• 1
  • 2
2021-07-16, 21:54
Medlem
PapaJoesVideoss avatar
Beskriv varför och gärna till vad. Plus har du något hemligt recept eller tips på hur man piffar till köpedipp så är jag all ears.

Personligen föredrar jag sweet chili och gärna då ihop med någon mer neutralt smaksatt tilltugg. Det spelar inte så stor roll om det är cheez doodles eller coops tortilla chips, men det ska vara något som inte smakar jättemycket. I så fall föredrar jag då att krydda upp själva dippen så smaken kommer i från den källan.

Eftersom jag är en sweet chili nörd så har jag en kombo jag varmt kan rekommendera till er med samma smak. Blanda ihop en dippsats med sweet chili dipp https://www.olw.se/products/olw-dippmix-sweet-chili/ och ät den ihop med en påse Doritos sweet chili https://www.willys.se/produkt/Dorito...r-101201092_ST för MAXIMUM sweet chili taste. Så jävla gott.

Fyll på nu. Bästa dippen och hur och med vad.
Citera
2021-07-16, 22:11
Medlem
Tarrous avatar
Tryffeldip från UD, eller lagom mycket grön Tabasco utblandat med créme fraîche
Citera
2021-07-16, 22:14
Bannlyst
vanlig gräddfil till chili eller pepparchips är bäst , gillar syrligheten med kryddighet tillsammans
Citera
2021-07-16, 22:35
Medlem
PapaJoesVideoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Tryffeldip från UD, eller lagom mycket grön Tabasco utblandat med créme fraîche
Ouch, du måste vara en avancerad användare? Det där måste jag sätta mig in i.

Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
vanlig gräddfil till chili eller pepparchips är bäst , gillar syrligheten med kryddighet tillsammans
Så ingen dipp alltså. Bara gräddfil?
Citera
2021-07-16, 22:41
Medlem
Andersdamaans avatar
Jag gillar burksalsa av olika sorter och köper oftast sådana, men om man snackar pulverdipp så gillar jag lökdippen. Fyllig löksmak som passar till det mesta i snacksväg.
Citera
2021-07-16, 22:42
Medlem
Hemmagjord tzatziki. Funkar till det mesta och är gott.
Citera
2021-07-16, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PapaJoesVideos
Ouch, du måste vara en avancerad användare? Det där måste jag sätta mig in i.

Så ingen dipp alltså. Bara gräddfil?

ja testa det ska vara till kryddstarka chips , helt underbart
Citera
2021-07-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Jag gillar burksalsa av olika sorter och köper oftast sådana, men om man snackar pulverdipp så gillar jag lökdippen. Fyllig löksmak som passar till det mesta i snacksväg.

Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Hemmagjord tzatziki. Funkar till det mesta och är gott.

+2
Citera
2021-07-17, 02:00
Medlem
PapaJoesVideoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Tror jag testade lök + lök vid något tillfälle. Förmodligen hade jag fått inspiration av min vanliga sweet chili + sweet chili… minns inte riktigt då det var år sedan, men har för mig att det inte blev gott. Alltså lökchips ihop med lökdipp. Nä det gjorde sig inte bra.

Vad sägs om att mixa creme freiche och salsa då. Nån som provat den vilda blandningen?
Citera
2021-07-17, 03:05
Medlem
neuron-drones avatar
Ska jag erkänna? Vickningschips och gräddfil.

Gillar att chipsen är nästan lite söta. Har aldrig smaksatt dipp.

Mesigt jag vet.
Citera
2021-07-17, 03:42
Medlem
PapaJoesVideoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Ska jag erkänna? Vickningschips och gräddfil.

Gillar att chipsen är nästan lite söta. Har aldrig smaksatt dipp.

Mesigt jag vet.
Vi dömer inte här. To each their own. Själv gillar jag att låta ostbågar bli lite halvgamla och sega innan jag äter dom.
Citera
2021-07-17, 12:24
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PapaJoesVideos
Tror jag testade lök + lök vid något tillfälle. Förmodligen hade jag fått inspiration av min vanliga sweet chili + sweet chili… minns inte riktigt då det var år sedan, men har för mig att det inte blev gott. Alltså lökchips ihop med lökdipp. Nä det gjorde sig inte bra.
Jag som svårartad lökknarkare gillar att dippa grillchips i lökdipp! Jag kan aldrig få nog mycket löksmak!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in