2021-07-15, 07:13
Medlem
carminaburanas avatar
Nån som handlar ofta och har koll? Var inne på hemsidan, då va det 27% rabatt. Fick tipset at installera appen, där var det 37% rabatt men hann inte beställa innan tidsfristen gick ut, så nästa var 27% på appen. Jag har tid att vänta, ska mecka nästa helg tänkte jag, men hur lång tid brukar det ta innan de kommer tillbaka på de högre rabatterna? Eller är det helt random?
Citera
2021-07-15, 10:14
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Nån som handlar ofta och har koll? Var inne på hemsidan, då va det 27% rabatt. Fick tipset at installera appen, där var det 37% rabatt men hann inte beställa innan tidsfristen gick ut, så nästa var 27% på appen. Jag har tid att vänta, ska mecka nästa helg tänkte jag, men hur lång tid brukar det ta innan de kommer tillbaka på de högre rabatterna? Eller är det helt random?

Om du kollar så är priserna i stort sett desamma från månad till månad. Det enda som ändrar sig är procentsatsen före. dvs det bris du betalar med rabbatten ex 27% är detsamma som det pris du betalar med 20% rabatt månaden innan eller efter.

Lägger du dina varor i varukorgen men inte genomför ditt köp så kommer du få ett mail med lite extra rabatt om du köper det som ligger i korgen. Den rabbaten är lite lägre än de övriga priserna..

Jag fixar bilar åt folk på fritiden och beställer en hel del därifrån och väljer man OK märken så är kvaliteten betydligt bättre än ex. biltema.

Köpte Drivaxlar från SKF som på citroen skulle kostat över 12000.. Gav straxt under 3500:- för helt nya SKF axlar.
Citera
2021-07-15, 10:30
Medlem
Brukar bli 42% "rabbat" lite då och då. 40% händer ganska ofta.

Men kolla inte blint på procenten. Lägg det du vill ha i varukorgen och bevaka priset på den. Köpte själv kamremssats när det var 37% rabbat. Sen när det blev 42% så var ändå priset högre än vad jag köpte de för
Citera
2021-07-15, 11:55
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Om du kollar så är priserna i stort sett desamma från månad till månad. Det enda som ändrar sig är procentsatsen före. dvs det bris du betalar med rabbatten ex 27% är detsamma som det pris du betalar med 20% rabatt månaden innan eller efter.

Lägger du dina varor i varukorgen men inte genomför ditt köp så kommer du få ett mail med lite extra rabatt om du köper det som ligger i korgen. Den rabbaten är lite lägre än de övriga priserna..

Jag fixar bilar åt folk på fritiden och beställer en hel del därifrån och väljer man OK märken så är kvaliteten betydligt bättre än ex. biltema.

Köpte Drivaxlar från SKF som på citroen skulle kostat över 12000.. Gav straxt under 3500:- för helt nya SKF axlar.

Citat:
Ursprungligen postat av Addetyp
Brukar bli 42% "rabbat" lite då och då. 40% händer ganska ofta.

Men kolla inte blint på procenten. Lägg det du vill ha i varukorgen och bevaka priset på den. Köpte själv kamremssats när det var 37% rabbat. Sen när det blev 42% så var ändå priset högre än vad jag köpte de för

ahh, så de är lite luriga när det kommer till det där, tack för tipsen! Men appen är alltid billigare än hemsidan, korrekt?
Citera
2021-07-15, 13:54
Medlem
Citat:
ahh, så de är lite luriga när det kommer till det där, tack för tipsen! Men appen är alltid billigare än hemsidan, korrekt?

Yes, vad jag har noterat är appen alltid billigare.
Citera
2021-07-15, 15:23
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Det tar väl en vecka att få hem grejorna därifrån(?), så vänta inte för länge med att beställa om du ska meka nästa vecka.
Citera
2021-07-15, 16:50
Medlem
larrylabss avatar
Citat:

Kika även på Trodo.se, brukar ofta hitta bättre priser där (dock aningen mindre utbud av delar) och billigare frakt också.
Citera
2022-06-09, 18:54
Medlem
Har autodoc slutat med rabatterna nu??
Citera
2022-06-10, 18:13
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ldz2
Har autodoc slutat med rabatterna nu??

Nä, det är 25% nu på onlineversionen? Antagligen mer i appen
Citera
2022-06-10, 18:26
Medlem
DesertBeagles avatar
Jag tror att appen är förinställd på att kasta ut lite rabatter då och då. Jag har också funderat på detta och ser ingen logik i deras märkliga rabatter. Förr köpte jag delar därifrån kanske två gånger om året och varje gång jag öppnade appen så fanns det ett erbjudande som väntade på mig. Antingen typ 27% eller 32% rabatt eller något liknande helt godtyckligt värde. Givetvis med en klocka ovanför som tickade ner för att hetsa… 😄

Tips till ts, köp från trodo istället. Det är billigare än autodoc.
Citera
2023-01-30, 11:43
Medlem
Idag fick jag notis om att det var 41% rabatt bara idag på typ allt. Trist när jag väntar på delar jag beställde för ett par dagar sedan till ordinarie pris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in