2021-07-14, 21:26
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Men han är väl fortfarande jurist?
Det är inte en skyddad titel. Läs x antal poäng, så är du också " jurist".
Citera
2021-07-14, 21:40
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Edip Samuelsson får väl skola om sig till kebabtekniker

Bra jobbat av advokatsamfundet som sparkar ut packet!
Fast nu var det inte advokatförbundet som kastade ut honom, de gillar ju sådana som han.
Citera
2021-07-14, 22:20
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Fyra uteslutningar blev resultatet av Encro-loggarna.

Lite oroväckande, förmodligen är det bara toppen av ett isberg. Utan Encro hade ingen av dom här personerna torskat.
Citera
2021-07-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Edip Samuelsson får väl skola om sig till kebabtekniker

Bra jobbat av advokatsamfundet som sparkar ut packet!
Hur fick han namnet Samuelsson knappast av sitt ursprung
Citera
2021-07-14, 22:51
Medlem
Kalliss avatar
Hur kommer sig att människan bär ett svenskt efternamn - Samuelsson?

Heter hans far Samuel, Edip son till Samuel - Samuelsson, eller vad är det jag inte förstår - hjälp mig!

Samuel kommer från det hebreiska namnet Schemuel, som betyder den av Gud bönhörde eller Gud hör bön.

Är han av judiskt påbrå?

Jag som trodde att hans efternamn var åt det muslimska hållet, och att hans bakgrund finns att finna i länderna Långtbortomstan.
Citera
2021-07-14, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Det är bara att han sätter en anställd advokat som förordnad och själv arbetar med målet som biträdande jurist. Inte svårare än så. Pengarna går oavsett till hans bolag.

En normalt funtad anställd går inte med på detta utan en betydligt större belöning än normal juristlön. Hans kassako är borta. Får leva på sina falska systrar.
Citera
2021-07-15, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis

Heter hans far Samuel, Edip son till Samuel - Samuelsson, eller vad är det jag inte förstår - hjälp mig!

Samuel kommer från det hebreiska namnet Schemuel, som betyder den av Gud bönhörde eller Gud hör bön.

Är han av judiskt påbrå?

Jag som trodde att hans efternamn var åt det muslimska hållet, och att hans bakgrund finns att finna i länderna Långtbortomstan.
Syrian
Citera
2021-07-15, 07:55
Medlem
Hur mycket betalar vi för brottsmålsadvokater i Sverige.
Är det nån som kan gissa?
Citera
2021-07-15, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt

Lite oroväckande, förmodligen är det bara toppen av ett isberg. Utan Encro hade ingen av dom här personerna torskat.

Visst är det toppen av ett isberg. En kvinnlig åklagare hävdade det igår i P1 och för balansens skulle bjöd P1 in en kvinnlig försvarsadvokat i morse som menade att så inte är fallet.

Expressen har en lång artikel idag som belyser de skenande kostnaderna för samhället i advokat- och juristkostnaderna: "Kostnaderna för rättsliga biträden – alltså offentliga försvarare, målsägandebiträdanden, tolkar med mera – uppgick 2020 till 3,4 miljarder kronor. Det var en ökning med 11 procent jämfört med 2019."

Vidare: "Ombudskostnaderna landar efter nedprutning på 23 miljoner kronor, vi har prutat cirka två miljoner." ( i Vårby-nätverksmålet)
Hela 2 miljoner kunde Södertörns tingsrätt pruta...!

(Löfven sitter och slår sig för bröstet. Som du säger utan fransk hjälp hade Vårby-nätverket varit intakt idag eftersom rödgröna sörjan vägrar ge svensk polis fransk polis´ verktyg)
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-07-15 kl. 08:03.
Citera
2021-07-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
"Vårt samhälle", du menar ett samhälle som i grund och botten byggts upp av juice? Var istället glad över att assyrier/syrianer är etablerade inom många sektorer i samhället. Gillar du inte läget är det bara att packa väskorna.

OnT: As gör ju det bra som utesluter åsnor som bispringer araber och annat drägg under bordet, oavsett etnicitet.
Det stämmer ju att MENA-klaner infiltrerar samhället. Varför skulle en etnisk svensk packa väskorna? Dessa invandrare har ju uppenbarligen släppts in på allt för lösa grunder (säkerligen som "flyktingar"), det är de som borde "packa väskorna". Är det inte bättre att pk-folket flyttar med ner till mellanöstern, som drar ner oss i avgrunden.
Citera
2021-07-15, 10:58
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis

Är han av judiskt påbrå?

Syrian, från Turkiet. Hela släkten bytte efternamn när de kom till Sverige
Citera
2021-07-15, 11:09
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt

Mja. Absolut var det Encrochattarna som fick dem på fall till slut, men som jag skrivit ex här: (FB) Advokater anklagas för att ha försett vårbynätverket med hemlig information så har "alla" inom brottmålssvängen vetat länge att Edip är totalt oseriös. Men visst, med tanke på hur extremt veka samfundet blivit, hade han väl inte uteslutits på länge utan Encro.

Det är en jävla skam att Samfundet inte kan lösa disciplinärendena på ett ordentligt sätt. Hur samfundet inte kunde utesluta Edip när de hade chansen är enormt pinsamt. Insulander verkar försöka med den utmanande uppgiften att göra ett sämre jobb än sin företrädare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in