2021-07-15, 11:16
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Hur kommer sig att människan bär ett svenskt efternamn - Samuelsson?

Heter hans far Samuel, Edip son till Samuel - Samuelsson, eller vad är det jag inte förstår - hjälp mig!

Samuel kommer från det hebreiska namnet Schemuel, som betyder den av Gud bönhörde eller Gud hör bön.

Är han av judiskt påbrå?

Jag som trodde att hans efternamn var åt det muslimska hållet, och att hans bakgrund finns att finna i länderna Långtbortomstan.

Hans kända syster Günel Anip, sedermera Günel Samuelsson och numera Gunilla von Platen. Hela familjen har bytt namn för att "passa in" eller liknande.
Citera
2021-07-15, 15:45
Medlem
District9s avatar
Skojare som blåste mig på ca 30 000 kr, mycket oseriöst advokat.
Citera
2021-07-15, 15:47
Medlem
Det här anser jag inte vara offtopic. Varför är samtliga åklagare i såväl Encrochatt härvan, vårbynätverket och de flesta fall som Edip göken försvarat Ali Khan släkten kvinnor? Det är annmärkningsvärt att det nästan 100% utfall av just kvinnliga åtalare i gängsbrottsligheter? Någon insatt som kan förklara, för jag vill nog tro att det arbetar fler manliga än kvinnliga åklagare?
Citera
2021-07-15, 16:31
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det här anser jag inte vara offtopic. Varför är samtliga åklagare i såväl Encrochatt härvan, vårbynätverket och de flesta fall som Edip göken försvarat Ali Khan släkten kvinnor? Det är annmärkningsvärt att det nästan 100% utfall av just kvinnliga åtalare i gängsbrottsligheter? Någon insatt som kan förklara, för jag vill nog tro att det arbetar fler manliga än kvinnliga åklagare?

Nej.

https://www.aklagare.se/karriar/att-...onalstatistik/

"Andelen kvinnliga åklagare var år 2020 62 procent (61 procent under 2019) respektive manliga åklagare 38 procent (39 procent under 2019)."

Fördelningen av ärendena låter jag vara osagd.
Senast redigerad av vergissmeinnicht 2021-07-15 kl. 16:46.
Citera
2021-07-15, 17:30
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Nej.

"Andelen kvinnliga åklagare var år 2020 62 procent (61 procent under 2019) respektive manliga åklagare 38 procent (39 procent under 2019)."

Män blir advokater eftersom det är tufft, man är sin egen herre och kan tjäna mycket pengar.

Kvinnor blir åklagare för att det är tryggt, mycket tid för fika och fina möjligheter till sjukskrivning.
Citera
2021-07-15, 17:43
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Män blir advokater eftersom det är tufft, man är sin egen herre och kan tjäna mycket pengar.

Kvinnor blir åklagare för att det är tryggt, mycket tid för fika och fina möjligheter till sjukskrivning.

OK. Då vet jag att det är din syn på saken.

Det är inte min upplevelse och erfarenhet under mina år som åklagaradministratör
Citera
2021-07-15, 17:59
Medlem
Finns inget mer patetiskt än husblattar som byter (speciellt) efternamn men även förnamn till svenskklingande namn. Jag menar Gunilla von Platen? Hur jävla identitetsstörd är man då? Det låter ju som en 80 årig överklasskärring från Strandvägen. Ok hon gifte sig till von Platen men heter ju Günel. Edip Samuelsson ja gud bevare mig. För övrigt ett beteende som nästan uteslutande sker i Sverige.
Citera
2021-07-15, 18:07
Medlem
De som sitter åtalade för grova brott, sitter oftast med restriktioner för att de inte skall kunna påverka förundersökning, genom tex att snacka ihop alibi, hota vittnen etc.

Det borde räknas som ett grovt brott att som advokat ge och förmedla info till kontakter på utsidan när polis och åklagare satt kriminella med restriktioner.

Jag tycker att Edip borde sitta i en cell och invänta åtal med fängelse påföljd.

Edip Samuelsson har begått ett brott.
Senast redigerad av KnullaBella 2021-07-15 kl. 18:09. Anledning: Typo
Citera
2021-07-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Nej.

Jaha, intressant. Trodde de var fler män som arbetade som jurister än kvinnor - man lär sig något nytt varje dag. Tack!
Citera
2021-07-15, 18:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Advokatsamfundet ville dock inte utesluta honom. Bara ge böter på 50000 kr. Det var JK som drev vidare processen. Visar hur jävla svårt det är att Advokatsamfundet yrkar på att utesluta sådana här klart olämpliga advokater.

50 000?
Haha, det är vad en advokat fakturerar på en dag eller två.
Så det kan ses som en väldigt mild o symbolisk tillrättavisning.

Advokatsamfundets göranden bör ses över.
Citera
2021-07-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Hans kända syster Günel Anip, sedermera Günel Samuelsson och numera Gunilla von Platen. Hela familjen har bytt namn för att "passa in" eller liknande.
En enkel sökning visar att Gunel är gift med Alfred von Platen. Att ta efter mannens efternamn är ganska vanligt, eller vad tycker du?
Citera
2021-07-15, 19:35
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Finns inget mer patetiskt än husblattar som byter (speciellt) efternamn men även förnamn till svenskklingande namn. Jag menar Gunilla von Platen? Hur jävla identitetsstörd är man då? Det låter ju som en 80 årig överklasskärring från Strandvägen. Ok hon gifte sig till von Platen men heter ju Günel. Edip Samuelsson ja gud bevare mig. För övrigt ett beteende som nästan uteslutande sker i Sverige.

Hon åldras dock lika illa som en överklasskärring, kör ett bildsök på Gunilla von Platen, det är ingen vacker syn och maken Alfred har lyft ansiktet ett par gånger så det börjar bli lite badbollsstil på huden (plastig).

Hon ser mer ut som Överklass Gunilla än Günel. Jävlar vilket ras.

-----

Hur kommer det sig att advokatsamfundet inte ville utesluta den här Edip?
Hur många smutsiga advokater har de egentligen? Kanske dags att man börjar inventera hela advokatsamfundet och utesluter fler av dessa gangsters?
Tror knappast Edip är ensam gangsteradvokat som bör uteslutas?

Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jaha, intressant. Trodde de var fler män som arbetade som jurister än kvinnor - man lär sig något nytt varje dag. Tack!

nu vet du varför rättsväsendet är så svagt och undanfallande när det kommer till kriminella. Det är bara en massa kärringar av båda könen, helt fel folk, det ska vara elaka jävlar som jobbar som åklagare, inte kvinnor som inte ens yrkar på utvisning.
Den här Edip är ju en som ska vara utvisningskandidat, ut med packet ur landet. Resten av familjen likaså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in