2021-08-08, 22:28
Medlem
Tror fan Barca kommer bli starka i år trots att dem tappa Messi
Citera
2021-08-09, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Tror fan Barca kommer bli starka i år trots att dem tappa Messi
Kommer laget förbli vad det är idag så tror jag barca är för starka,värvningarna kommer betyda mer än förlusten av Messi.
Tror Griezman kommer få allt släppa när han inte är i skuggan av Messi,likt Benzema när Ronaldo lämna real.
Jag gissar ligan kommer va otroligt jämn kamp mellan

Barcelona eller Atletico Madrid tror jag kommer stå som vinnare.
Real känns som de kommer få jobbigt detta år

MEN,JAG UPPDATERAR NÄR TRANSFER FÖNSTER ÄR STÄNGT.
Citera
2021-08-09, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kommer laget förbli vad det är idag så tror jag barca är för starka,värvningarna kommer betyda mer än förlusten av Messi.
Tror Griezman kommer få allt släppa när han inte är i skuggan av Messi,likt Benzema när Ronaldo lämna real.
Jag gissar ligan kommer va otroligt jämn kamp mellan

Barcelona eller Atletico Madrid tror jag kommer stå som vinnare.
Real känns som de kommer få jobbigt detta år

MEN,JAG UPPDATERAR NÄR TRANSFER FÖNSTER ÄR STÄNGT.
Det jag menar , har länge tänkt att Barca behöver bygga ett nytt lag utan Messi för att nå toppen igen.
Hur bra han än är så har han varit nästan osynlig i viktiga toppmatcher i flera år och då är hela laget byggt kring honom.

Griezmann och Depay där framme , sen Coutinho och De Jong som ger dem bollar. Barca blir farliga!
Citera
2021-08-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Det jag menar , har länge tänkt att Barca behöver bygga ett nytt lag utan Messi för att nå toppen igen.
Hur bra han än är så har han varit nästan osynlig i viktiga toppmatcher i flera år och då är hela laget byggt kring honom.

Griezmann och Depay där framme , sen Coutinho och De Jong som ger dem bollar. Barca blir farliga!
Glöm ej Agüero när han e frisk,dansken Braitwhite ,som enligt mig,gjort de jäkligt bra i Barcelona med tanke på konkurrenter han haft,men det ska bli spännande år.

Nu tror jag måste Laliga få en ny profil för inte helt falla i intresse
Citera
2021-08-10, 19:18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Angående nya avtalet med CVC som Barca och Real motsätter sig så är det just bara dom två, vad jag kan läsa mig till iallafall som går emot det. Och anledningen handlar alltså om något kring tv rättigheterna. Och vi vet ju historian kring hur det ser ut med pengarna kring tv rättigheter i Spanien. Att dom efter att precis försökt förstöra spanska ligan skulle bry sig om övriga lag måste man vara bra naiv för att tro. Mest troligt så är det för att ännu en gång skydda sig själva och sina luftslott. Man kanske är räda för att CVC ska få för mycket och säga till om kring tv rättigheter och fördelning.

Fotbollsmässigt så måste ju Atletico gälla som favoriter. Frid och förjd. Färdigt lagbygge sen flera år tillbaka med Diego simeone. Tryggt och säkert. Visserligen stannat av i utvecklingen men dom andra har ju gått bakåt så gör inget i nuläget. Som vanligt för Simeone handlar det om att utveckla offensiven. Felix fick en del skit förra säsongen men börjar bli en ganska lång lista på offensiva kreativa spelare som har det svårt i Atletico nu. Tror allt faller tillbaka på Diego och hans defensiva stil.

Barca tror jag inte alls på. Aguero borta minst halva säsongen mest troligt. Kanske mer då han haft så stora skadeproblem senaste åren ändå. Kaos i hela klubben. Missnöjda spelare. Fans. Undermålig tränare.

Tror mer på Real som utmanare då. In med Alaba. Världsklass på det. Dock tappat både Varane och Ramos. Vem fan ska styra backlinjen? Militao? Man sitter med en rutinerad världstränare på bänken som kan klubben och lär skapa harmoni. Har inte varit samma kaos även om dom är ekonomiskt pressade och Perez har blivit påkommen med handen i syltburken.

Truppen i övrigt är ändå ok även om den är föråldrad. Man sitter med en hel del outnyttjad potential i Hazard och Bale. Få dom nöjda och i form finns det mycket kvalite att hämta. Bra med rutin. Modric. Kroos. Benzema.

