2021-07-19, 05:09
Medlem
Ja. Ser jag en äcklig vänsterpartist eller får vibbarna av att det är vänsterdrönare jag har att göra med så myglar jag utav helvete och ofta prackar jag på de skit. Jobbar inom sälj och har en del kundkontakt.

Har en del kontakt med äldre och brukar ljuga de rätt i ansiktet så att de inte ska få ta del av förmånerna av vad företaget jag jobbar på erbjuder.

Exempel : En vidrig pensionär som röstat aktivt i hela sitt liv för ett sämre land, brukar jag övertala till att avbryta vår service som vi erbjuder och sedan "erbjuda" de till konkurrenter som erbjuder samma tjänst för ett dyrare pris.

Visst, företaget går back på mitt mygel men jag ser det ändå som en personlig vinst då jag aktivt avböjer feltänkande och äckliga människor.
Citera
2021-07-19, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Jag brukar se en kvinnlig kommunanställd fastighetsskötare runt 50 års åldern utanför mitt kontor hon kan sitta flera timmar av dagen i sin bil och bara glor haha är helt sjukt när man tänker på det kan ju inte vara roligt heller för henne.
Tragiskt men fascinerande... skulle ju vilja veta mer om hennes liv.

On topic
Myglar behövs inte men det blir väll mer att möten drar ut på tiden och inte alltid handlar strikt om jobbet.
Citera
2021-07-19, 06:06
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Jag förstår inte varför man vill riskera sitt levebröd genom att mygla på jobbet. Har också ett jobb där det skulle märkas direkt om jag inte gjorde mina arbetsuppgifter.
Citera
2021-07-19, 06:19
Medlem
IRMEs avatar
Inte alls. Jag är konsult så visst kanske man avrundar uppåt till närmaste timmen, men oftast är det så att vi har ganska låga tak på vad jag kan fakturera i slutändan så snarare är det en kamp mot klockan att få klart allt innan budgeten är slut. En stor del av alla våra case går dock över budget, åtminstone lite grann. Min bonus baseras på det jag fakturerar över året, och således har jag incitament att leverera så många fakturerade timmar som möjligt, och helst alltså ligga precis på den avtalade budgeten.
Citera
2021-07-19, 07:02
Medlem
mdlbs avatar
Har absolut gjort det på jobb där det tillåtits, men i mitt nuvarande jobb funkar det inte. Trodde länge att jag generellt inte kände någon lojalitet och ansvar kring jobb, men det berodde bara på att jag inte trivdes. På senare år när jag jobbat med saker jag faktiskt gillar så då kommer det inifrån mig själv och inte bara för att en chef vill ha det gjort.
Citera
2021-07-19, 07:09
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Jag brukar se en kvinnlig kommunanställd fastighetsskötare runt 50 års åldern utanför mitt kontor hon kan sitta flera timmar av dagen i sin bil och bara glor haha är helt sjukt när man tänker på det kan ju inte vara roligt heller för henne.

Jag har också sett en fastighetsskötare (som dessutom hade ansvar att sköta huset där jag då bodde) spenderar timmar i bilen. Ofta sovandes.

Jag hade kunnat låta det passera, om det inte var så att skötsel kring mitt boende var så eftersatt just för att fastighetsskötaren latade sig och inte gjorde ett ordentligt jobb.

Jag spenderar några dagar och dokumenterade och skickade sedan ett mail till samtliga mailadresser jag kunde hitta hos fastighetsägaren. Till historien hör att jag flera gånger innan just klagat på att jag tyckte fastighetens skötsel var eftersatt och att det fanns ett tydligt samband mellan det och deras myglande anställd.

Jag har gjort likadant med den städfirma som hade ansvaret att städa i trapphusen. De satt mest ute och rökte hela dagarna, slängde det lilla skräp de bemödade sig med ett plocka upp bakom ett staket och slängde skurvattnet i buskarna vilket dödade hela rabatten.

Ganska snabbt blev samtliga utbytta med bättre skötsel till följd.

Jag brukar inte mygla på arbetet, men när jag gör ett bra jobb har jag lite att göra vilket gör att jag kan anpassa arbetstempot och arbeta långsammare med eftertanke vilket är bra för återhämtning. Jag är chef och min personal är väldigt självgående och håller ekorrhjulet snurrande. Det räcker att jag jag hoppar in ibland för att ge stöd.
Senast redigerad av token 2021-07-19 kl. 07:15.
Citera
2021-07-19, 08:12
Medlem
Om man klarar av en administrativ arbetsuppgift på 1 timme som kollegorna behöver 8 för att klara av ser jag inget problem med en lång lunch sen kolla på youtube resten av dagen.
Citera
2021-07-19, 09:13
Medlem
Kallamakaronens avatar
Mygla!
Ja - lite varje dag.
Jobbar på sjukhus.
Har haft det tufft under pandemin.
Har därför varit tvungen att "gå på toaletten" för att kunna ringa eller smsa mina barn.
Därmed myglat.
Citera
2021-07-19, 10:27
Medlem
DuranDurans avatar
På mitt första jobb hade jag 4 timmar på mig att dra av sängkläder och handdukar och lägga det på golvet för att underlätta för de som fixade till hotellrummen.

Brukade göra allt på ca 2 timmar, resten av tiden käkade jag buffén som fanns tillgäng för personalen och chillade i valfri ledig hotellrum och kollade på tv/film. Det var rätt nice.
Citera
2021-07-19, 10:30
Medlem
Blir jag klar med en uppgift så kan det hända att man tar en kort Youtube paus innan man börjar på nästa.
Citera
2021-07-19, 10:38
Medlem
guderis avatar
Myglat? Nej verkligen inte, måste ha någonting vettigt att göra på jobbet, annars går ju tiden i snigelfart, och jag vill hem så fort som möjligt så föredrar att tiden rinner på.
Citera
2021-07-19, 10:39
Medlem
Delegerat ut alla mina arbetsuppgifter för idag på andra, så nu sitter jag här och slösurfar och petar mig i naveln. Kommer väl följa upp att allt är gjort nån gång runt 14 om jag får feeling, annars får man väl plocka upp de bollarna imorgon om planeternas läge säger att det är dags, typ.

Skulle dock inte säga att jag myglar. Chefslivet just be like that, så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in