Citat:
Ursprungligen postat av
trefemmor
Jag brukar se en kvinnlig kommunanställd fastighetsskötare runt 50 års åldern utanför mitt kontor hon kan sitta flera timmar av dagen i sin bil och bara glor haha är helt sjukt när man tänker på det kan ju inte vara roligt heller för henne.
Jag har också sett en fastighetsskötare (som dessutom hade ansvar att sköta huset där jag då bodde) spenderar timmar i bilen. Ofta sovandes.
Jag hade kunnat låta det passera, om det inte var så att skötsel kring mitt boende var så eftersatt just för att fastighetsskötaren latade sig och inte gjorde ett ordentligt jobb.
Jag spenderar några dagar och dokumenterade och skickade sedan ett mail till samtliga mailadresser jag kunde hitta hos fastighetsägaren. Till historien hör att jag flera gånger innan just klagat på att jag tyckte fastighetens skötsel var eftersatt och att det fanns ett tydligt samband mellan det och deras myglande anställd.
Jag har gjort likadant med den städfirma som hade ansvaret att städa i trapphusen. De satt mest ute och rökte hela dagarna, slängde det lilla skräp de bemödade sig med ett plocka upp bakom ett staket och slängde skurvattnet i buskarna vilket dödade hela rabatten.
Ganska snabbt blev samtliga utbytta med bättre skötsel till följd.
Jag brukar inte mygla på arbetet, men när jag gör ett bra jobb har jag lite att göra vilket gör att jag kan anpassa arbetstempot och arbeta långsammare med eftertanke vilket är bra för återhämtning. Jag är chef och min personal är väldigt självgående och håller ekorrhjulet snurrande. Det räcker att jag jag hoppar in ibland för att ge stöd.