2021-07-18, 19:50
Medlem
Man läser ju artiklar nästan dagligen nuförtiden om polisens kamp mot den organiserade brottsligheten. Inte minst nu med domarna mot Vårbynätverket. Rätt ofta så är det intervjuer med olika talespersoner för polisen.

Jag satt och funderade och tänkte att jag kan vädra mina funderingar på nätets mest tillförlitliga plats; Flashback. Nåväl.

Hur ser livet ut för en polis som jobbar mot organiserad brottslighet och alltså bekämpar några av landets mest våldsamma och farliga personer? Personer som inte verkar ha några gränser för att stoppa de som anses vara problem.

När en polis går ut med sitt namn i intervjuer i t.ex Aftonbladet eller TV4-nyheterna - Finns det aldrig någon risk för deras eller deras närståendes säkerhet? Dessa poliser har ju också familj med barn. De bor någonstans som jag antar inte är ett fort utan mer ett vanligt hem.

Hur tror ni att vardagen ser ut egentligen? Dagliga hot? Måste de se sig över axeln konstant? Vågar de kliva in i sin bil eller är de rädd att det ska smälla när de minst anar det? Säkerhet för närstående i familjen?

Jag personligen känner att riskerna med det här måste vara enorma.
Citera
2021-07-18, 21:12
Medlem
DrOutlaws avatar
Svensk polis är ett skämt. Ett gäng clowner som endast sysslar med att trakassera människor och ta urinprov på folk. Vårbynätverket åkte fast tack vare fransk polis som lämnade över materialet till svensk polis. Polisen gör alltså mer eller mindre ingenting mot organiserad brottslighet.
Citera
2021-07-18, 22:34
Medlem
Rasputin420s avatar
0 respekt för svenska poliser, mer respekt för blattepoliser, mest respekt för negresspoliser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in