2021-07-15, 14:25
Medlem
triptykens avatar
Från the Guardian

Citat:
Vladimir Putin personally authorised a secret spy agency operation to support a “mentally unstable” Donald Trump in the 2016 US presidential election during a closed session of Russia’s national security council, according to what are assessed to be leaked Kremlin documents.

Artikeln fortsätter att djupare dyka in i dom läckta dokumenten och poängen med att få Trump, som enligt dokumentet och då Putin var "“impulsive, mentally unstable and unbalanced individual who suffers from an inferiority complex”."
Citera
2021-07-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Från the Guardian

Artikeln fortsätter att djupare dyka in i dom läckta dokumenten och poängen med att få Trump, som enligt dokumentet och då Putin var "“impulsive, mentally unstable and unbalanced individual who suffers from an inferiority complex”."

Wow. Man är ju inte förvånad, men intressant att se det svart på vitt.
Citera
2021-07-15, 14:30
Medlem
Tok-Franss avatar
Kremlin papers appear to show Putin’s plot to put Trump in White House

Ny Russia-hoax?

Inte värt att läsa artikeln.
Citera
2021-07-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

Ny Russia-hoax?

Allt är en hoax numera.
Citera
2021-07-15, 14:43
Medlem
Citat:

Ny Russia-hoax?

Precis, man ser det man vill se, confirmation bias.
Citera
2021-07-15, 14:46
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:

Ny Russia-hoax?

Faktum är att det verkar vara PRECIS SAMMA russia hoax. De skriver om komprommeterande bilder (piss-gate) som de ska sitta på på Trump och de skriver om att Ryssland satte ihop en spiongrupp med syfte att få Trump installerad. Troligtvis genom att köpa de där berömda facebookannonserna för 25 000 dollar.

Man kan se detta som en fortsättningskampanj från Rysk sida för att ytterligare destabilisera USA. Demokraterna spelar villigt med i spelet och deras mediala stödtrupper stöttar upp. Under Biden, som de såklart föredrar, lämnas fältet öppet för Putin i Afghanistan, de får bygga gasledningen till EU och samtidigt kan de förnöjsamt se på när Kabalen omvandlar US-army till en PK-institution med transexuella generaler och könsbytande soldater.

"Läckta" dokument från Kremlin... Man tackar och bugar. Det var snällt av dem.
Senast redigerad av Hundvisslaren 2021-07-15 kl. 15:07.
Citera
2021-07-15, 14:52
Medlem
Niggwards avatar
Intressant ordval. Trump är helt klart en speciell karaktär, men att påstå att han är mentalt instabil är ganska komiskt när man stöttar och har Biden i vita huset. Tillåt mig små le
Citera
2021-07-15, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Från the Guardian

Äntligen!!
Jag visste att Putin skulle börja underminera Trump nu när Biden valts till President. Blir heller inte förvånad ifall Putin läcker dokumentet för att försvaga Trump och GOP nu när de blivit av med sin makt.

För Trump har tjänat som nyttig idiot för Kremlin ,vars mål varit att destablisera den västra alliansen.
Jag är sjukt nyfiken på hur exakt Putin förmedlade sina instruktioner till Trump. Kan det varit genom sändebud?
Citat:
Members of the new working body were stated to include Shoigu, Fradkov and Bortnikov. Shoigu was named commission chair. The decree – ukaz in Russian – said the group should take practical steps against the US as soon as possible. These were justified on national security grounds and in accordance with a 2010 federal law, 390-FZ, which allows the council to formulate state policy on security matters.
Senast redigerad av Zielinsky 2021-07-15 kl. 16:00.
Citera
2021-07-15, 17:22
Bannlyst
Citat:
The paper refers to “certain events” that happened during Trump’s trips to Moscow. Security council members are invited to find details in appendix five, at paragraph five, the document states. It is unclear what the appendix contains.

“It is acutely necessary to use all possible force to facilitate his [Trump’s] election to the post of US president,” the paper says.

Jag antar att det avser Trump-golden shower kompromat?
Citera
2021-07-15, 18:40
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Äntligen!!
Jag visste att Putin skulle börja underminera Trump nu när Biden valts till President. Blir heller inte förvånad ifall Putin läcker dokumentet för att försvaga Trump och GOP nu när de blivit av med sin makt.

För Trump har tjänat som nyttig idiot för Kremlin ,vars mål varit att destablisera den västra alliansen.
Jag är sjukt nyfiken på hur exakt Putin förmedlade sina instruktioner till Trump. Kan det varit genom sändebud?

