• 1
  • 2
2021-07-14, 12:12
Medlem
Fieldxs avatar
https://www.expressen.se/gt/krim/kvi...-11-arig-elev/

Citat:
Vid ett tillfälle kallade hon pojken för ”gullunge” och berättade att hon saknade honom.
Hon har också använt emojis så som röda hjärtan och skickat en bild på sina nakna lår. Läraren har även föreslagit att hon och pojken ska träffas privat och sagt att han ”alltid är lika söt, nyduschad eller ej”.

Har läraren fått en psykos?
Citera
2021-07-14, 12:29
Medlem
feministen i mej skriker - detta är ju åt helvete.

tror inte nån man hade kommit undan så här lindrigt och det är så jävla pissigt att hon får behålla jobbet efter nått sånt här

En manlig 50årig lärare som har sexuell kontakt för det är vad det är med 11 åringar hade nog vart glad om det bara blev sparken.

men här, ja nä då får hon behålla jobbet till och med.

vad för föräldrar kommer skicka sina barn till den läraren igen
Citera
2021-07-14, 12:34
Medlem
Mindbusinesss avatar
Rätt kul försvar!

”Läraren själv menar att kontakten grundat sig i att skapa en bättre relation med eleven.”

Jo, det tror nog fan. Horisontal relation
Citera
2021-07-14, 12:37
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
Har läraren fått en psykos?

Nej, detta ligger nog djupare än så, plus lite för mycket vin också antar jag?

Har pojken föräldrar, eller är det en sådan där ensamkommande? Det senare kan ju vara ännu mera olämpligt, då en sådan kan anses vara i mer beroendeställning till de få vuxenkontaker denne har. Men det senare skulle också kunna vara förmildrande om den lille pojken har skägg och egentligen är 17 år.
Citera
2021-07-14, 12:44
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nej, detta ligger nog djupare än så, plus lite för mycket vin också antar jag?

Har pojken föräldrar, eller är det en sådan där ensamkommande? Det senare kan ju vara ännu mera olämpligt, då en sådan kan anses vara i mer beroendeställning till de få vuxenkontaker denne har. Men det senare skulle också kunna vara förmildrande om den lille pojken har skägg och egentligen är 17 år.

Förmodligen har gossen lite mörkare hudfärg ja skulle jag gissa och läraren är förmodligen medlem i batikhäxornas förbund .
Citera
2021-07-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
feministen i mej skriker - detta är ju åt helvete.

tror inte nån man hade kommit undan så här lindrigt och det är så jävla pissigt att hon får behålla jobbet efter nått sånt här

En manlig 50årig lärare som har sexuell kontakt för det är vad det är med 11 åringar hade nog vart glad om det bara blev sparken.

men här, ja nä då får hon behålla jobbet till och med.

vad för föräldrar kommer skicka sina barn till den läraren igen
Jag gissar att rektorn ingår i samma pedofilnätverk som batikhäxan till lärare tillhör, därför får hon behålla jobbet.
Citera
2021-07-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Jag gissar att rektorn ingår i samma pedofilnätverk som batikhäxan till lärare tillhör, därför får hon behålla jobbet.

blev än mer ledsen när jag läste det du skrev för du kan mycket väl ha rätt ju.
Citera
2021-07-14, 12:58
Medlem
Nån som tror att en manlig lärare på 50+ som skickade bild på sina lår och kommenterade att en flicka var söt, skulle ha kvar sitt jobb?
Citera
2021-07-14, 13:02
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Nån som tror att en manlig lärare på 50+ som skickade bild på sina lår och kommenterade att en flicka var söt, skulle ha kvar sitt jobb?

Inte en chans.
Hur var det nu med jämlikhet?
Citera
2021-07-14, 13:13
Medlem
Läraren har ju tydligen haft kontakt med flera barn under lång tid utan att det hänt något sexuellt.
Hon har enligt kollegorna lyckats skapa förtroende hos svåra barn och anledningen till att hon skrev med den här pojken var för att han kände sig orolig över att vara ensam under sommarlovet. Han och lärarinnan har ju inte träffats utan bara skrivit till varandra.

Det hela känns taget ur sitt sammanhang. Att kalla en liten kille för gullunge är väl lite klantigt men ändå rätt harmlöst. Att skicka en bild på sina bara lår kan ju ha varit att lärarinnan skickade en bild på något annat och satt i shorts så hennes bara ben kom med i bilden.
Eftersom lärarinnan bara fått en varning så tror jag att mycket information kring händelserna har utelämnats men att det i ett större sammanhang blir tydligt att intentionen inte varit sexuell alls.
Med tanke på hur vissa kulturer anser att kvinnor ska klä sig heltäckande från topp till tå även i 30 graders sommarvärme så kan den där bilden på de nakna låren varit provocerande även om låren inte varit i fokus utan något helt annat.

Jag tycker inte att lärare oavsett kön ska ha den här typen av personlig kontakt utanför skolan eftersom det kan bli missförstånd, men jag kan mycket väl förstå att man som lärare blir personligt engagerad i vissa barns hemförhållanden för att man vill barnen så väl.
Citera
2021-07-14, 13:18
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Läraren har ju tydligen haft kontakt med flera barn under lång tid utan att det hänt något sexuellt.
Hon har enligt kollegorna lyckats skapa förtroende hos svåra barn och anledningen till att hon skrev med den här pojken var för att han kände sig orolig över att vara ensam under sommarlovet. Han och lärarinnan har ju inte träffats utan bara skrivit till varandra.

Det hela känns taget ur sitt sammanhang. Att kalla en liten kille för gullunge är väl lite klantigt men ändå rätt harmlöst. Att skicka en bild på sina bara lår kan ju ha varit att lärarinnan skickade en bild på något annat och satt i shorts så hennes bara ben kom med i bilden.
Eftersom lärarinnan bara fått en varning så tror jag att mycket information kring händelserna har utelämnats men att det i ett större sammanhang blir tydligt att intentionen inte varit sexuell alls.
Med tanke på hur vissa kulturer anser att kvinnor ska klä sig heltäckande från topp till tå även i 30 graders sommarvärme så kan den där bilden på de nakna låren varit provocerande även om låren inte varit i fokus utan något helt annat.

Jag tycker inte att lärare oavsett kön ska ha den här typen av personlig kontakt utanför skolan eftersom det kan bli missförstånd, men jag kan mycket väl förstå att man som lärare blir personligt engagerad i vissa barns hemförhållanden för att man vill barnen så väl.

Sluta nu. Du hade inte skrivit så om det hade handlat om en manlig lärare och en liten flicka.

"alltid är lika söt, nyduschad eller ej”.

Är det normal att skriva så till en 11-åring?
Solklart sexuell anspelning.
Senast redigerad av Eren-Jaeger 2021-07-14 kl. 13:35.
Citera
2021-07-14, 13:26
Medlem
TheJackets avatar
Många kvinnliga pedofiler som kommer fram nu. Hur skall F! få det här till vita medelålders mäns fel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in