2021-07-13, 05:22
Medlem
Bonnatorps avatar
Hade idag ångest och fick några lergigan av min syster.
Tog två 25mg med en gång och kände ångesten släppa inom en halvtimme. Det var vid 4-tiden.
Kom hem och somnade i 2-3 timmar då jag också blev oerhört trött.

Sedan när det var läggdags vid midnatt tog jag en till, då jag tänkte att jag skulle ha svårt att sova annars.
Tog en timme, och ingen sömn infann sig.
Så jag tog två till och satte mig vid datorn en halvtimme för att de skulle börja verka, men när jag kommer till sängen så får jag mer och mer krypningar i benen. Känns som att jag skulle vilja spänna dem så att jag får sendrag, men det hjälper inte.
Det sprider sig sedan också till armarna och bröstkorgen, och jag känner mig mer rastlös i hela kroppen än när jag hade ångest.

Är detta en vanlig effekt av för mycket lergigan?
Citera
2021-07-13, 05:44
Medlem
GoUoDs avatar
Restless legs? ja, det förekommer. Så vanligt att det t.o.m. har ett namn.
Citera
2021-07-13, 07:36
Medlem
Iciws avatar
Vanligt förekommande men ett väldigt obehagligt fenomen. När jag åt dessa så avtog det inom någon timme.
Citera
2021-07-13, 07:50
Medlem
MissDecibellas avatar
Ett tips är;

Googla ”restless legs lergigan”..?

Detta enkla lilla moment hade gett dig svaret direkt och du hade sluppit starta en tråd om det.
Citera
2021-07-13, 08:49
Medlem
NuckFiggerss avatar
Japp det är ganska vanligt, men det finns Akineton och madopark man kan äta mot myrkryp.
Citera
2021-07-13, 09:11
Medlem
wfzs avatar
Jag fick restless legs av lergigan - en bekant till mig tar samma medicin och får ingen sådan bieffekt.
Citera
2021-07-13, 09:21
Medlem
Har också fått det. Framförallt om jag justerat dosen till de högre. Men om du härdar ut och forsätter ta den som du ska kan de försvunna. Dock så är det jätte obehagligt. Jag valde att sluta med den efter någon vecka
Citera
2021-07-14, 22:37
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Har också fått det. Framförallt om jag justerat dosen till de högre. Men om du härdar ut och forsätter ta den som du ska kan de försvunna. Dock så är det jätte obehagligt. Jag valde att sluta med den efter någon vecka
Ja det var definitivt bland det obehagligaste jag någonsin varit med om i kroppsväg.
Infann sig endast när jag försökte sova, ej när jag satte mig vid datorn. Det var precis som att benmärgen skrumpnade ihop och kliade.

Håller mig i fortsättningen till max två stycken vid insomning, det verkar gå bra. Ska till läkaren nästa vecka och kanske kan få något annat ångestdämpande utskrivet.
Citera
2021-07-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Ja det var definitivt bland det obehagligaste jag någonsin varit med om i kroppsväg.
Infann sig endast när jag försökte sova, ej när jag satte mig vid datorn. Det var precis som att benmärgen skrumpnade ihop och kliade.

Håller mig i fortsättningen till max två stycken vid insomning, det verkar gå bra. Ska till läkaren nästa vecka och kanske kan få något annat ångestdämpande utskrivet.

Då rekommenderar jag atarax eller eller theralen. När det gäller theralen gillade jag bäst den inflytande form. Smakade mint och hade bäst effekt på mig. Finns nog även massa fler ångestdämpande som inte är narkotiaklassade läkemedel. Men jag föredrar atarax på dagarna mot oro, theralen mot kvällen för den blir jag ännu tröttare av. Lite theralen och en 5mg propavan. Men att blanda legrigan och propavan som båda har krypinigar som biverkningar krockade för mig. Det var en skit kombo.
Citera
2021-07-14, 23:03
Medlem
Sen så reagerar alla ju olika. Men hoppas du hittar något som passar dig. Annars finns starkare mediciner men tyvärr är de beroendeframkallande.. jag kan själv inte ta de eftersom jag mår för bra av effekten och missbrukar de. Men har själv förstått det och varit tydlig med att de inte får erbjuda mig dessa. De skapar bara problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in