Citat:
Ursprungligen postat av
Bigboi2003
Tack uppskattar hjlpen.
https://www.builtlean.com/body-fat-p...age-men-women/
Enligt den bilden skulle jag nog sga mellan 25 - 30 %
Folk blir lite frvnade nr man e en halvbulle och gr textbook chins och dips.

Tror du sjlv blir frvnad nr du ser vilken killer-fysik som gmmer sig drunder.
Som ovan, att rkna kalorier kan verkligen vara en nyckel - det r det fr de allra flesta, tminstone frsta gngen/gngerna. Jag har testat att deffa bde med och utan kalorirkning, och de gngerna jag gr p "knsla", s blir jag alltid frvnad ver hur dligt det gr gentemot nr jag rknar. S numera rknar jag ven nr jag gr p verskott fr att skerstlla att jag ligger dr jag nskar fr lean gain.
Jag ligger p 10-11% BF enligt senaste mtningarna, och jag rknar varje dag i syfte att ligga p lite verskott. Jag r inte manisk i mitt rknande, det behver man inte vara, men det viktiga r att man fljer "samma stt" att rkna p. Vad som str p paketen stmmer aldrig till 100%, utan det r vid givna frutsttningar. Men s lnge du alltid rknar p samma stt, och uppskattar p samma stt, s kommer du lra dig vad, t ex, 2500kcal om dagen r FR DIG.
Det spelar ocks roll i vilken form fdan intas, att ta 100 gr cashewntssmr (p 100% cashewntter) ger en hgre nettokcal n vad 100 gr hela ntter ger (google it, is true), ven om det str samma kcal/100gr p frpackningarna. Detsamma gller mnga alla mjliga fdor.
Gr det enkelt och hitta ngra mltider du kan, utan att lida, ta varje dag under 20 veckor.
Att kasta in frn, ntter och liknande hjlper till att fylla ut behovet av mineraler och vitaminer (ven om de r kcaltta s r det vrt det).
Hade jag varit du, s hade jag kickat igng en testperiod p 3 veckor (sg 2300kcal/dag). Mt innan och efter de 3 veckorna. Se om det du gjort fungerat, annars justera och kr 3 veckor till. Jag mter mig aldrig oftare n s, helt ondigt med de dagliga svngningarna som kan ske, men p 3 veckor br det ha hnt ngot ven om man rkar tima smsta dagen att mta p.
Ser att det r andra tips p kost och liknande genom lnkar ovan, men jag kan lmna ett hett mltidstips som fungerar p storkok: Grnrtssoppa. Bra nring med lg kcal/100gr. Man kan enkelt kasta i extra rtproteinpulver fr att bumpa upp proteinkvoten nnu mer.