Det är inte lönt att tänka på en summa, för ingen vill ha min gamla kattgubbe ändå. Han är stel och knotig till skillnad mot när han var ung, så det känns obehagligt att stryka honom över ryggen. Petig i maten till på köpet, så jag får köpa svindyr våtmat som han helst bara vill ha såsen av.
Men så länge han är frisk får han hänga med. Inget slår att ha en gammal polare som ligger och spinner vid huvudkudden.
Leffe är som en hund. Leffe kommer springandes på kommando. Leffe går gärna på pokerbordet och är alltid kvällens ohotade Kung. Leffe sover och kliver upp när du gör det också.
Leffe är som en hund. Leffe kommer springandes på kommando. Leffe går gärna på pokerbordet och är alltid kvällens ohotade Kung. Leffe sover och kliver upp när du gör det också.
Jag köpte min ragge (ragdoll) för 9 eller 12 tusen kronor (minns inte vilken av summorna - köpte hund också) för snart 11 år sedan.
Han är en riktig mupp och väldigt okattig. Ibland tror man att han inte fattat att han är en katt - men då börjar han gnida och kela och spruta katthår som en riktig kattvärsting.
Han är väldigt lydig, kan sitt, ligg, tyst, gå ner, nej, backa och kommer på inkallning - lämnar helst inte ens sida osv..
Okattig, men nej - faktiskt inte ett dugg lik en hund heller (sådana har jag haft några stycken)
Numer bor han oftast hos min ena dotter, men hos mig i perioder, eftersom jag är allergisk och har astma och det blir jobbigt att han honom ständigt.
Han är dock helt okej med att ha två hem och bryr sig inte skvatten om vem av oss han är hos - bara någon av oss finns där.
En rätt cool typ tycker jag.
Ibland ser jag kattannonser och funderar på hur mycket pengar det skulle krävas för att jag skulle sälja min katt. En gogräns har ju alla såklart. Min är hög. Det var högt inköpspris och under åren har det smällt på rejält med omsorg, veterinär, kastrering osv.. och så är han ju vår katt, vår kompis
Jag skulle nog kunna överväga att sälja vid 30 - 40 tusen. (Nej, givetvis skulle ingen erbjuda det - så han stannar här)
Skulle du kunna tänka dig att sälja din katt?
Varför inte?
Till vilket pris?
Hur tänker du kring det?
En miljard för min älskade katt. När de andra två härjar och beter sig som skit hade de kunnat säljas för en krona om det inte var för ungarna älskar dem 🤣🤣🤣
Åh min lilla älskling. Hon skulle aldrig säljas oavsett bud jag skulle få.
Bondkatt, innekatt, lat, humörsvängningar, 6 år. Men världens goaste. Ingen skulle ge ett bud på över typ 700 ändå men det spelar ingen roll om någon skulle ge en miljon heller.
Är tämligen övertygad om att de flesta skulle sälja sin kattjävel även om den skulle bli mat till någon boa contrictor bara det åkte upp tillräckligt med deg.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!