• 1
  • 2
2021-07-21, 21:47
Medlem
Ja som rubriken lyder. Ena sekunden vill jag dö och gråter ihjäl mig, sen någon timma efter känner jag att jag nog kan överleva osv
Liksom nu är jag ute med en familjemedlem vid båten och googlar självmordsmetoder i smyg? Hur normalt?
Och nej det är inte borderline, för jag beter mig inte som en med borderline annars. Och ingen märker mina humörsvägningar utanpå, kan bära en mask så allt stannar i mitt huvud
Citera
2021-07-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby
Ja som rubriken lyder. Ena sekunden vill jag dö och gråter ihjäl mig, sen någon timma efter känner jag att jag nog kan överleva osv
Liksom nu är jag ute med en familjemedlem vid båten och googlar självmordsmetoder i smyg? Hur normalt?
Och nej det är inte borderline, för jag beter mig inte som en med borderline annars. Och ingen märker mina humörsvägningar utanpå, kan bära en mask så allt stannar i mitt huvud

Kan tillägga jag börjat höra röster det senaste vilket aldrig hänt innan (förutom en psykos efter bruning)
Rösterna uppmuntrar mig till självmord och säger att alla kommer bli glada osv
Citera
2021-07-21, 21:58
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Är familjemedlemmen nån du har tillit till så vänd dej till denne så att h*n kan hjälpa dej om/när du börjar lyssnar mer å mer på rösterna.
Citera
2021-07-21, 22:10
Medlem
Heauxms avatar
Nej det är inte normalt.
Men försök hålla dig lugn och sansad.

Du lider av psykiskt sjukdom. Det låter som schizofreni eller grav bipolaritet med psykotiska symptom.
Sök vård, det finns medicin du kan få för detta så att du slipper höra röster och känna dessa toppar och dalar. Du ska givetvis inte lyssna på rösterna. Du vet ju att de inte är verkliga.
Ta hand om dig själv nu.
Citera
2021-07-21, 22:13
Medlem
Vad tänkte du när du började höra röster? Vad gjorde du?

Har du fått vård sedan du var suicid förra gången?
Citera
2021-07-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Är familjemedlemmen nån du har tillit till så vänd dej till denne så att h*n kan hjälpa dej om/när du börjar lyssnar mer å mer på rösterna.

Jag litar inte på någon
Citera
2021-07-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Nej det är inte normalt.
Men försök hålla dig lugn och sansad.

Du lider av psykiskt sjukdom. Det låter som schizofreni eller grav bipolaritet med psykotiska symptom.
Sök vård, det finns medicin du kan få för detta så att du slipper höra röster och känna dessa toppar och dalar. Du ska givetvis inte lyssna på rösterna. Du vet ju att de inte är verkliga.
Ta hand om dig själv nu.

Orkar inte vänta med utredningen. Funderar på om jag ska fråga en vän om medicin mot bipolär?
Vet inte om jag har d dock. Mycket tyder på det men annat inte. Har adhd förövrigt
Citera
2021-07-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Vad tänkte du när du började höra röster? Vad gjorde du?

Har du fått vård sedan du var suicid förra gången?

Tänkte ”är jag en scitzofren hora nu?” För vara bokstavlig

Jag tog ångestdämpande och såg i väldigt många timmar efter första gången. Pratat med psykolog men inte hjälpt..
Citera
2021-07-21, 22:24
Medlem
Queenofqueenss avatar
Kolla lite tidigare inlägg du skrivit eller ämnen du startat. Du verkar vara instabil och jag rekommenderar dig att avstå droger och söka hjälp för vad du än behöver hjälp med. Det kommer vara bra för dig.
Citera
2021-07-21, 22:24
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby

Lyssna inte på de destruktiva rösterna i ditt huvud, lyssna på den goda rösten inom dig som vill att du ska leva och kämpa vidare. Sedan bör du nog söka hjälp från vårdcentral om du har såna tankar, det finns hjälp att få! Sysselsätt dig med sånt som får dig att må bra för att bekämpa de dåliga tankarna.
Citera
2021-07-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Kolla lite tidigare inlägg du skrivit eller ämnen du startat. Du verkar vara instabil och jag rekommenderar dig att avstå droger och söka hjälp för vad du än behöver hjälp med. Det kommer vara bra för dig.

Tar inte droger längre
Citera
2021-07-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Lyssna inte på de destruktiva rösterna i ditt huvud, lyssna på den goda rösten inom dig som vill att du ska leva och kämpa vidare. Sedan bör du nog söka hjälp från vårdcentral om du har såna tankar, det finns hjälp att få! Sysselsätt dig med sånt som får dig att må bra för att bekämpa de dåliga tankarna.

Har försökt sysselsätta mig med annat men har ingen koncentration för jag mår dåligy och gråter mig ofta igenom aktiviteterna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in