Citat:
Ursprungligen postat av
Niggward
Håller med. Att distrahera barn i unga dar ger dig som förälder en tyst minut kortsiktigt, men du kommer få betala för det när barnen är lite äldre och tonåringar / unga vuxna istället och lär sätta djupa spår i även vuxen ålder. Människor som konstant måste distrahera sig själva har ofta grova konsentrationssvårigheter och ADD eller ADHD.
Så de lata föräldrarna kommer få ångra att de valde den lätta vägen senare i livet. Synd bara att det går ut över och skapar konsekvenser på ens barn. Men men
Exakt!!
Den hårda smällen blir mot barnen. Fy fan......
Dessa föräldrar kommer kanske inte ens kunna ha förståelse på ''Vad de har gjort för fel''.
Jag var och tänkte ungefär på detta senast som igår. Jag befann mig nämligen mitt ute i naturen, utan mobil eller dator. Oerhört skönt och märkte hur all min stress sjönk ner. Även mitt sätt att tänka förändrades och jag kände av kreativitetet och fantasi ha sin gång. Om man låter barnen bli av med sina fantasier, kommer det gå illa på olika sätt. Det är trots allt under det året osm barnen utvecklar sina hjärnor. Om datorerna sköter allt deras tänkandet, så blir det aldrig en utmaning och då kan man kanske vara beredd på både det ena och det andra.
Koncentrationssvårigheter är nog bara en av symptomen och så är det säkerligen fler andra saker som finns med på listan, dessvärre.
Tråkigt...
Det fysiska ställningen kanske man inte ens behöver nämna om heller?