• 1
  • 2
2021-07-13, 11:07
Medlem
Hej,

Skulle ngon gng i mitt liv frska g ner till under 10% kroppsfett.
r en relativt stor kille 180cm 110-115kg. Inte p ngotstt rippad men muskels och lite glad i len.
Trnar bde gym, calestetics och grappling.
Blev lite intresserad av utmaningen moreplatesmoredates nmnde p sin kanal att alla iallfall en gng borde testa g ner under 10% fr se vad man har att arbeta med.

Jag e inte novis nr det kommer till extrema utmaningar.

Hade sledes grna tatt emot tips och frslag p hur man axlar en sdan utmaning.

Ligger p 175mg testo e3d mest fr terhmtningen och libidon.
Br tillggas att jag ej r purfrsk lngre 35+.

Ngon som gjort en sdan resa ner till single digit kroppsfett?
Citera
2021-07-13, 11:25
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigboi2003
Hej,

Skulle ngon gng i mitt liv frska g ner till under 10% kroppsfett.
r en relativt stor kille 180cm 110-115kg. Inte p ngotstt rippad men muskels och lite glad i len.
Trnar bde gym, calestetics och grappling.
Blev lite intresserad av utmaningen moreplatesmoredates nmnde p sin kanal att alla iallfall en gng borde testa g ner under 10% fr se vad man har att arbeta med.

Jag e inte novis nr det kommer till extrema utmaningar.

Hade sledes grna tatt emot tips och frslag p hur man axlar en sdan utmaning.

Ligger p 175mg testo e3d mest fr terhmtningen och libidon.
Br tillggas att jag ej r purfrsk lngre 35+.

Ngon som gjort en sdan resa ner till single digit kroppsfett?

Det r ju bara att deffa "som vanligt". 10 % r ju p inget stt extremt (fr en man) eller knallhrt. Runt 10 % gr ju tvrtom utmrkt att ligga p ret om.
Citera
2021-07-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det r ju bara att deffa "som vanligt". 10 % r ju p inget stt extremt (fr en man) eller knallhrt. Runt 10 % gr ju tvrtom utmrkt att ligga p ret om.

Ja tips p deff d har cuttat vatten mnga gnger.
Men en lngvarig riktig deff har jag aldrig gjort. men frsttt att rkna kalorier is key.
Aja det r vl bara att kra. Skall testa lite cardarine med tnkte jag.
Citera
2021-07-13, 11:39
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ja tips p deff d har cuttat vatten mnga gnger.
Men en lngvarig riktig deff har jag aldrig gjort. men frsttt att rkna kalorier is key.
Aja det r vl bara att kra. Skall testa lite cardarine med tnkte jag.

En enkel och tydlig brjan r ju denna: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Men det r inte jttekomplicerat. t mycket protein (ca 2 gram per kilo kroppsvikt) och ligg p kaloriunderskott (runt 500 kcal/dag kan vara lmpligt, lite beroende p din fettprocent).

Vad uppskattar du den BF % till idag?
Citera
2021-07-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
En enkel och tydlig brjan r ju denna: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Men det r inte jttekomplicerat. t mycket protein (ca 2 gram per kilo kroppsvikt) och ligg p kaloriunderskott (runt 500 kcal/dag kan vara lmpligt, lite beroende p din fettprocent).

Vad uppskattar du den BF % till idag?

Tack uppskattar hjlpen.

https://www.builtlean.com/body-fat-p...age-men-women/

Enligt den bilden skulle jag nog sga mellan 25 - 30 %
Folk blir lite frvnade nr man e en halvbulle och gr textbook chins och dips.
Citera
2021-07-13, 11:51
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Det svra blir vl det mentala nr vgen i slutndan visar 75kg
Citera
2021-07-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Det svra blir vl det mentala nr vgen i slutndan visar 75kg

Haha det hnder nog ej frens musklerna tvinar bort runt pension vilket inte r s lngt kvar.
Tror mer 85kg e bra vikt sikta p.
Citera
2021-07-13, 13:07
Medlem
Citat:
Tack uppskattar hjlpen.

https://www.builtlean.com/body-fat-p...age-men-women/

Enligt den bilden skulle jag nog sga mellan 25 - 30 %
Folk blir lite frvnade nr man e en halvbulle och gr textbook chins och dips.

Tror du sjlv blir frvnad nr du ser vilken killer-fysik som gmmer sig drunder.

Som ovan, att rkna kalorier kan verkligen vara en nyckel - det r det fr de allra flesta, tminstone frsta gngen/gngerna. Jag har testat att deffa bde med och utan kalorirkning, och de gngerna jag gr p "knsla", s blir jag alltid frvnad ver hur dligt det gr gentemot nr jag rknar. S numera rknar jag ven nr jag gr p verskott fr att skerstlla att jag ligger dr jag nskar fr lean gain.

Jag ligger p 10-11% BF enligt senaste mtningarna, och jag rknar varje dag i syfte att ligga p lite verskott. Jag r inte manisk i mitt rknande, det behver man inte vara, men det viktiga r att man fljer "samma stt" att rkna p. Vad som str p paketen stmmer aldrig till 100%, utan det r vid givna frutsttningar. Men s lnge du alltid rknar p samma stt, och uppskattar p samma stt, s kommer du lra dig vad, t ex, 2500kcal om dagen r FR DIG.