Som sagt favoriter är Atletico men tror Real tar hem det i madridkampen om titeln. Barca får slåss med sevilla och Villareal om CL platserna.
Citera
2021-08-11, 13:34
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Angående nya avtalet med CVC som Barca och Real motsätter sig så är det just bara dom två, vad jag kan läsa mig till iallafall som går emot det. Och anledningen handlar alltså om något kring tv rättigheterna. Och vi vet ju historian kring hur det ser ut med pengarna kring tv rättigheter i Spanien. Att dom efter att precis försökt förstöra spanska ligan skulle bry sig om övriga lag måste man vara bra naiv för att tro. Mest troligt så är det för att ännu en gång skydda sig själva och sina luftslott. Man kanske är räda för att CVC ska få för mycket och säga till om kring tv rättigheter och fördelning.

Fotbollsmässigt så måste ju Atletico gälla som favoriter. Frid och förjd. Färdigt lagbygge sen flera år tillbaka med Diego simeone. Tryggt och säkert. Visserligen stannat av i utvecklingen men dom andra har ju gått bakåt så gör inget i nuläget. Som vanligt för Simeone handlar det om att utveckla offensiven. Felix fick en del skit förra säsongen men börjar bli en ganska lång lista på offensiva kreativa spelare som har det svårt i Atletico nu. Tror allt faller tillbaka på Diego och hans defensiva stil.

Barca tror jag inte alls på. Aguero borta minst halva säsongen mest troligt. Kanske mer då han haft så stora skadeproblem senaste åren ändå. Kaos i hela klubben. Missnöjda spelare. Fans. Undermålig tränare.

Tror mer på Real som utmanare då. In med Alaba. Världsklass på det. Dock tappat både Varane och Ramos. Vem fan ska styra backlinjen? Militao? Man sitter med en rutinerad världstränare på bänken som kan klubben och lär skapa harmoni. Har inte varit samma kaos även om dom är ekonomiskt pressade och Perez har blivit påkommen med handen i syltburken.

Truppen i övrigt är ändå ok även om den är föråldrad. Man sitter med en hel del outnyttjad potential i Hazard och Bale. Få dom nöjda och i form finns det mycket kvalite att hämta. Bra med rutin. Modric. Kroos. Benzema.

Som sagt favoriter är Atletico men tror Real tar hem det i madridkampen om titeln. Barca får slåss med sevilla och Villareal om CL platserna.

Det är inte bara Barcelona och Real som är emot CVC-dealen, utan även Bilbao och självaste spanska fotbollsförbundet är det också, de säger tom att den är olaglig. Laporta sa också att skriva på dealen hade inneburit att ge upp kontrollen över tv-inkomsterna och liknande i ett halvt århundrade. Om han tog i och kryddade på rejält vet jag inte, men om det är ens något åt det hållet så ska han såklart inte gå med på det.
Citera
2021-08-15, 22:12
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Sergio Roberto ska nog lugna sig med att springa runt och pussa emblemet innan han sänkt sin lön, pajas.
Citera
2021-08-16, 18:07
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
"103 procent av klubbens intäkter går till löner - vi har en skuld på 13,8 miljarder"

Luftslottet eller Barcelona i folkmun är verkligen dåligt skött haha.

Fyfan
Citera
2021-08-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Luftslottet eller Barcelona i folkmun är verkligen dåligt skött haha.

Fyfan

Med en förlust på ca 500 miljoner kr. Alltså senaste året...

Man måste låna för att kunna klara de löpande kostnaderna typ löner.
Citera
2021-08-17, 08:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Varför finns det rykten om att Barca ska KÖPA spelare? Först var de intresserade av Tammy Abraham och nu ryktas det om att de vill ha Aubameyang (Coutinho i utbyte). De ska alltså sänka löner och sälja spelare. Försöker de göra så genom att byta bort spelare med höga löner och få in bra spelare som accepterar lägre löner?
Citera
2021-08-17, 08:27
Medlem
Undrar om inte Barcelona kommer drivas i konkurs .4.6miljarder fattas..ett Corona år till och det e bankrutt?
Citera
2021-08-17, 10:21
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Undrar om inte Barcelona kommer drivas i konkurs .4.6miljarder fattas..ett Corona år till och det e bankrutt?

Ska de inte ha nytt presidentval igen nästa år är det nog lugnt.

Starka deja vu-känslor tillbaka till när Laporta blev av med presidentskapet för 11 år sedan och Rosell pratade just om att behöva låna för att ens kunna betala löner, sedan fortsattes det värvas på som vanligt direkt och efter något år värvade man Neymar.

Naturligtvis har ekonomin nu misskötts i 5-10 år, mediokra spelare har för höga löner, och ligapresident Tebas vill sätta ner foten inte minst p.g.a Laportas öppenhet inför en superliga.
Efter att Messi tvingats bort kommer det bli mycket svårare att säkra lika stora inkomster som tidigare, men förra säsongens förlust ska förstås ses i ljuset av att den nya ledningen kunnat skriva förluster på den förra ledningen men inkomster på sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in