2021-07-21, 14:06
Medlem
Rasputin420s avatar
Hej,

Har en tiggare utanför min matbutik där jag bor. Hon gör mig så pass obekväm att jag helt enkelt måste få bort henne därifrån. Har funderat på ett par saker som kanske skulle kunna möjliggöra detta.

Det bästa jag kommit på är att gå dit på natten (när det inte är någon där) och ta hennes jävla plastpall och filt och all annan skit som står där i hennes hörna ner i en sopsäck för att sedan göra mig av med.

Detta skulle förhoppningsvis få henne att fatta att hon inte ska vara där. Och om hon ställer dit en ny pall osv tar jag bort det med.

Vad tror ni, är det nån som testat detta eller liknande?
Citera
2021-07-21, 14:10
Medlem
Men varför blir Du obekväm? Så länge dom bara sitter ned kan det väl endast störa affärsinnehavarna - och dom verkar ju gilla läget.
Citera
2021-07-21, 14:11
Medlem
TheJackets avatar
Börja gå dit på natten och bajsa där hon sitter
Citera
2021-07-21, 14:15
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Men varför blir Du obekväm? Så länge dom bara sitter ned kan det väl endast störa affärsinnehavarna - och dom verkar ju gilla läget.

dom är smutsiga och bär på massa sjukdomar knappast man vill ha såna i sin närhet.

bästa TS kan göra är sno hennes grejer helt enkelt o bara släng det nånstans så hon inte hittar det.
Citera
2021-07-21, 14:16
Medlem
Ge henne ett par hundratusen så åker hon nog hem igen, ett tag i alla fall?
Citera
2021-07-21, 14:18
Medlem
karlskrona1234s avatar
ge henne pantburkar, då måste de flytta på sig
Citera
2021-07-21, 14:22
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Hej,

Har en tiggare utanför min matbutik där jag bor. Hon gör mig så pass obekväm att jag helt enkelt måste få bort henne därifrån. Har funderat på ett par saker som kanske skulle kunna möjliggöra detta.

Det bästa jag kommit på är att gå dit på natten (när det inte är någon där) och ta hennes jävla plastpall och filt och all annan skit som står där i hennes hörna ner i en sopsäck för att sedan göra mig av med.

Detta skulle förhoppningsvis få henne att fatta att hon inte ska vara där. Och om hon ställer dit en ny pall osv tar jag bort det med.

Vad tror ni, är det nån som testat detta eller liknande?

Det var du som inte vågade åka tunnelbana heller. Straffa inte folk för din egen mentala sjuklighet.
Citera
2021-07-21, 14:23
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Gå dit och sätt dig på hennes plats innan hon lyckats sätta sig där kanske?
Detta kommer skicka starka signaler att hon inte är välkommen att sitta utanför din butik.
Citera
2021-07-21, 14:31
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Börja gå dit på natten och bajsa där hon sitter

Den tanken har slagit mig faktiskt
Citera
2021-07-21, 14:37
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan

Jag blir obekväm för hon försöker prata med mig. Jag är vanlig svensk så jag är folkskygg osv, avskyr tiggare. I mina ögon är tiggare terrorister.
Citera
2021-07-21, 14:43
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Det var du som inte vågade åka tunnelbana heller. Straffa inte folk för din egen mentala sjuklighet.

Nej du har fel. Min mentala hälsa går före hennes kriminella aktivitet.
Citera
2021-07-21, 14:43
Medlem
Jon.Holmss avatar
Det finns ett väldigt enkelt sätt att bli av med tiggarna: Ge dem inga pengar! Om de inte fick något så skulle de snart tröttna och lämna landet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in