Citat:
Ursprungligen postat av
Siegfrid
Stiften ser fina ut men hur är det med bränslepumpen? Membranet kan bli dåligt och då får inte motorn den soppa som behövs. När rengjorde du tanken sist?
Ratten som är borta används för att justera lågfart/tomgång.
Pröva med att köra medan du pumpar på blåsan konstant.
Det är ju inte så att bränslepumpen läcker i alla fall, tanken är nog inte rengjord och skulle ju kunna förklara varför den gick bra i 45min efter förgasarrengörning, något litet skit kanske satte sig igen. Kör endast med den inbyggda tanken och har därför ingen blåsa att pumpa.
Citat:
Ursprungligen postat av
hippili
Prova stift utan den beteckningen R och se om det blir bättre vilket jag tror.
Vad är det för skillnad på dom stiften? Det stod i NGKs dokument att det var dom jag skulle ha
Citat:
Ursprungligen postat av
skitpadig
Kollat luftventilen på bensintanken? (ett självupplevt misstag)
Citat:
Ursprungligen postat av
Flifa
Testa kör utan tanklock, låter som bensinen tar slut, kanske nån slang börjar bli dålig, bränslefilter som är igensatt?
Japp ventilen har varit öppen, har även kört med tanklocket öppet ifall ventilen skulle vara trasig. Tror inte det finns något bränslefilter, finns inget läckage från någon slang.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gladgubbe1234
Insprutsmumstyckena kan bli ärjade/igensatta av salt på sjön kolla dom för att se så bensinen blandar sig med luften ordentligt.
Förgasaren är redan rengjord , den såg jättefin ut och motorn verkar endast ha gått i sjöar.
Citat:
Ursprungligen postat av
hippili
Det är inte så att flotör nivån är för låg och behöver höjas lite?
Det har jag aldrig hört talas om, får jag försöka kolla upp! Men skulle det kunna vara det trots att den gick bra i 45min innan?
För övrigt tycker jag att motorn dör väldigt tvärt, inga misständningar, bludder eller liknande och är ganska så lättstartad, om man inte håller på med den för länge dvs. för den blir bara svårare och svårare att få igång