2021-08-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det någon som har påstått det?

runt 7-800,000 enligt officiella beräkningar.

Är det någon som har påstått att det står det?

Okej, jag omformulerar frågan. Vad i Wannsee-protokollet säger att man skulle utrota judar i industriell skala. Hade man inte andra viktigare problem just då än att starta industriell masslakt på judar?
Citera
2021-08-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

runt 7-800,000 enligt officiella beräkningar.
Var hittar vi dem?
Citera
2021-08-09, 17:25
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Var hittar vi dem?

Många av dom är döda idag.

/VV
Citera
2021-08-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Många av dom är döda idag.

/VV
Hur menar du att "officiella beräkningar" kan vara "döda"?
Citera
2021-08-09, 17:40
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Nej det gör man när man deltar i ett protokollfört möte som utsedd ordförande,protokollförare samt justerare. Något du aldrig upplevt och sannolikt aldrig kommer uppleva, kan man på goda grunder anta.

Varför checkar du inte upp innan du uttalar dig, det du nämner är typ av föreningsmöte, eller styrelse möte eller liknande. Kan du tex se dagordningen, om den kunde godkännas etc?.
Det är som vanligt du gör bort dig (igen)

Jo, jag sitter möten dagligen. Det är ingen där som behöver någon underskrift för komma ihåg vad man diskuterade.
Citera
2021-08-09, 17:45
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Okej, jag omformulerar frågan. Vad i Wannsee-protokollet säger att man skulle utrota judar i industriell skala. Hade man inte andra viktigare problem just då än att starta industriell masslakt på judar?

Enligt "experter" och "den etablerade vetenskapen" så grävde Einzatsgruppen (ca 2000 man) upp alla miljontals påstått mördade judar som man slaktat och begravde på östfronten (en front som är ca 5000km lång) mitt i en brinnande reträtt från Sovjet. Dessa ca 2000 man hade även med sig portabla tand & benkrossar maskiner för att fullständigt likvidera all form av bevisning att dessa påstått miljontals judar mördades > begravdes > grävdes upp > brändes.

Här är vittnen från Einzatsgruppen som förklarar deras metoder;

https://files.catbox.moe/ax94ix.mp4
Citera
2021-08-09, 17:47
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Okej så egentligen är det bara uppskattningar från bägge sidor här.
Med andra ord så finns det inga exakt belagda siffror om hur många som dog under kriget och hur de dog eller försvann utan allt är uppskattningar.

Bara för sakens skull ska jag tala om att jag är resande och ett stort antal av oss blev ju också dödade i lägren så jag har alltså inget mot de teorier någon framför angående den etniska rensningen utan reagerar mest på det stora antal som angetts.
Jag förstår dig!! I mina ögon är det inte alls orimligt på den stora ytan som det skede. Men nu är jag mer insatt i det. Men backar vi ca 30 år tillbaka, så tänkte jag den siffran är omöjlig. Men då visste man inte så mycket som i dag.

Ja det är den uppskattning av de praktiserad judar som FATTAS, alla judiska samfund har ju en av typ svensk folkbokföring. Därför tyskarna hade lätt att samla in dem, problemet de hade var de judar som inte räknas som "äkta" judar, men som tyskar ansåg de var judar. Så siffran hamnar uppåt den magiska 6 miljoner.
Citera
2021-08-09, 17:57
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Har du läst den? Tanke på din fråga!
It would therefore be incorrect to say that the murder of European Jews was decided at the Wannsee Conference. Nonetheless, the conference is of major historical significance as it provided the coordination necessary to extend the genocide to almost the whole of Europe.

Att det bestämdes att det var deras öde "döden" ser man sedan när Himmler tog över efter Heydrich död.

juli 1942 Hemlig statsangelägenhet!
Brev från Himmler tll SS-obergruppenfuhrer Gottlob Berger, chef för SS's Huvudbyrå. - Reval 22

"Bäste Berger För er kännedom.:
1. Jag anhåller bestämt att ingen förordning om begreppet "jude" ska utfärdas. Med alla dessa dumma förordningar binder vi oss själva.
De ockuperade länder i öster (Reichskommissariat Ostland) skall bli judefria. Genomförandet av denna svåra uppgift har der Fuhrer lagt på mina axlar [Heydrich död 4(?) juni 1942] Ansvaret ligger på mina axlar. Ansvaret kan ingen ta ifrån mig. Jag underbar all inblandning... Heil Hitler er H.H.
[/i]"

Så i ostplanen , i ett brev står det inget om transport till öst av judarna. Tvärtom står det precis som Himmler i talet, de ska utrotas.

Få att få belägg, lägger jag in Korherr dokumentet... står följande :
4. Transportierung von Juden aus den
Ostprovinzen nach dem russischen
Osten: ............................1 449 692 "

i ren översättning: transport av judar från ÖST från alltså ryssland... det betyder de transporterades till väst , vart då ?? om de skulle ha sitt tyska rike judefritt?? kanske till dödslägerna ?? Denna rapport räknas bara de fram till 31/12 1942.

https://www.ns-archiv.de/verfolgung/...rherr-lang.php

ingenting enligt att de skulle till öst... tvärtom verka det som hittills. När ska vi få se bevis för det att han menar de skulle transporteras till öst ??? In i krigszonen där tyskarna retirerar för fullt sedan början 1942.

https://www.youtube.com/watch?v=mRO04q_lQi4 talet där Himmer nämner om judarnas skall utrotas från jordens yta
Citera
2021-08-09, 18:01
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag förstår dig!! I mina ögon är det inte alls orimligt på den stora ytan som det skede. Men nu är jag mer insatt i det. Men backar vi ca 30 år tillbaka, så tänkte jag den siffran är omöjlig. Men då visste man inte så mycket som i dag.