Putin behövde inte göra så mycket. Trump kan ingenting om något kvalificerande för ämbetet och var uppenbart livrädd för att bedriva någonting liknande traditionell civil styrning av DOD/Pentagon. Han är inte nödvändigtvis dum, men han är renons på säkerhetspolitiska kunskaper och helt ointresserad av att lära sig något. I hans tillstånd av okunskap var Nato nån sorts beskyddarverksamhet som medlemsländerna betalade medlemsavgift för, och eftersom Transatlantisk säkerhet inte betydde ett skit för honom så gillade han inte den villfarelsen. På samma sätt var han oförmögen att förstå och värdesätta all soft power - som USA:s globala militära närvaro hade byggt och var kapabel att fortsätta bygga. Han kopplade aldrig hur mycket lättare det är att sälja in den egna industrins 5G-nät när man sitter på en .357 Magnum (eller hur mycket mer effektivt Industriskyddet blir).

Jag har just beställt Michael Benders bok "Frankly, We Did Win This Election: The Inside Story of How Trump Lost". För de som börjar se suddigt på alla böcker som kommer nu: Bender är Wall Street Journals Vita huset-korre, densamme som hällde kallt vatten på att Hunters jävla laptop-storyn - vad den nu var - på något sätt inbegrep Joe Biden. Samma dag som den stackars idioten Kim Strassel på ledarsidan hade skrivit en pinsamt tunn innuendo-drapa. Jag trodde att den skulle vara kattens pyjamas, men nu kom ju dessutom "I Alone Can Fix It: Donald J. Trump's Catastrophic Final Year" av Carol Leonnig och Phil Rucker på Washington Post som en bajskorv i Trumps potatismos. Får beta av den också. Det är ju varmt.

//WW
Citera
2021-07-15, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Putin behövde inte göra så mycket. Trump kan ingenting om något kvalificerande för ämbetet och var uppenbart livrädd för att bedriva någonting liknande traditionell civil styrning av DOD/Pentagon. Han är inte nödvändigtvis dum, men han är renons på säkerhetspolitiska kunskaper och helt ointresserad av att lära sig något. I hans tillstånd av okunskap var Nato nån sorts beskyddarverksamhet som medlemsländerna betalade medlemsavgift för, och eftersom Transatlantisk säkerhet inte betydde ett skit för honom så gillade han inte den villfarelsen. På samma sätt var han oförmögen att förstå och värdesätta all soft power - som USA:s globala militära närvaro hade byggt och var kapabel att fortsätta bygga. Han kopplade aldrig hur mycket lättare det är att sälja in den egna industrins 5G-nät när man sitter på en .357 Magnum (eller hur mycket mer effektivt Industriskyddet blir).

Jag har just beställt Michael Benders bok "Frankly, We Did Win This Election: The Inside Story of How Trump Lost". För de som börjar se suddigt på alla böcker som kommer nu: Bender är Wall Street Journals Vita huset-korre, densamme som hällde kallt vatten på att Hunters jävla laptop-storyn - vad den nu var - på något sätt inbegrep Joe Biden. Samma dag som den stackars idioten Kim Strassel på ledarsidan hade skrivit en pinsamt tunn innuendo-drapa. Jag trodde att den skulle vara kattens pyjamas, men nu kom ju dessutom "I Alone Can Fix It: Donald J. Trump's Catastrophic Final Year" av Carol Leonnig och Phil Rucker på Washington Post som en bajskorv i Trumps potatismos. Får beta av den också. Det är ju varmt.

//WW

Jag har fastnat i en virvel av interjvuer som KGB majoren Yury Shvets har genomfört.
https://www.theguardian.com/us-news/2021/jan/29/trump-russia-asset-claims-former-kgb-spy-new-book
Han bekräftar att Trump kultiverats som källa sedan 80talet. Främst för att han är så pass korkad och egotrippad som han dagligen bevisar att han är.

För mig har det alltid varit mest intressant att veta vad exakt Putin har för hållhake på Trump.
Det räcker inte med bara en video där två prostituerade pissar på en säng, eftersom MAGA-sekten inte skulle ha brytt sig om Trumps perversioner.

Det måste ha varit något mer. Något värre,något som hade gjort att hela sekten vänt honom ryggen.

Qanon grundades i tron att ledande Demokrater idkar barnsexhandel och injicerar adrenokrom från små barn. Bland annat George Soros och Hillary Clinton.
Det leder mig till att tro att det värsta Trump hade kunnat göra för att få sekten att vända honom ryggen, varit ifall han haft sex med ett barn. Jag menar Trump,Ghislaine,och Jeffrey Epstein var polare och festade ihop. Det är inte helt otänkbart att bägge delar ett intresse för minderåriga flickor.
Det är heller inte otänktbart att FSB plockat upp några dvd-skivor med kompromat ifrån Epstein - i utbyte mot lån från ex Ryska Oligarker.

Jag har inga som helst bevis för detta men jag tror definitivt att det är värt att spekulera i.
Citera
2021-07-15, 22:07
Medlem
Egentligen inget nytt mer än att det än en gång blivit bekräftat att Trump var Putins egen kasperdocka. Putin vet när han ser en svag person framför sig och Trump var det perfekta bytet och den trofé han nog skattade högst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in