2021-07-17, 13:24
Medlem
Det har betalats ut massor med bedrägeripengar till Trustly Group.

Kan vem som helst öppna konto där o slussa vidare.

Eller har de aktuella fallen köpt saker - som de behållit eller sålt vidare.

Senaste Startklars kumpan skickade pengar till Trustly som sen hamnade
på Transferwise o vidare till privatperson.

Alt det var Transferwise som hade kontot hos Trustly

Så hur funkar Trustly o hur tar man reda på vilka som ligger bakom resp Trustly-konto
som verkar ofta vara SE-Banken i Stockholm - men kan vara flera.

Om dessa mottagare är hemliga är det ju uppenbart att Trustly hjälper kriminella
Citera
2021-07-18, 02:09
Medlem
Nedan är saxat från Di.

"Det är sedan tidigare känt att svenska FI har en pågående undersökning mot Trustly, och att undersökningen är kopplad till penningtvättsområdet. Bolaget har dock beskrivit undersökningen som rutinmässig"

Man har fått lägga börsnoteringen på is, sägs väl vara den största sedan Telia. Trustly tjänar väl även mycket pengar på överföringar till och från spelsidor, ökänt sätt för att tvätta pengar.
Citera
2021-07-18, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrufen
Nedan är saxat från Di.

"Det är sedan tidigare känt att svenska FI har en pågående undersökning mot Trustly, och att undersökningen är kopplad till penningtvättsområdet. Bolaget har dock beskrivit undersökningen som rutinmässig"

Man har fått lägga börsnoteringen på is, sägs väl vara den största sedan Telia. Trustly tjänar väl även mycket pengar på överföringar till och från spelsidor, ökänt sätt för att tvätta pengar.

OK men hur gör jag för att tvätta pengar via Trustly o vad kostar det,

Vi talar cash till något av mina konton - inte att jag köper en guldrolex av ett anslutet konto o
trustly betalar säljaren o jag får guldrolexen
Citera
2021-07-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
OK men hur gör jag för att tvätta pengar via Trustly o vad kostar det,

Vi talar cash till något av mina konton - inte att jag köper en guldrolex av ett anslutet konto o
trustly betalar säljaren o jag får guldrolexen

Trustly förmedlar pengar mellan bankkonto A till bankkonto B. Alltså sköter överföringen.

Tekniskt sett så tvättar du ju pengar via sidan du använder. Exemeplvis spelbolag där du kan spela poker mot person B som får/ger pengar. Dock är det väl tak just nu på reglerade sidor p.g.a pandemin. Hade nog sökt upp utlänsk sajt som ej gå under reglering.
Citera
2021-07-19, 10:26
Medlem
OK - men om jag vill ha ett direkt/eget Trustly konto vad kräver Trustly av mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här