2021-09-26, 17:59
Medlem
Mjälls avatar
De som inte håller med dig är för dumma, fega och tråkiga för att ägna sig åt att diskutera något som betyder någonting. Därför har du troligen fått 0 svar som säger emot dig. Dessa människor hänger inte på flashback utan ägnar sig enbart åt jobb och materialistiskt positionerande.

Alla som öht är en genuin mänsklig person begriper att du har rätt. Skitbeteende måste straffas, annars fortsätter det. Utopiska fantasier ger inte resultat. Passivitet belönar aggressioner.
Citera
2021-09-28, 21:42
Medlem
Intelligenss avatar
Än idag får t ex många barn dagligen ta emot kränkningar av många olika slag av någon har ex "speciella behov" (eller bara är ouppfostrade skitungar). De får lära sig att ge vika för egna behov och tolerera att andra överskrider deras eftersom hen inte har "förmåga att kontrollera situationen", vilket tydligen den utsatta har enligt sådana dumma resonemang.

När jag gick i grundskolan hade jag en klasskamrat som kunde bli väldigt våldsam och många lärare ursäktade det alltid med att han hade en diagnos (adhd).
Det var väldigt ofta som andra elever fick skulden när han hade slagit dem.
Jag minns när han hade förstört ett skolarbete för en klasskamrat och sedan spräckte läppen på honom när han frågade varför han hade gjort så. Det var den andra klasskamraten som fick skulden av lärarna och vi fick höra att vi skulle visa förståelse.
En annan gång slog han en annan elevs huvud genom en fönsterruta som krossades och sprutade ner dennes med en brandsläckare. Samma då, den andra eleven fick skulden.
En gång fick jag en måndagsmorgon i skolan höra av upprörda klasskamrater att han hade misshandlat en kille i klassen över oss under helgen (hade strypt killen tills han blev blå i ansiktet och medvetslös och fick bli hämtad med ambulans). Vi i klassen blev inkallade till aulan och fick höra att vi inte skulle nämna det för honom för att det var jobbigt för honom och att hans säkert ångrade sig.
Citera
2021-09-29, 06:48
Medlem
Som flera tidigare nämnt, många har en syn på att det är mobbaren som är offret, i samma eller större grad ett offer än offret är.

Då blir det helt horribelt att slå tillbaks. Eftersom när mobbaren slår dig är det redan där lika synd eller mer om honom som det är om dig, slår du tillbaks blir det dubbelt upp för mobbaren.

Det gäller inte bara barn, utan även kriminalitet för vuxna. Ett försök till medborgargarde som ger sig på kriminella upprör långt mer än kriminella som ger sig på oskyldiga. Det även från polisens sida. Polisen kan hävda att de inte har resurser till att ta hand om brottslighet på en geografisk plats, men bildas ett medborgargarde så finns det visst resurser.
Citera
2021-10-02, 11:10
Medlem
Jag blev retad av en snubbe en gång när vi var ute i släptåg på stan. Jag hade byggt en lång maskros av flera maskrosor och den här ungen höll på och slå sönder den, till slut tröttna jag och gav han en rak höger så att näsblodet flög. Läraren blev såklart vansinnig. Men då kommer en ängel i form av en gammal tant som sett allt. Fy fan vilken triumf jag fick alltid skiten nämligen för det var alltid när jag gav retarna stryk som lärarna upptäckte det. De som reta var sluga jävlar som såg till att bara retas när lärarna inte såg.
Citera
2021-10-02, 14:11
Medlem
Helt rätt gjort av din son. Har lärt mina barn att om de blir mobbade eller slagna ska dom slå tillbaka och stå på sig...
Citera
2021-10-02, 14:22
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Bra gjort.
Tyvärr "ser" inte många lärare mobbning men vet om den, nu när din son har slagit mobbaren måste de ta itu med problemet de inte ville handskas med från början. Ovanligt att lärare gör nått åt mobbning förrän det är för sent. "Jobbigt" att ta hand om och man vänder hellre bort blicken.
Alltid varit så och kommer alltid att vara.
Citera
2022-06-04, 06:42
Medlem
Svenskar är riktigt dumma cirkusdjur och inavlat boskap som hör hemma i hagen.

Jag håller inte med. Det är bättre att låta det som bör dö, också dö medan man själv överger...

Citat:
Ursprungligen postat av GHZHJ
"Min son slog en mobbare och DÅ blev läraren arg"
Jag ser rött bara jag ser rubriken, det är SÅ exakt på det här viset Sverige fungerar.
Det här är en märklig kultur i Sverige både bland vuxna och det TS beskriver bland barn, att man får gärna utsätta andra för precis vad som helst, det går alldeles utmärkt.
Men då det kommer till få hjälp och rätt genom lagen eller då ge igen på skolgården så får man upptäcka just det du skriver.

TS gjorde helt rätt. Det enda sättet att vända detta snedvridna landet är att stå upp för vad som är rätt och riktigt. Det som förr var rätt har nu länge vridits till att vara det som är fel och det som förr var fel anses idag vara rätt.
Och ljuger du blir du trodd och talar du sanning blir du misstrodd.
Sverige har varit ett sjukt land mycket länge, alldeles för länge.
Och det ser bara ut att bli mer och mer sjukt. Totalt kaos på alla plan och ingen vågar eller får säga ifrån.
Man kan undra vilka krafter som länge styrt landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in