Ja det är den uppskattning av de praktiserad judar som FATTAS, alla judiska samfund har ju en av typ svensk folkbokföring. Därför tyskarna hade lätt att samla in dem, problemet de hade var de judar som inte räknas som "äkta" judar, men som tyskar ansåg de var judar. Så siffran hamnar uppåt den magiska 6 miljoner.

Så hur många "äkta" blev dödade då?
1,2,3,4? miljoner och resten "oäkta, samt sen alla andra de dödade. Om man räknar från 1939 till 1945 så är det en miljon om året som är 365 dagar/1000000 är det alltså 2740 om dagen de har likviderat, tycker fortfarande det låter mycket. Arbetade man 12 tim om dagen är det ca: 230 st i timman. Hur många läger och ugnar hade de egentligen?

Ursäkta att jag ihärdar men har svårt att förstå logistiken bakom.
Citera
2021-08-09, 18:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
När Wannsee konferensen ägde rum fanns det inte 6 miljoner judar i Tyskland och Österrike. Antalet var snarare bara några 100 000.

Var någonstans står det att man ska gasa ihjäl judarna i dessa protokoll?

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Var hittar vi dem?

Det gör vi inte - jag tänkte felaktigt på mellankrigstiden innan ww2s utbrott. 1942 hade mängder redan flytt eller deporterats och siffran manfredkaltz nämner verkar ligga närmare sanningen!

Citat:
Masslakten var redan i full gång - Wannsee handlade om hur man skulle få bort de resterande judarna och ”halvbloden” - ”den slutgiltiga lösningen”.
Citera
2021-08-09, 18:07
Medlem
Citat:

Det står inte i protokollet i klartext, men kan anas mellan raderna.
Dessutom skedde Wannsee-konferensen i Jan 1942, och i slutet på Mars -42 skrev Göbbels i sin dagbok….

Citat:
The Jews are now being pushed out of the General Government, beginning near Lublin, to the East. A pretty barbaric procedure is being applied here, and it is not to be described in any more detail, and not much is left of the Jews themselves. In general one may conclude that 60% of them must be liquidated, while only 40% can be put to work.

Källa: http://holocaustcontroversies.blogsp...tion.html#more

Sen har vi ju Himmlers tal i Posen från Oktober 1943 där han klart och tydligt förklarade vad man pysslat med ang judarna sedan en tid….. Utrotat dem….

Citat:
I am talking about the evacuation of the Jews, the extermination of the Jewish people. It is one of those things that is easily said. [quickly] “The Jewish people is being exterminated,” every Party member will tell you “perfectly clear, it’s part of our plans, we’re eliminating the Jews, exterminating them, a small matter.” [less quickly] And then along they all come, all the 80 million upright Germans, and each one has his decent Jew. [mockingly] They say: all the others are swine, but here is a first-class Jew. [a few people laugh] And . . . [audience cough] [carefully] . . . none of them has seen it, has endured it. Most of you will know what it means when 100 bodies lie together, when 500 are there or when there are 1000. And . . . to have seen this through and—with the exception of human weakness—to have remained decent, has made us hard and is a page of glory never mentioned and never to be mentioned.

Källa: https://www.facinghistory.org/holoca...ech-posen-1943
https://www.youtube.com/watch?v=mRO04q_lQi4

Så, det som man diskuterade i Wannsee finns det skapligt tydliga indikationer på att man sen iscensatte vad gäller judarna, både via info från nazisterna själva, som via en mängd vittnesmål av nazister och andra, samt dokument och en drös forensiska fynd.
Alltså inget som man lätt kan vifta bort, i synnerhet om man inte kan ge en mer trovärdig förklaring som man kan styrka med seriösa bevis
Citera
2021-08-09, 18:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Så hur många "äkta" blev dödade då?
1,2,3,4? miljoner och resten "oäkta, samt sen alla andra de dödade. Om man räknar från 1939 till 1945 så är det en miljon om året som är 365 dagar/1000000 är det alltså 2740 om dagen de har likviderat, tycker fortfarande det låter mycket. Arbetade man 12 tim om dagen är det ca: 230 st i timman. Hur många läger och ugnar hade de egentligen?

Ursäkta att jag ihärdar men har svårt att förstå logistiken bakom.
Vem har påstått de likviderade så många som 6 miljoner?
Eller de som dog av sjukdomar, svält, självmord m.m räknas ej?
De säger det fanns ca 40 000 läger runt om i de ockuperade områden.

Auschwitz som var den största hade 3 STORA läger (Stamlägret, Birkenau och Monowitz) runt om dessa så fanns ca 40 satellit läger.

Birkenua är väl den mest kända, där ankom ca 3 000 - 9 000 per gång med järnvägsvagnar som alla dödas (nästan) och bränndes upp. Vid järnvägsspåret i birkenua fanns de 2 största krematorium (KREM II o III) de klarade ca 3000 lik per dag tillsammans. Sedan hade 2 st till KREM IV o V. Så kan du själv tänka dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in