Citat:
Ursprungligen postat av
SLIP
Både Real och Barca har gått ut och sagt att dom kommer mot arbeta avtalet på alla sätt dom kan.
Tydligen är det något La Liga har gjort helt utan klubbarnas vetskap och avtalet är v
ldigt dåligt.
Skulle inte förvåna mig om pengarna ska fördelas mellan klubbarna och Madrid och Barca motsätter sig det och vill ha mer av kakan som tv avtalen. Riktigt vidriga översittarklubbar som är på ruinens brant. Iallafall Barca. Kan man gotta sig åt
Hade faktiskt annars tänkt dra till med tipset att dom skulle ta hem ligan denna säsongen annars då jag läste bara för någon dag sedan att Messi skulle skriva på nytt och gå ned i lön.
Messi med nytt kontrakt och motvation. Polaren Aguero i laget. Depay med hög högstanivå och landsman som tränare. Man var inte långt borta förra säsongen och Madrid klubbarna har inte blivit något bättre heller.
Men med dagens nyheter. Godnatt Barca.
Och ärligt talat. Godnatt La Liga. Måst ju vara typ 15 år sen nu sen varken Messi eller Ronaldo var affischnamn för ligan. Nu då? Vad fan lockar nu? Inte mycket känner jag iallafall. Visst ligan har varit på nedgång några säsonger nu efter den stora dominansen som vi sett i Champions League. Landslaget gick i i väggen efter framgångarna också. Snackades ju om att en ny generation skulle ta plats. Haaland. Mbappe. Men klubbarna ligger ju så risigt till ekonomiskt att detta är uteslutet nu. Känns väldigt profilfattigt På planen. På tränarbänkarna. Man intresserar sig ju mer för hur jävla lågt Barca och Real kan sjunka nu.