2021-07-12, 23:18
Medlem
Hittar inget direkt svar på min fråga på internet så vänder mig hit i hopp om ett bättre svar. Om jag tjänar 20400 på mitt sommarjobb iår, kommer jag bara behöva skatta på det som är över ”gränsen”, alltså ≈20100, eller kommer jag behöva skatta hela beloppet?
Citera
2021-07-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashorggg
Hittar inget direkt svar på min fråga på internet så vänder mig hit i hopp om ett bättre svar. Om jag tjänar 20400 på mitt sommarjobb iår, kommer jag bara behöva skatta på det som är över ”gränsen”, alltså ≈20100, eller kommer jag behöva skatta hela beloppet?
Det som är över gränsen. Du går fri…
Citera
2021-07-12, 23:22
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashorggg

Allt ovanför
Citera
2021-07-13, 09:52
Medlem
Du skattar som om du har din månadslön varje månad hela året, sen justeras det till när du deklarerar nästa år.

Så räkna inte med att ha ut hela den summan denna sommaren.
Citera
2021-07-13, 10:34
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Du skattar som om du har din månadslön varje månad hela året, sen justeras det till när du deklarerar nästa år.

Så räkna inte med att ha ut hela den summan denna sommaren.

Skatten jämkar man, idag är det så smidigt att skatteverket till och med har en tjänst där man kan göra det själv:
https://www.skatteverket.se/privat/s...000110797.html
Citera
2021-07-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Skatten jämkar man, idag är det så smidigt att skatteverket till och med har en tjänst där man kan göra det själv:
https://www.skatteverket.se/privat/s...000110797.html

Ja, det är sant, så kan man göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in