Citat:
Ursprungligen postat av
Stegbil
Fast det där är ju ologiskt.
Att lära sig hantera en hoj sitter inte i kortet, utan genom att öva. Och öva kan du göra utan ett kort.
Så om man aldrig blir kontrollerad behöver man ju inte ha kort heller enligt din logik.
är du trög eller lågbegåvad , eller båda på samma gång ?
att ha kortet är ett bevis att du har genomgått en bra utbildning på det fordon du framför
och det är bra .
att träna och öva före ett inskaffande av körkort är också väldigt viktigt för att få rutin på att framföra ditt fordon
du skaffar inte körkort för att ha nått att visa för polis
jag va 17 år när jag skaffade min första 750R hoj , hade ingen att övningsköra med , så jag övningskörde själv i nästan 5 månader , första tiden så valde jag tider när det va lite trafik , när man blev mer van så flyttades åkturerna in till städerna och mer avancerad trafik , körde några ggr3- 4 meter bakom målade polisbilar de utan att väcka uppmärksamhet , så när jag kom till körskolan och skrev in mej och förklarade att jag ville ta kort , så sa körläraren , vad ska du ha kort till du har ju åkt ett bra tag nu redan

blev full utbildning och 5,5 körlektion , kuggade på teori en gång då det va riktigt svårt , men sedan va det klart .
dagen jag fick mitt kort i handen , så åkte jag in till storstaden , vi va ett gäng som åkte hoj hela den dagen och det blev sen natt innan jag skulle dra mej hemmåt , trött och längtan till min säng så gasade jag på ut ut staden i betydligt högre fart än vad skyltarna angav , och så klart så började det blinka blått i backspeglarna , växlade ner och försvann bara , har inte hört av de än i dag
detta med en hoj som toppade 275km/tim och noll till hundra på 2,8 sek
det gick bra ! och åker än i dag .