Citat:
Ursprungligen postat av
xanaxbby
Ja som rubriken lyder. Ena sekunden vill jag dö och gråter ihjäl mig, sen någon timma efter känner jag att jag nog kan överleva osv
Liksom nu är jag ute med en familjemedlem vid båten och googlar självmordsmetoder i smyg? Hur normalt?
Och nej det är inte borderline, för jag beter mig inte som en med borderline annars. Och ingen märker mina humörsvägningar utanpå, kan bära en mask så allt stannar i mitt huvud
Finns en tråd jag skapat för hur man resonerar kring då man upplever suicid som bäst utväg. Check it out bro! För preventivt syfte rekommenderar jag Mind kan vara stort stöd för många. Lite svårt att komma fram pga köer men mail är ett alternativ. Se om dina frågor till dom kan ge något för dig?
Det ur världen, din fråga "normalt?"
Tekniskt sett ja, eftersom så många haft tankar på suicid. En vanlig reaktion är att dölja det. Men majoritet av suicid beror på psykisk ohälsa, depression främst. Det är såpass vanligt förekommande att även det kan kallas normalt.
Jag antar att din fråga snarare är:
"Är jag sjuk i huvudet?"
För att få svar på detta hade jag kontaktat psykiatrin, för hjälp om detta kan du ringa 1177. Under tiden kan diverse trådar här vara till hjälp och generellt sett råder jag (utan att känna dig) Dela med dig om suicid-tankar. Övergår det till konkreta planer, ring 112 direkt.
Är varken för eller emot suicid per definition, men psykisk ohälsa är vanligast orsak. Depression kan i många fall botas med rätt hjälp, så utgå inte ifrån att dim hjärna tänker logiskt ur det avseendet, nödvändigtvis.
Om du skulle bli inlagd kan du chilla på ditt rum på psykisk och skriva i olika trådar på flashback. Kan ta ditt liv efter du skrivs ut.