2021-07-14, 06:24
Medlem
Är det lätt för en muslimsk man att träffa en muslimsk kvinna i ett muslimskt land?
Är det svårt för en västerlänning att träffa en arabisk kinna i ett muslimskt land?
Vad krävs?
Citera
2021-07-14, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Är det lätt för en muslimsk man att träffa en muslimsk kvinna i ett muslimskt land?
Är det svårt för en västerlänning att träffa en arabisk kinna i ett muslimskt land?
Vad krävs?
Du får väl åka dit och testa det själv.
Citera
2021-07-14, 08:08
Medlem
note-its avatar
Kravet är att du är muslim till att börja med. Men det förstår du nog.
Citera
2021-07-14, 08:09
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Vad krävs?

Inte speciellt mycket svårare än i andra länder om man håller sig till mer "ÖPPNA"a muslimska ländeer som Turkiet, Tunisien, Egypten. Då jag för länge sedan då jag var runt 30 så träffade jag en Egyptiska då jag arbetade i Kairo. Omskuren och sex var inte som med vanliga tjejer. (Ingen anledning att slicka fitta eller pulla ex.).
Träffade henne i några månader och det var väl inte speciellt svårt att ragga upp henne heller.

Det finns tjejer som går till de västerländska ställena och dessa är väl ute efter att träffa västerländska män. Men det finns hårt hållna tjejer också som styrs av familjen och där är det ungefär samma regler som i Filippinerna med "ordentliga tjejer". Man får träffas men ha med ett "förkläde" inget sex innan giftermål eller iaf inte innan förlovningen.

Det beror som sagt på vilken typ av tjej du är ute efter. Min egen fru var oskuld tills vi förlovade oss. De första 10 daterna hade vi mostrar och bröder med på träffarna. Inga övernattningar. Sedan hem till hennes familj och träffa föräldrarna och vara social och trevlig.

Förlovningsparty och sedan rullade det på mer normalt. Vi har varit gifta i 10 år nu och hennes familj blir som en andra familj i Filippinerna. Kommer bra överens med hennes föräldrar som inte är uptitghta eller extremt religiösa.

Du får vara seriös och gå in i något med målet på att det skall bli livslångt. Muslimer är ungefär som Katoliker vad gäller giftermål. Skilsmässa är inte på tapeten (kyrkan i Filippinerna godkänner inga skilsmässor).

Annars så finns det en hel del Persiska kvinnor i Sverige som kastat ut sina män och jagar Svenska män. Iranska kvinnor finns det ganska gott om och en del ser helt OK ut om man gillar det utseendet. De smarta Muslimska kvinnorna kastar ut sina män och tar ungarna med sig (de flesta har barn även ganska unga). Före detta maken brukar inte bli några problem mer än i enstaka extremfall. Men det finns besöksförbud.
Senast redigerad av Milldue 2021-07-14 kl. 08:12.
Citera
2021-07-14, 09:32
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Vad krävs?

Vad *är* ett muslimskt land?

Jag menar det finns ställen som UAE och sen finns det ställen som Libanon. Och sen är det väl olika dejting och träffkultur i olika länder, sen är det olika bland olika grupper (tänk som om du ska dejta nån tjej från en Laestadiansk sekt jämfört med nån som inte är det här hemma)
Citera
2021-07-14, 09:38
Medlem
Tarrous avatar
Har träffat flera iranska tjejer, helt oproblematiskt. Dessutom tar dom sin kvinnlighet på stort allvar vilket är underhållande.
Citera
2021-07-14, 10:41
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Vad krävs?

Nej, de får inte vara ute och träffa folk som är mahram hur som helst. De umgås mest med sina systrar och medfruar, både i vardagen och till fest. Om du inte är en manlig släkting till hennes far, hennes son, farbror, barnbarn, eller möjligen en adopterad bror som har sugit samma mammas tutte, då blir det svårt att få både kontakt och egentid.

Är du beredd att konvertera till Islam antar jag du kan lägga ett förslag till fadern. Men då måste du spana in kandidater redan när de är 9 år typ, innan de täcks över, för annars blir det ju att köpa gris i säck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in