• 1
  • 2
2021-08-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
Ja jag vet har problem med språk, har med minnet att göra det är skit jobbigt.. Kan ta lång tid bara att skriva ett sms blir ändå fel ..

Tack för tipset ska ladda ner när jag kommer hem. Har båda Windows 10 och Linux.. Hur är det med Windows 11 ska man vänta ett tag att installera det?
Ja väldigt svårt det där att inte göra 2 punkter

Vänta tills det släpps officiellt om någon månad.
Citera
2021-08-15, 16:49
Medlem
Håller på att prova olika Linux. Linux mint gillar jag enkel och snyggt även Zorin OS som jag håller på att testa nu gillar jag.. Men sen kan man välja olika som jag inte riktigt vet vad som är skillnad mellan dom mint har tex Cinnamon, Mate och xfce ? Ja började använda Linux för att jag hade en gammal och seg dator Har en lite bättre dator nu men ja gillar Linux så nu använder båda Windows och Linux

Vill gärna ha några tips på Linux versioner som är enkla och ska även se bra ut, måste bestämma mig vilken ja ska använda.. Ska formatera datorn installera Windows och sen Linux.
Citera
2021-08-16, 02:19
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcalix
Ja väldigt svårt det där att inte göra 2 punkter

Vänta tills det släpps officiellt om någon månad.

Hur någon stavar är väl irrelevant? Väldigt ofräscht av dig att ens kommentera det.
Citera
2021-08-31, 18:33
Medlem
Har skrivit en massa röra i tråden..

Men en sista fråga har 2 hårddiskar en SSD på 128 GB. Kan man dela den i 2 olika partioner Och lägga Windows på en och Linux på den andra? Men hur gör man så ifall medicin den andra hårddisken på 1Tb måste man göra en särskild inställning för partionen som jag använder till Linux?

Eller bästa är att jag installerar Windows på SSD hårddisken.. Och sen delar upp den andra på 1 TB en som Jag installerar Linux på sen den andra till Windows att lägga filmer och serier på...
Citera
2021-09-01, 02:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
Ja vet inte änns vad bootloader är för något.... Enda jag vill fixa är att jag har Windows 10 eller 11....på min SSD sen Linux på samma eller på den andra..

Vad tycker ni om Windows 11. Är det lönt att installera det nu, eller ska jag vänta?
Windows 11 finns ju ännu inte i färdig version utan endast i betaversion. Jag skulle nog vänta till den färdiga versionen släpps. Betaversioner brukar innebära risk för buggar.
Citera
2021-12-29, 03:43
Medlem
Du behöver ju inte portionera hårdiskarna om du ska dualboota med 2 olika hårddiskar? Behöver endast endra lite i grub bootloadern.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in