2021-07-15, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Egentligen inget nytt mer än att det än en gång blivit bekräftat att Trump var Putins egen kasperdocka. Putin vet när han ser en svag person framför sig och Trump var det perfekta bytet och den trofé han nog skattade högst.

I teasern till Michael Wolffs nya bok Landslide så har han ett avsnitt om Russiagate.

Otroligt nog blev han inbjuden av Donald för nya intervjuer i Mar-A-Lago trots att han skrev den mycket kritiska boken Fire&Fury.

21a juli släpps den boken och jag ska försöka köpa den så tidigt som möjligt.
Citera
2021-07-16, 00:50
Medlem
Intressant att dem kommer med en Ny russiagate precis när auditen släpper information om hur demokraterna fuskade.

Någon som kommer ihåg hur det gick med förra russiagate ? ah juste det visade sig vara påhittat av demokraterna.
Citera
2021-07-16, 01:53
Medlem
Sir Dwains avatar
Det är ju inte överraskande.

Låt gå för att det aldrig var något officiellt samarbete, det tror jag man kan säga är belagt (de som fällts för brott in Mueller-utredningen har inte direkt spionerar eller samarbetat med främmande makt mot politiska institutioner eller likande. Men att Putin skulle ha föredragit en sån här klåpare där allt man behöver göra är att smickra lite grann, det är ju självklart.

Har Trump varit en god president för Putin? Ja absolut. Medvetet och avsiktligt? Med största sannolikhet nej.

Biden må vara gammal så som den värsta örn, men han verkar tillräckligt skärp (till skillnad från 45 och potentiellt 47)

Jag är rädd att Biden, som ju I alla grad är för gammal för ämbetet, kass plagierande politiker i allmänhet, med läskiga åsikter om kriget mot drogerna, kommer att framstå som en särskilt bra president bara för kontrasten. Bara för att det är en återgång till en normal president. En kompetent president (betänk vilka han jämförs med, det är ingen stark skara i modern tid) som inte ger sin dotter och hennes man en hel drös av viktiga ansvarsområden. Jag tror han är bäst i min livstid och ändå rätt kass.
Citera
2021-07-16, 01:55
Medlem
chiliislifes avatar
Trump är dock stabil och stark, han viker sig inte för oppositionen. Biden är den som är svag och instabil, har ni sett gubben prata eller? Helt väck.
Citera
2021-07-16, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eisenhoovermachine
Wow. Man är ju inte förvånad, men intressant att se det svart på vitt.
Instämmer. Precis som med en del av de personer i Vita husets närhet som har berättat efter valet om Trumpens allt mer utflippade och hänsynslösa beteende, så bekräftar detta scoop vad man kunde misstänka - och gör detaljerna ännu tydligare.

Trump och hans fans kommer naturligtvis att ropa "U'R Fake News!!" men dokumenten om denna hemliga konferens i Kreml bekräftar verkligen vidden av Rysslands inblandning till stöd för Trump. Sedan har det ju inte gått att bevisa att Trump och hans stab verkligen själva etablerade samarbete med ryssarna, men vi vet dock att Kremls representanter nådde ända till ett möte med den amerikanske mogulens gäng på Trump Tower, där man diskuterade valet, "dirt on Hillary" osv. Personligen har jag svårt att tro att ett sådant möte inte skulle ha varit känt och godkänt av Donnie personligen, men pga omertà-kulturen i Trumps kretsar vet vi ännu inte den saken som ett faktum.

Kul f ö att ryssarna i Kreml diskuterade vad de hade av "Kompromat", komprometterande material kring Trump från hans besök i Moskva. Golden shower med ryska prostituerade, anyone?
Citera
2021-07-16, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer. Precis som med en del av de personer i Vita husets närhet som har berättat efter valet om Trumpens allt mer utflippade och hänsynslösa beteende, så bekräftar detta scoop vad man kunde misstänka - och gör detaljerna ännu tydligare.

Trump och hans fans kommer naturligtvis att ropa "U'R Fake News!!" men dokumenten om denna hemliga konferens i Kreml bekräftar verkligen vidden av Rysslands inblandning till stöd för Trump. Sedan har det ju inte gått att bevisa att Trump och hans stab verkligen själva etablerade samarbete med ryssarna, men vi vet dock att Kremls representanter nådde ända till ett möte med den amerikanske mogulens gäng på Trump Tower, där man diskuterade valet, "dirt on Hillary" osv. Personligen har jag svårt att tro att ett sådant möte inte skulle ha varit känt och godkänt av Donnie personligen, men pga omertà-kulturen i Trumps kretsar vet vi ännu inte den saken som ett faktum.

Kul f ö att ryssarna i Kreml diskuterade vad de hade av "Kompromat", komprometterande material kring Trump från hans besök i Moskva. Golden shower med ryska prostituerade, anyone?