Det spelar ocks roll i vilken form fdan intas, att ta 100 gr cashewntssmr (p 100% cashewntter) ger en hgre nettokcal n vad 100 gr hela ntter ger (google it, is true), ven om det str samma kcal/100gr p frpackningarna. Detsamma gller mnga alla mjliga fdor.

Gr det enkelt och hitta ngra mltider du kan, utan att lida, ta varje dag under 20 veckor.
Att kasta in frn, ntter och liknande hjlper till att fylla ut behovet av mineraler och vitaminer (ven om de r kcaltta s r det vrt det).

Hade jag varit du, s hade jag kickat igng en testperiod p 3 veckor (sg 2300kcal/dag). Mt innan och efter de 3 veckorna. Se om det du gjort fungerat, annars justera och kr 3 veckor till. Jag mter mig aldrig oftare n s, helt ondigt med de dagliga svngningarna som kan ske, men p 3 veckor br det ha hnt ngot ven om man rkar tima smsta dagen att mta p.

Ser att det r andra tips p kost och liknande genom lnkar ovan, men jag kan lmna ett hett mltidstips som fungerar p storkok: Grnrtssoppa. Bra nring med lg kcal/100gr. Man kan enkelt kasta i extra rtproteinpulver fr att bumpa upp proteinkvoten nnu mer.
Senast redigerad av torminven 2021-07-13 kl. 13:10.
Citera
2021-07-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torminven
Tror du sjlv blir frvnad nr du ser vilken killer-fysik som gmmer sig drunder.

Som ovan, att rkna kalorier kan verkligen vara en nyckel - det r det fr de allra flesta, tminstone frsta gngen/gngerna. Jag har testat att deffa bde med och utan kalorirkning, och de gngerna jag gr p "knsla", s blir jag alltid frvnad ver hur dligt det gr gentemot nr jag rknar. S numera rknar jag ven nr jag gr p verskott fr att skerstlla att jag ligger dr jag nskar fr lean gain.

Jag ligger p 10-11% BF enligt senaste mtningarna, och jag rknar varje dag i syfte att ligga p lite verskott. Jag r inte manisk i mitt rknande, det behver man inte vara, men det viktiga r att man fljer "samma stt" att rkna p. Vad som str p paketen stmmer aldrig till 100%, utan det r vid givna frutsttningar. Men s lnge du alltid rknar p samma stt, och uppskattar p samma stt, s kommer du lra dig vad, t ex, 2500kcal om dagen r FR DIG.

Det spelar ocks roll i vilken form fdan intas, att ta 100 gr cashewntssmr (p 100% cashewntter) ger en hgre nettokcal n vad 100 gr hela ntter ger (google it, is true), ven om det str samma kcal/100gr p frpackningarna. Detsamma gller mnga alla mjliga fdor.

Gr det enkelt och hitta ngra mltider du kan, utan att lida, ta varje dag under 20 veckor.
Att kasta in frn, ntter och liknande hjlper till att fylla ut behovet av mineraler och vitaminer (ven om de r kcaltta s r det vrt det).

Hade jag varit du, s hade jag kickat igng en testperiod p 3 veckor (sg 2300kcal/dag). Mt innan och efter de 3 veckorna. Se om det du gjort fungerat, annars justera och kr 3 veckor till. Jag mter mig aldrig oftare n s, helt ondigt med de dagliga svngningarna som kan ske, men p 3 veckor br det ha hnt ngot ven om man rkar tima smsta dagen att mta p.

Ser att det r andra tips p kost och liknande genom lnkar ovan, men jag kan lmna ett hett mltidstips som fungerar p storkok: Grnrtssoppa. Bra nring med lg kcal/100gr. Man kan enkelt kasta i extra rtproteinpulver fr att bumpa upp proteinkvoten nnu mer.

Tusen tack fr tipsen.
Citera
2021-07-14, 09:37
Medlem
Finns ju flera stt att gra det p. Antingen s gr du sm frndringar i brjan, ta bort allt ondigt och dra ner p alkoholen till ett minimum. Om du r som p bilden fr 25% s br du kunna tappa ganska mycket fett genom att bara dra ner p allt och inte ta verdrivna portioner.

Eller s kr du all in crashdiet och bara droppar s mycket du kan s fort som mjligt. Risken hr blir dock att du pallar 4-5 veckor och sen hetster upp dig lngt frbi din nuvarande hgsta vikt. Men i och med att du trycker AAS s br du kunna kra ganska hrt utan att tappa nmnvrt med muskler/styrka.

Lycka till!
Citera
2021-07-14, 09:59
Medlem
goofers avatar
Det r inte komplicerat att g ner 10 till 15 kilo i din situation.

Ligg p underskott 6000 till 7000kcsl i veckan
Kr cardio, trna p gymmet och t bra och nyttig mat.

t mycket protein och bra fetter.
Just vid diet r det viktigt med bra fett, det hller dig mtt lnge och ger bra energi.

Gr s hr och du kommer tappa dina frsta tio kilo ltt.

Det r sen det blir problem men d kan du terkomma.
Citera
2021-07-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det r inte komplicerat att g ner 10 till 15 kilo i din situation.

Ligg p underskott 6000 till 7000kcsl i veckan
Kr cardio, trna p gymmet och t bra och nyttig mat.

t mycket protein och bra fetter.
Just vid diet r det viktigt med bra fett, det hller dig mtt lnge och ger bra energi.

Gr s hr och du kommer tappa dina frsta tio kilo ltt.

Det r sen det blir problem men d kan du terkomma.

Tack fr tipsen.
Uppskattas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här