2006-06-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

För övrigt vill jag gratulera dej Kafir för att ha utvecklats rejält den senaste tiden. Från att enbart ha hetsat mot muslimer har du nu breddat dej till att hetsa mot alla invandrade och icke-svenskar.

Nu är du allt bra njugg mot Kafir, käre RB.

Kafir är kritisk, men knappast hetsk. (Hätsk?)
Citera
2006-06-02, 19:15
Medlem
Vigilantes avatar
Citat:
Trots allt är det ju relativt ovanligt med mörkhyade så om detta visas så begränsas antalet tänkbara kandidater.

Var bor du egentligen? På en ö i skärgården eller?

Citat:
För övrigt vill jag gratulera dej Kafir för att ha utvecklats rejält den senaste tiden. Från att enbart ha hetsat mot muslimer har du nu breddat dej till att hetsa mot alla invandrade och icke-svenskar.

Du måste tycka det är väldigt jobbigt att folk i allmänhet inte tycker om muslimska terrorhandlingar och våldsamma invandrare i mörka kulörer, speciellt jobbigt måste det vara att försöka försvara och förneka existensen av deras avskyvärda handlingar hela tiden, eller hur? Hur orkar du, tar aldrig skygglapparna slut?

-
Citera
2006-06-02, 19:20
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Är detta ett generellt förhållningssätt till massmedia och (blatte)kriminalitet hos pöbeln eller enbart ett önsketänkande bland högerextrema krafter?
M.a.o. är "folk" verkligen medvetna om hur massmedia behandlar blattekriminalitet?
Tja du, det är väl en kombination av "lika barn lika bäst", "man blir som man umgås" och av att man generaliserar "folk" utifrån de man känner eller ännu värre, utifrån Flashback, hehe...

Wachtmeister hänvisade ju till någon undersökning, tio år gammal, som visade att folk redan då var grovt missnöjda med invandringspolitiken.
Citera
2006-06-02, 19:25
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilante

Du måste tycka det är väldigt jobbigt att folk i allmänhet inte tycker om muslimska terrorhandlingar och våldsamma invandrare i mörka kulörer, speciellt jobbigt måste det vara att försöka försvara och förneka existensen av deras avskyvärda handlingar hela tiden, eller hur? Hur orkar du, tar aldrig skygglapparna slut?

-

Var bor du? Kinshasa? Om du inte ser att för varje mörkhyad så går det väldigt många ljushyade - i Sverige - så måtte du nog ha selektiv syn.

Du måste tycka att det är väldigt jobbigt att nån går in och stör i ryggdunkartrådarna, eller hur? Hur orkar du, tar fördomarna aldrig slut?
För övrigt har du nog inte läst mina inlägg, utan reagerar med ryggmärgen, vilket ju är ganska typiskt för lågpannade individer.
Citera
2006-06-02, 19:44
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Det har blivit ett generellt förhållningssätt, skapat av medias oförmåga att hantera nyhetsrapporteringen.
Är landets redaktioner medvetna om denna problematik och om så, hur har de tänkt ta tillbaka initiativet? Idag ter sig deras alster rent löjeväckande, deras publikationer känns allt mer som jaha, så skriver ni ja, men vad var det som egentligen skedde Otto, Anders, Jan och Lena? Tja, jag får mig la ta en titt på info14.

Genom denna metod så legitimerar man ju bara alternativmedia, som i framtiden då kan få förtroendet i fler avseenden och fler frågor, ty de berättar ju iaf sanningen.

Död åt åsiktsvaccineringen!
Citera
2006-06-02, 19:46
Medlem
Vigilantes avatar
Citat:
Var bor du? Kinshasa? Om du inte ser att för varje mörkhyad så går det väldigt många ljushyade - i Sverige - så måtte du nog ha selektiv syn.

Det var som jag sa, du verkar leva som eremit i utanförskap eller så har du väldiga problem med synen, jag skulle tipsa dig att indförskaffa ett stycke optiskt synvårdsmatriel, allmänt kallat glasögon och putsa dom ordentligt!

Citat:
Du måste tycka att det är väldigt jobbigt att nån går in och stör i ryggdunkartrådarna, eller hur? Hur orkar du, tar fördomarna aldrig slut?
För övrigt har du nog inte läst mina inlägg, utan reagerar med ryggmärgen, vilket ju är ganska typiskt för lågpannade individer.

