Citat:
Ursprungligen postat av
Cindell
Jag hatar inga insekter eller spindlar.
Spindlarna delar jag gärna hem med. De gör ett bra jobb. Utomhus försöker jag fixa till en äng så pollinerarna trivs. Blir glad för alla bin, humlor och fjärilar jag ser. Blomflugor också, de är charmiga små rackare. Jag satte upp ett insektshotell med det verkar ingen vara intresserad av.
Getingar ser jag inte många av, mest på slutet av sommaren. Kommer de inomhus ser jag till att de kommer ut igen. Försöker de bygga bo i mitt uterum är jag tvungen att korrigera dem och be de testa på ett annat ställe.
Jag bor i Skåne nära kusten så några myggor ser jag knappt. Myrorna i trädgården är okej. Någon sommar försökte de flytta inomhus, så då fick jag ta ett allvarligt samtal med dem. Sedan har de hållit sig ute.
Älskar nyckelpigor. De käkar upp ev. bladlöss på mina odlingar.
Håller helt och hållet med!
Jag älskar insekter, det är tack vare dem jag har en så fin trädgård med blommor och grönsaker!

Det enda jag verkligen HATAR är fästingar, men det finns inga i trädgården grundat av att robotgräsklipparen håller gräset kort.
Mygg och knott kan bli jobbiga visserligen, men man kan skydda sig.
Denna sommaren har jag för övrigt dammat av mina macro objektiv och fått många schysta bilder på insekter i arbete som jag förhoppningsvis kan sälja!