Ja otroligt denna så kallade scoop från pålitliga The Guardian.

Har någon här funderat på rubriken ens.

Kremlin papers appear to show Putin’s plot to put Trump in White House
Exclusive: Documents suggest Russia launched secret multi-agency effort to interfere in US democracy

Så det är några dokument så verkar påstå att trump kanske hade något med ryssland att göra. Nä tack så mycket fake news.

Som vi alla vet sen senaste så var allt påhittat till skillnad från Bidens skumrask affärer med Kina och Ukraina. Tror inte Biden är så långt ifrån sin crack rökande son med en viss förkärlek till prostituerade.

Det hela är ju uppenbarligen ett försök att ta uppmärksamhet från valfusket som demokraterna desperat försöker tysta nu. Tror ni biden inför undantagstillestånd nu när 4:e vågen kommer ?
Citera
2021-07-16, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Ja otroligt denna så kallade scoop från pålitliga The Guardian.

Har någon här funderat på rubriken ens.

Exclusive: Documents suggest Russia launched secret multi-agency effort to interfere in US democracy

Så det är några dokument så verkar påstå att trump kanske hade något med ryssland att göra. Nä tack så mycket fake news.

De skriver så eftersom det inte handlar om officiellt utgivna dokument - inte särskilt förvånande när det rör sig om ett topphemligt möte i Kreml mellan Putin och hans underrättelsechefer m fl - och dessutom för att göra det utsiktslöst för Trump att stämma tidningen för förtal. Inga konstigheter där, men du som hellre läser Breitbart och Getaway Bandit än vanliga dagstidningar kanske är obekant med denna standard practice.

Din egen sida ser det ju som säkert belagda fakta så fort Steve Bannon eller Fruity Rudy öppnar munnen om något som de påstår stått på "Hunters laptop" - ett material som är helt otillgängligt för vanliga seriösa nyhetsmedier.

Ditt övriga dravel är inte värt en kommentar.
Citera
2021-07-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
De skriver så eftersom det inte handlar om officiellt utgivna dokument - inte särskilt förvånande när det rör sig om ett topphemligt möte i Kreml mellan Putin och hans underrättelsechefer m fl - och dessutom för att göra det utsiktslöst för Trump att stämma tidningen för förtal. Inga konstigheter där, men du som hellre läser Breitbart och Getaway Bandit än vanliga dagstidningar kanske är obekant med denna standard practice.

Din egen sida ser det ju som säkert belagda fakta så fort Steve Bannon eller Fruity Rudy öppnar munnen om något som de påstår stått på "Hunters laptop" - ett material som är helt otillgängligt för vanliga seriösa nyhetsmedier.

Ditt övriga dravel är inte värt en kommentar.

Aha, dem skriver så för dem vill inte bli stämda för förtal alltså , men det betyder ju att det helt enkelt är helt overifiebart och antagligen inte stämmer , precis som dem påstådda golden shower mm

åj snälla rara , alla kan se bilder på biden när han ler med sin mun som saknar tänder på grund av allt crack han intagit. Du vet samma kille som tog prostituerade till svenska ambasaden för att knullas. klart det måste vara fake news enligt dig

Du tror säkert fortfarande att det fanns kärnvapen i Irak då också misstänker jag , är jorden platt också kanske?

Ganska ironiskt att tomtarna skrek om att trump var komprimerad och en rysk agent i 4 år (vilket såklart visade sig vara falskt enligt FBI) medan det finns direkta bevis i form av bilder på att Hunter och Joe biden mötte mexikanska Carlos Slim ,Jonathan Li, Ye Jianming. Intressant , att Joe nekar till detta ändå och helta historian är censurerad på Google , facebook och twitter. Men visst berätta mer om hur pålitliga mass media är dra den om jultomten också

Jag ger inte så mycket för the guardian som källa ,se och hör är nog mer tillförlitligt. The guardian alltså ,dem lyckades i alla fall stava rätt till sitt eget namn den här gången.
Senast redigerad av TheSmoker 2021-07-16 kl. 11:26.
Citera
2021-07-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

Ny Russia-hoax?

Inte värt att läsa artikeln.
Är det jobbigt att läsa sånt som kan motbevisa dina korkade åsikter?
Citera
2021-07-16, 11:34
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThomeThome
Är det jobbigt att läsa sånt som kan motbevisa dina korkade åsikter?

"appear to show"

Behöver jag översätta åt dig?
Citera
2021-07-16, 11:41
Medlem
Citat:
"appear to show"

Se min replik till Smoker härovan - men jag väntar mig naturligtvis inte att någon av er ska inse hur det här fungerar, än mindre medge att ni har blivit lurade av er Store Ledare.
Citera
2021-07-16, 12:29
Bannlyst
Citat:
"appear to show"

Läs artikeln.
Speciellt 3e paragrafen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera