• 1
  • 2
2021-07-16, 20:44
Avstängd
micro113s avatar
Jag köpte min ragge (ragdoll) för 9 eller 12 tusen kronor (minns inte vilken av summorna - köpte hund också) för snart 11 år sedan.

Han är en riktig mupp och väldigt okattig. Ibland tror man att han inte fattat att han är en katt - men då börjar han gnida och kela och spruta katthår som en riktig kattvärsting.

Han är väldigt lydig, kan sitt, ligg, tyst, gå ner, nej, backa och kommer på inkallning - lämnar helst inte ens sida osv..
Okattig, men nej - faktiskt inte ett dugg lik en hund heller (sådana har jag haft några stycken)

Numer bor han oftast hos min ena dotter, men hos mig i perioder, eftersom jag är allergisk och har astma och det blir jobbigt att han honom ständigt.
Han är dock helt okej med att ha två hem och bryr sig inte skvatten om vem av oss han är hos - bara någon av oss finns där.

En rätt cool typ tycker jag.

Ibland ser jag kattannonser och funderar på hur mycket pengar det skulle krävas för att jag skulle sälja min katt. En gogräns har ju alla såklart. Min är hög. Det var högt inköpspris och under åren har det smällt på rejält med omsorg, veterinär, kastrering osv.. och så är han ju vår katt, vår kompis

Jag skulle nog kunna överväga att sälja vid 30 - 40 tusen. (Nej, givetvis skulle ingen erbjuda det - så han stannar här)

Skulle du kunna tänka dig att sälja din katt?
Varför inte?
Till vilket pris?
Hur tänker du kring det?
Citera
2021-07-16, 21:24
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag köpte min ragge (ragdoll) för 9 eller 12 tusen kronor (minns inte vilken av summorna - köpte hund också) för snart 11 år sedan.

Han är en riktig mupp och väldigt okattig. Ibland tror man att han inte fattat att han är en katt - men då börjar han gnida och kela och spruta katthår som en riktig kattvärsting.

Han är väldigt lydig, kan sitt, ligg, tyst, gå ner, nej, backa och kommer på inkallning - lämnar helst inte ens sida osv..
Okattig, men nej - faktiskt inte ett dugg lik en hund heller (sådana har jag haft några stycken)

Numer bor han oftast hos min ena dotter, men hos mig i perioder, eftersom jag är allergisk och har astma och det blir jobbigt att han honom ständigt.
Han är dock helt okej med att ha två hem och bryr sig inte skvatten om vem av oss han är hos - bara någon av oss finns där.

Ibland ser jag kattannonser och funderar på hur mycket pengar det skulle krävas för att jag skulle sälja min katt. En gogräns har ju alla såklart. Min är hög. Det var högt inköpspris och under åren har det smällt på rejält med omsorg, veterinär, kastrering osv.. och så är han ju vår katt, vår kompis

Jag skulle nog kunna överväga att sälja vid 30 - 40 tusen. (Nej, givetvis skulle ingen erbjuda det - så han stannar här)

Varför inte?
Till vilket pris?
Hur tänker du kring det?

Hellre säljer jag min fru.
Citera
2021-07-16, 21:26
Medlem
Vår katt bossar i området och håller andra katter borta ifrån vårt hus. Han är ovärderlig.
Citera
2021-07-16, 21:28
Medlem
helt ärligt ger jag bort min katt gratis om det är en bra person o plats.
Citera
Medlem
Finns nog ingen summa, i alla fall någon summa någon skulle vilja betala för mina gubbar, nu 16 och 14 år gamla.
De är en del av familjen.
Citera
Medlem
498.500kr tror jag att jag skulle kunna släppa iväg den gamla rackaren för. Han är orange och lätt överviktig bondkatt på 12 stolta år.

Som ung var han definitivt kungen i området och spöade varenda grannkatt som moppade upp sig.

Tyvärr lider han av lite åldersåkommor och är väldigt stel i kroppen så han kan inte tvätta pälsen ordentligt på ryggen mot svansen.

Riktigt fin katt och skulle aldrig vilja sälja honom någonsin då han är värd mer än pengar; men skulle någon erbjuda 498.500kr tror jag att det skulle vara svårt att motstå.
Citera
2021-07-16, 21:32
Medlem
trickydicks avatar
Inte under 250.000:-
Citera
2021-07-16, 21:34
Medlem
1335991s avatar
Skulle ALDRIG sälja min kisse.

Han är en hund i kattkostym.

Följer mig på promenader, kmr på inropning,
kan sitt, ligg,fot osv, dock bara när han själv vill...

Kmr hem med diverse fåglar, möss och faktiskt
ngr ormar... Men det är ju bara för att visa att
han är duktig och ge mig presenter.

Grannar har erbjudit större summa för honom,
men jag har vägrat.

Man säljer inte sitt barn.
Citera
2021-07-16, 21:37
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Varför inte?
Till vilket pris?
Hur tänker du kring det?
Vem betalar 9-12 tusen för en KATT????
Citera
2021-07-16, 21:40
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen

Det är ju förfan vad en bra katt kostar, sen kostar den ca 1000:-/mån i drift också.
Citera
2021-07-16, 21:46
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det är ju förfan vad en bra katt kostar, sen kostar den ca 1000:-/mån i drift också.
"Bra katt".... Vad är en "bra katt"...
Citera
2021-07-16, 21:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Jag.
Det är en raskatt med stamtavla och championpappa - mycket efterfråga både nationellt och internationellt för avel.

Jag köpte katten för att jag tidigare haft bondkatter och nu ville ha en katt som man kunde ha inne större delen av tiden utan problem.
Jag betalade alltså för rasens egenskaper som lite loja godingar, lätta att lära lydnad, stora och snälla.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ja, precis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in