Citat:
Ursprungligen postat av
bouncingwiththat44
Svensk polis genomför 1.4 miljoner ingripanden per år och du tycker att det är rimligt göra en jämförelse baserat på ett ingripande på youtube.
Jag vill, likt vilken annan normalbegåvad svensk som helst se förändringar vad gäller polis och rättsväsende men att jämföra på detta vis fungerar inte.
Visst kan man jämföra! Har ingen större erfarenhet av danska polisen men finska polisen har jag erfarenhet av och de knäböjer inte och delar ut halalkorv kan jag säga.
Det har att göra med värdegrund, och bakbundna händer, svensk polis får lära sig rabbla värdegrunden baklänges i polisskolan nuförtiden, allas lika värde fast utlänningar är värda lite mer, och de skall man inte gnugga i asfalten.
Jag tycker det var fruktansvärt när Erik Downy blev nerskjuten, men ni kan jämföra det med med när svenska polisen sköt ner en knivbeväpnad psyksjuk utlänning i Husby för några år sedan, hela stadsdelen brann och det blev upplopp. I min värld hade polisen satt in allt som fanns tillgängligt och dragit dit insatsstyrkan med gummikulor och vattenkanoner, pansarbilar och hela paketet, vi har inga vattenkanoner för det behövs visst inte tycker någon med värdegrund. Inte en jävla stenkastare eller pyroman skulle gått därifrån upprätt!
Vi har för veka politiker, beslutsfattare och åklagare. Det är inte fotfolket dvs. polisen på gatan som sätter ribban för vad de kan och får göra, det är politikerna.