• 1
  • 2
2021-07-21, 23:30
Avstängd
Har ni något tips på en Windows 10-laptop för att se på nedladdade filmer/serier och titta på film/serier via stream?

Jag ska inte se på film direkt på laptopen är det tänkt utan vill köra en HDMI-sladd från laptop till TV så man kan se på den istället.

Den är tänkt att användas som en stationär dator med strömkabeln isatt hela tiden så batteritid spelar ingen roll på så sätt.

Jag vet inte om dagens nya laptops låter mycket från fläktar och dylikt eller om det vara är min gamla som gör det.. Men den får gärna vara så tystlåten som möjligt.

Hur mycket pengar behöver man lägga egentligen? Jag är inte så kunnig gällande tekniska specifikationer. Behöver man lägga ut åtminstone 10 000? Vad brukar största skillnaden vara jämfört med de som är flera tusen kronor billigare? Är laptops på typ Netonnet, Elgiganten etc för runt 4000 bara skräp?
Citera
2021-07-22, 06:08
Medlem
den här för 5495 efter 2000 kr rabatt är jag sugen på vore kanske nått för dig
jag köpte en 17 tums laptop för ca 1 1/2 år sen kostade 3700 kr funkade fint förutom att det var ingen vidare bild om man ska kolla film, ska jag göra det använder jag min 7 år gamla dator att titta på men båda är väldigt tysta har även en liten 11,6 tummare HP den låter som ett reaplan i fläkten

vad tror ni andra om nedanstående förlag på dator

https://www.bast-i-test.se/tester_pa...a_datorer.html
Senast redigerad av diseledvin 2021-07-22 kl. 06:37.
Citera
2021-07-22, 06:26
Är det inte bättre att du köper en liten starionär dator istället. Då får du mer för pengarna. +Att den är lättare att kyla, vilket gör att den går tyst och fint
Citera
2021-07-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Är det inte bättre att du köper en liten starionär dator istället. Då får du mer för pengarna. +Att den är lättare att kyla, vilket gör att den går tyst och fint

Snälla skriv inte om du inte vet vad du pratar om. Han ska kolla film krävs ingen stationär dator för att kyla ner "bättre".herregud.
Citera
2021-07-22, 17:15
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Snälla skriv inte om du inte vet vad du pratar om. Han ska kolla film krävs ingen stationär dator för att kyla ner "bättre".herregud.

Hmmm
En bärbar dator som ska spela upp 4k eller 8k på en 65" skärm blir varm..
Om nu så är fallet.

Då är det ju bättre med en liten stationär. Tystare, starkare, och bättre
Citera
2021-07-23, 18:45
Medlem
Citat:
Hmmm
En bärbar dator som ska spela upp 4k eller 8k på en 65" skärm blir varm..
Om nu så är fallet.

Då är det ju bättre med en liten stationär. Tystare, starkare, och bättre

Snälla berätta hur varmt blir det med en 4k.

Hur många i Sverige har en 8k skärm? Hur mycket video material Finns i 8k?
Citera
2021-07-25, 23:22
Avstängd
Citat:

Citat:

Tjänar man många tusen på att köpa en stationär eller?
Citera
2021-07-25, 23:31
Medlem
oldeubois avatar
Fick du inte bra svar på Sweclockers? Känns som ett bättre forum för ändamålet.
Citera
2021-07-26, 14:03
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Tjänar man många tusen på att köpa en stationär eller?

Alltså du får ju mer för pengarna.
För det första så har en laptop en skärm.. en skärm!=!= det är ju inget du behöver men betalar för

Och nej en laptop blir inte supervarm. Men fläkten kommer att gå lite upp och ner och surra lite då och då.
Kanske bara jag som stör mig på det?

Men med en stationär dator med en stor fet kylare kommer det aldrig att vara ett problem.
Och du kan köpa ett silent chassi.
Citera
2021-07-26, 14:05
Citat:

Handlar mest om att en fläkten i en laptop kommer surra lite då och då. även vid en mindre belastning som att stream 4k video..

hatar man random surr surr så kan man köpa en stationär..

Jag hatar random surrande
Citera
2021-07-26, 18:11
Medlem
Citat:
Handlar mest om att en fläkten i en laptop kommer surra lite då och då. även vid en mindre belastning som att stream 4k video..

hatar man random surr surr så kan man köpa en stationär..

Jag hatar random surrande

Han ska koppla laptopen till tv:n. Han kommer inte sitta mindre än 1 meter ifrån förmodar jag och det lilla surr kan knappt låta från de avstånd om man spelar 4k.

Surrandet kommer i vågor men knappast konstant.
Citera
2021-07-26, 18:36
Citat:
Han ska koppla laptopen till tv:n. Han kommer inte sitta mindre än 1 meter ifrån förmodar jag och det lilla surr kan knappt låta från de avstånd om man spelar 4k.

Surrandet kommer i vågor men knappast konstant.

Det är just det som är det jobbiga.
Surrar det konstant så lägger man inte märke till det till slut
Det blir en vanesak

GÅr det fram och tillbaka så märker man det varenda gång..

Jag hade själv en laptop till streaming och lite annat. Och det störde mig nåt fruktansvärt
I början va det helt jävligt för då låg det lite ojämnt på ett träbord. och bordet förstärkte alla ljud.
Tog inte lång tid innan jag satta dit en barebone med fetingkylare blev dessutom snyggare. Den hade en liten display i fronten som visade tid och cpu temp och grejor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in