Citat:
Ursprungligen postat av
JubelOchKlang
När jag var liten så tog mina föräldrar med papper och kritor om vi någon gång gick på restaurang/konsert/idrottsevenemang. Dagens surfplatta är ju typ samma sak men mer teknisk och med större möjligheter.
I min ungdom sträckläste jag böcker. Många böcker, tjocka skulle dom vara så man fick en chans att verkligen lära känna karaktärerna. Mina föräldrar försökte ofta begränsa min läsning eftersom det (av någon anledning) skulle vara så mycket bättre om jag lekte eller var med vänner. Jag kan garantera att min överdrivna läsning som barn och ungdom inte har inverkat menligt vare sig på min sociala eller min fysiska förmåga.
Vad kul att du hade så snälla föräldrar som tänkte på ditt bästa, men jag tror inte att det går att jämföra kritor och papper och en app med allt vad det innebär, oavsett ålder på barnen.
Vet inte när du lärde dig läsa men TS verkar prata om lite yngre personer. Fram till en viss ålder är nog ipad som lösning generellt garanterat värdelöst, för att sedan avta i värdelöshet.