• 1
  • 2
2021-07-20, 18:19
Medlem
Någon som har erfarenhet av Bredband2 som bredbandsleverantör? Vad skiljer dem från Ownit och Bahnhof? Sneglar på deras 500/500 mbit bredband. Bra pris.

Tack!
Citera
2021-07-20, 18:47
Medlem
Robert-Arslebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Någon som har erfarenhet av Bredband2 som bredbandsleverantör? Vad skiljer dem från Ownit och Bahnhof? Sneglar på deras 500/500 mbit bredband. Bra pris.

Tack!

Vi har dem på jobbet, via statsnätet och det funkar jättebra.
Citera
2021-07-20, 23:52
Medlem
Dom har ju köpt upp A3 så då tror jag dom är bra
Citera
2021-07-23, 20:05
Medlem
Värdelöst på Telias fibernät där jag haft dem iaf. Men det berodde antagligen på att de skicka helt värdelösa jävla routrar. Bråkat med deras kundtjänst vid flera tillfällen då de ville att jag skulle betala ett år för en router som inte gick att använda.
Fick till slut köpa en egen router och nu funkar det. Två jävla månader utan fungerande internet bara.
Slapp till slut betala för skiten till router som va helt obrukbar.
Citera
2021-07-23, 20:49
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Tack!

Nätet (B2) fungerade bra när jag bodde i Villa, men deras support vart helt utvecklingsstörda.
Typ 17+ och förmodligen callcenter, jävlar va okunniga de var. De ringde upp efter att jag hade felanmält en driftstörning en gång. För att ställa samma fråga med otrevlig röst: "Ja, vi vet men vad är din MAC-adress?!" Jag frågade varför de skulle ha den , men de blev irriterade till sist och då frågade jag Ni menar inte IP-adress då? jo men det var de visst!

Sen en sådan efterbliven grej som att man måste ha pappersfaktur för 40/50:- per betalningstillfälle och autogiro är omöjligt..!
Citera
2023-02-14, 10:55
Medlem
Har Telenor fram till 28 feb. Sen har bostadsrättsföreningen bestämt att vi ska ha Bredband2. Sen ska vi hämta ut en box. Kan det vara en router? Vad kostar det per månad, och är det en bra leverantör?
Citera
2023-02-14, 13:30
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Har Telenor fram till 28 feb. Sen har bostadsrättsföreningen bestämt att vi ska ha Bredband2. Sen ska vi hämta ut en box. Kan det vara en router? Vad kostar det per månad, och är det en bra leverantör?
Det finns ingen här som vet vad ditt bredband kostar. Fråga din bostadsrättsförening som tecknat avtalet.
Citera
2023-02-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det finns ingen här som vet vad ditt bredband kostar. Fråga din bostadsrättsförening som tecknat avtalet.
Ok
Citera
2023-02-14, 16:22
Medlem
attackes avatar
Har bara erfarenhet av Bredband2 på företagssidan.

Kan inte komma på att de ska ha haft några driftstörningar där slutkunden har klagat.
Har vart i kontakt med deras företagssupport och den tycker jag om.

Så jag tycker att Bredband2 på privatpersonsidan kan vara något.

Se vill jag bara tillägga att Routern man får av ISP leverantörer oftast är ganska kassa.
Bättre att köra en egen router eller en egen dator som brandvägg om man har en sådan fetisch.

Kan dock inte rekommenndera egen router/brandvägg med Bahnhof, det resulterar med mycket samtal till deras kassa support.
Citera
2023-02-14, 17:56
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attacke
Kan dock inte rekommenndera egen router/brandvägg med Bahnhof, det resulterar med mycket samtal till deras kassa support.
Det är inga som helst problem med egen router med Bahnhof, själv kör jag ett gammalt Asus ADSL-modem/router till min fiberuppkoppling, och det fungerar utmärkt. Bahnhofs kundsupport kan jag inte uttala mig om då jag haft problem.
Citera
2023-02-14, 18:08
Medlem
attackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det är inga som helst problem med egen router med Bahnhof, själv kör jag ett gammalt Asus ADSL-modem/router till min fiberuppkoppling, och det fungerar utmärkt. Bahnhofs kundsupport kan jag inte uttala mig om då jag haft problem.

Intressant o höra om du kör delad eller dedikerad ip adress?

Edit: kan då också tillägga att jag hade problem med delad ip adress då den bytte var 30e minut men kör nu egen och slipper problemen.
Citera
2023-02-14, 18:40
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attacke
Intressant o höra om du kör delad eller dedikerad ip adress?

Edit: kan då också tillägga att jag hade problem med delad ip adress då den bytte var 30e minut men kör nu egen och slipper problemen.
Jag antar att du med det avser CG-NAT. Jag kör faktiskt både och, på olika addresser i olika stadsnät. Inga problem med någondera, förutom att det med CG-NAT blir problem att komma åt det remote. För övrigt kör jag Tele2 coax på en tredje address.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in