Citat:
Alla är olika. Jag hamnade ofta i lägen där det blev sex på första dejten. Alltid på tjejens initiativ. De flesta var seriösa. Jag pratade aldrig om sex, men personkemin och att tjejen blev trygg med mig resulterade oftast att jag blev hembjuden samma kväll som vi träffades.
Jag har även setts bara som ett ligg av några av de som jag sedan hamnade i förhållande med. Just för att sex inte alltid är nyckeln till vad man letar efter, men det binder ju folk på ett sätt och ger chansen till att lära känna folk mera intimt.
Just myset i soffan och småpratet före och efter kan vara värdefullt för att utvärdera. Som tjej på en datingsida kan man ju sålla bort de som bara pratar om sex så ökar chansen att det blir seriöst.
Men det är ju ingen garanti. Både tjejer och killar kan vara sugna på att ligga runt utan förpliktelser. Men som sagt, även såna träffar kan leda till seriösa förhållanden, för att allt annat klickar också.
En kille kan verka perfekt, sen blir sexet "själviskt" och han drar hem efteråt. En annan kille kan verka lite konstig, sen kommer hans fina egenskaper fram efter sexet när "isen har brutits".
Det är väldigt olika. Gå på din magkänsla när ni träffas. Tittar han på dina tuttar som en kåtbock, eller ler han när han ser dina ögon? Sånt får man inte fram under en chatt.
Sen tror många tjejer att mys i soffan = han vill ligga!
Han kanske bara vill mysa i soffan, så var det för mig. Jättesugen på en film och en kram, någon att prata med och dela min tid med istället för att åka hem. Sen att det leder till sex om allt känns rätt betyder inte att det är oseriöst i sig.
Killar överlag har ofta pungen full och skriver med fullt stånd på datingsidor. Deras avsikt kan vara att hitta en livspartner, men deras lilla hjärna har för stunden tagit över helt och allt de kan få fram är Ligga? osv..
Tjejer brukar sålla de hårt, men även där kan man hitta en partner om man vill förstå "problemet" om allt annat på profilen stämmer. Män är ofta för kåta för sitt eget bästa, speciellt om du är vacker själv.
Det jag försöker säga är att just sex inte är så mätbart på hur seriös killen är. Träffas och se personen i ögonen, prata och le och ha roligt. Kanske blir det en vän, kanske blir det sex, kanske blir det ett förhållande?
Ditt värde minskar inte i dina försök att hitta den rätte, oavsett hur många försök det tar. Så grubbla inte så mycket utan träffa de du vill ge en chans. Ha sex om du vill, avböj om det känns fel, inte svårare än så.