte hrt av de n i dag
detta med en hoj som toppade 275km/tim och noll till hundra p 2,8 sek
det gick bra ! och ker n i dag .