Oj, det var väldans vilken mogen argumentationsteknik, man hade kanske kunnat förvänta sig lite mer av en fd. Moderator med höga tankar om sig själv och sina fabulösa essäer om hur duktig, sansad, rekordelig samt utomordentligt humanistisk man påbjuder sig att vara i debatten. Kontentan av svaret du gurglar ur dig ovan är ett klart bevis på att så inte är fallet.
Din androgyna Tönt!
Citera
2006-06-02, 19:54
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Det var som jag sa, du verkar leva som eremit i utanförskap eller så har du väldiga problem med synen, jag skulle tipsa dig att indförskaffa ett stycke optiskt synvårdsmatriel, allmänt kallat glasögon och putsa dom ordentligt!

Oj, det var väldans vilken mogen argumentationsteknik, man hade kanske kunnat förvänta sig lite mer av en fd. Moderator med höga tankar om sig själv och sina fabulösa essäer om hur duktig, sansad, rekordelig samt utomordentligt humanistisk man påbjuder sig att vara i debatten. Kontentan av svaret du gurglar ur dig ovan är ett klart bevis på att så inte är fallet.
Din androgyna Tönt!

Hä hä - du har verkligen satt dej in i min tankevärld. Som alltid när så klarsynta och intelligenta personer som du analyserar mina åsikter - så blir jag fruktansvärt skamsen över att bli så in på underkläderna avklädd.

Särskilt ordet Tönt gjorde mej så ledsen att jag nog inte kan sova inatt.
Citera
2006-06-02, 19:58
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
M.a.o. är "folk" verkligen medvetna om hur massmedia behandlar blattekriminalitet?

Klart de är. Men AB och de andra blaskorna tror att deras läsare är idioter.

Varje gång AB och Expressen låter folk "tycka till" om dessa frågor stänger de ner forumen snabbt som ögat då det rasslar in "rasisttrams"..

De gamla äckliga vänsterskäggen som styr media idag lär väl dö snart, och då kanske vi får en öppnare debatt.

Sen kan fetton som RB sitta och spamma bäst de vill.
Citera
2006-06-02, 22:23
Bannlyst
Citat:

-

Word
Citera
2006-06-02, 23:09
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Var bor du? Kinshasa? Om du inte ser att för varje mörkhyad så går det väldigt många ljushyade - i Sverige -
Ojdå, Ruskigbuss! prata inte statistik med invandringskritiska, där vinenr de oftast. Hur många är det nu, 3 va? Tre svenskar per person med invandrarbakgrund. Ljushyade juggar inräknat på förstås.
Citera
2006-06-02, 23:48
Medlem
Citat:
Är landets redaktioner medvetna om denna problematik och om så, hur har de tänkt ta tillbaka initiativet? Idag ter sig deras alster rent löjeväckande, deras publikationer känns allt mer som jaha, så skriver ni ja, men vad var det som egentligen skedde Otto, Anders, Jan och Lena? Tja, jag får mig la ta en titt på info14.

Genom denna metod så legitimerar man ju bara alternativmedia, som i framtiden då kan få förtroendet i fler avseenden och fler frågor, ty de berättar ju iaf sanningen.

Död åt åsiktsvaccineringen!

Jag tror att de är medvetna om att så är fallet, men de är inte medvetna om hur de skall hantera det. Precis som du skriver kommer människor i gemen att vända sig till alternativmedia för att få reda på en sanning närmare den publicerade. Tyvärr ingår en mängd tidningar med nazi-propaganda i den kategorin, men genom sin oförmåga att hantera verkligheten föser mainstream-media läsarna i den riktningen, de gör (som jag tidigare skrivit) sig själv och allmänheten en otjänst.
Citera
2006-06-03, 07:32
Bannlyst
Trendbrott i GP, man lägger ut bild o namn på hallickar.

http://www.gp.se/content/1/c6/27/91/...iskohandel.pdf

Bravo GP, iofs är det vita som pekas ut. - Hade detta skett om
det varit tex araber och afrikaner? hmmm

En lista tex på de 25 värsta gaturånarna i Malmö med bild, namn och adress
hade också varit att ta ett samhällsansvar. Våldtäktsmän mm.

Sedan krav på att de skall slängas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in